Join now - be part of our community!

Issue met kaart lezen?

profile.country.NL.title
Erna.A-K
New

Issue met kaart lezen?

Sinds jan 2018 heb ik de Sony A6000 systeemcamera. Om diverse redenen had ik nog heel veel oude foto's op het kaartje staan. Eindelijk de tijd om uit te zoeken en op te schonen en nu liep ik tegen het volgende aan:


Gisterochtend kaart vol, dus Sony geopend via de Finder (macbook), vandaaruit de foto's gesleept naar onedrive en daarna verwijderd in/via de finder. 

Vanmorgen, na opladen, verwacht ik de Sony te vinden met weer ruimte op de kaart maar helaas!?!? 

No space on memory card...

Het vreemde is dat de foto's die verwijderd zijn via de finder, er wel ook daadwerkelijk af zijn!

 

Vandaag de klus verder afgemaakt, foto's checken en evt slepen. Deze keer verwijderd via de camera zelf.

Nu is er weer ruimte op het kaartje, maar heel veel minder dan voorheen; 1527 terwijl dat eerst meer dan 3000 was (uit het hoofd).

En er is niets gewijzigd aan de resolutie van de foto's.

 

Herkent iemand dit, iemand enig idee hoe dit werkt/komt?

3 REPLIES 3
profile.country.NL.title
Amal_S
Moderator

Hoi Erna.A-K,

Hopelijk kan een één van onze experts op het gebied van fotografie, @Amfion of @Sigiphoto, je hiermee verder helpen.

Anders kun je even contact opnemen met onze ondersteuning.

Met vriendelijke groet,

Amal_S

Amal_S
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Erna.A-K 

 

waarschijnlijk is  dat je de bestanden via de Mac verwijdert hebt de reden, kaartjes kunnen daar vanwege formattering in de camera (bij 1e gebruik) niet altijd goed tegen.

 

Oplossing; 

- de huidige kaart opnieuw formatteren in de camera, net alsof het 1e gebruik is.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Erna.A-K
New

@Sigiphoto 

 

heb daar idd al aan gedacht, aan het alsnog formatteren dan. ik zag het staan toen ik de andere foto's direct van de camera verwijderde.

denk dat ik dat maar ga doen, ben benieuwd wat dan het resultaat zal zijn. laat ik hier nog wel weten!

Bedankt voor je reactie!