Deel jouw ervaring!
Hai,
Overal op de wereld,waar het product al gelanceerd is duiken problemen op met de nieuwe PRS-T1 e-reader van Sony waar ik er 2 van heb besteld.
Zie als voorbeeld,maar zeker niet gelimiteerd tot:
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=152853
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153031
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153469
Het gaat dan met name over de firmware versie 1.0.00.09010
De readers crashen iedere keer,en ik zie met angst en beven mijn nieuwe sony's tegemoed.
Ik heb nog 2 modellen van het 650 type en twijfel eigenlijk of ik mijn bestelling niet moet annuleren.
Gaat de Nederlandse Sony met dezelfde firmware van start,komt er een update,want anders vind ik het risico erg groot.
Dit is geen kwaadwillende post,wel een hele ongeruste.
Met vriendelijke groet,
Nick.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb er ook last van.
Weet iemand (Sony??????) al of / wanneer er nieuwe firmware komt?
Hallo Nick-1964,
Als moderator van het forum zie ik alle nieuwe berichten en dus hoef je mij niet apart te benaderen. Ik ben dus op de hoogte van de problemen met de PRS-T1 en informeer hier dagelijks Sony over. Meer kan ik op dit moment niet voor je doen, anders dan je nogmaals richting Sony support wijzen.
Sony kan via de klantenservice direct hulp bieden, iets wat in zeer beperkte mate mogelijk is via het forum. Daarom verzoekt Sony ons de gegevens van support hier te verstrekken.
Indien je het nogmaals wilt proberen:
website met gevens klantenservice:
http://support.sony-europe.com/contacts/index.aspx?site=odw_nl_NL
020 658 1888 (8:30-17:00)
020 346 9303
Ik hoop dat er snel een oplossing komt. Ondertussen blijf ik Sony informeren in de hoop dat dit het proces daar versnelt.
Met vriendelijke groet,
Tycho
Beste Tycho,
Het was niet de bedoeling om via jou de support te versnellen,het was meer de bedoeling omdat jij de zaak ook hebt doorgegeven,om je op de hoogte te stellen van het bestaan van een tweede firmware.
Als ik dat apart doorgeef aan Sony, zal men niet snel jouw en mijn tweede melding aan elkaar koppelen.
Het was dus meer bedoeld als persoonlijke feedback naar jou toe,niet zozeer naar Sony toe.
Dat heb ik telefonisch al wel gedaan alleen bij Firmware haakte de meneer af.
Verder heb ik de readers niet meer dus ik kan er verder ook heel weinig mee.
Groet,
Nick.
Bij Sony blijven aankloppen kan geen kwaad zolang gebruikers die bellen met de Sony klantenservice, waar de moderator naar verwijst, nog dit soort berichten krijgen:
"Nou gebeld naar Sony.
Oh nee hoor wij weten nergens van.
Na de reset moet hij gewoon weer werken.
Nou het zal mij benieuwen of ze er ooit wat aan gaan doen."
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/37005890#37005890
Hoezo, "wij weten nergens van" en "Na de reset moet hij gewoon weer werken.". Sony weet wel ergens van maar informeert de klanten niet goed via de "klantenservice".
Het is best uit te leggen aan een klant dat er helaas nog een kindeziekte in zit waar hard aan gewerkt wordt en dat die, zodra dat mogelijk is, zal worden geplubliceerd en dat tot die tijd met een reset de situatie tijdelijk te verhelpen is. Zo doe je dat en zo kun je best met een tijdelijke oplossing wegkomen en tijd winnen voor een definitieve oplossing.
Daarnaast is er blijkbaar ook al nieuwe firmware beschikbaar die het probleem lijkt op te lossen en bovendien alle QA en testfases heeft doorlopen want die firmware wordt geleverd met nieuwe retail versies.
Ik had gisteravond ook het blader/freeze probleem en hoop dat het bij 1 keer blijft, want je schrikt toch.
Ik heb het toch maar even gemeld bij Sony via de e-mail en dit is het bericht dat zij stuurde.
Ze gaven aan dat het probleem bekend is bij Sony en dat er doormiddel van update wat aan gedaan gaat worden, alleen is de datum nog niet bekend.
Ik dacht ik geef dit maar even door.
Misschien hebben jullie hier ook wat aan.
Bij Sony USA lijkt er nu wat te gebeuren, dit is gisteren gepost:
https://forum.sel.sony.com/viewtopic.php?f=98&t=11588
Langzaam dingt het door en wordt er zelfs gereageerd...
@pe1dnn
Dat is een betere bijdrage dan verwijzen naar bepaalde andere zaken, kijk ik ben geen moderator maar daar is niemand bij geholpen.
Misschien kan de moderator de oproep van Sony sticky maken, dan is het verder niet nodig.
En als je al reageert hier, Tycho heeft heel duidelijk gemaakt dat dit een forum is voor mensen onderling,om elkaar te helpen.
Wil je dat echt, klik dan op de link en vermeld firmwareversie,door Sony te helpen,help je ook jezelf.
Iedereen is gebaat bij een oplossing en die bereik je niet door te schelden of door naar andere dingen te verwijzen.
Link: https://forum.sel.sony.com/viewtopic.php?f=98&t=11588
Message was edited by: Nick-1964
Message was edited by: Nick-1964
Hoe weet je dat er niemand geholpen is bij mijn reactie van gisteren ( die overigens verwijderd is) ?
Ik heb het vanmiddag zelf gedaan, gewoon omdat het kan en het werkt prima EN geen bug tegengekomen tot nu toe.
Maar we gaan oftopic. Feit is dat Sony een niet goed getest apparaat op de markt heeft gebracht en dat tot voor kort ontkende. Jammer want over de rest van mijn Sony spullen en hun service en kwaliteit ben ik dik tevreden. Ik ben er dan ook van overtuigd dat er snel een goedwerkende update komt.
Je reactie was zowieso niet erg slim, de Kindle ondersteunt geen Epub,en waarom ie verwijderd is,lijkt me duidelijk. Wil je hier toch over doorgaan, doe dat dan vie PM.
Uit onderzoek op tweakers blijkt dat de nieuwe firmware 1.0.00.09270 die sporadisch opduikt, ook de schermvastlopers heeft.
Ook klagen diverse mensen over een batterijduur van maximaal 2 a 3 dagen waarna de batterij op is.
Ik ben bang dat Sony een verschrikkelijke blunder heeft gemaakt met de prs-T1 door op android over te gaan,dit werkt gewoon niet.