annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem A550

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
Peterke2
Bezoeker

Probleem A550

Hallo,

misschien kan ik hier een antwoord of een oplossing vinden voor mijn probleem. Ik hoop het in elk geval wel!

Sedert dit weekend kan ik geen foto's meer nemen met mijn A550. Het volgende fenomeen doet zich voor.

Ik kan het toestel gewoon aanzetten, alle instelingen kan ik ook doen, zowel op live view als door de zoeker krijg ik gewoon beeld, alle instellingen zijn zichtbaar op het scherm, maar foto's maken gaat niet.

Ik kan de ontspanner gewoon indrukken en de camera stelt ook scherp (AF), ik hoor ook de spiegel klikken, maar een foto die ik op die manier maak blijkt gewoon zwart te zijn. Ook als ik 'MF CHECK LV' indruk krijg ik gewoon een zwart beeld op het scherm, met alle vermeldingen van de settings.

De zwarte foto wordt wel weggeschreven naar de geheugenkaart.

Nu heb ik al alles geprobeerd: andere geheugenkaart, andere lens, batterij eruithalen en terug insteken.

Dit is ineens opgekomen, van de ene foto op de andere. Wel rot als je voor een weekendje naar Frankrijk bent, en halverwege de trip gaat de camera stuk.

Heeft iemand hier een antwoord of verklaring voor? Of moet ik de camera binnenbrengen bij SONY?

Groetjes, Peter

Message was edited by: Peterke2

Message was edited by: Peterke2

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_BE.title
Peterke2
Bezoeker

Hallo,

camera is inderdaad klaar en heb hem gisterenmiddag dus afgehaald.

Er zit een compleet nieuwe shutterunit in en is volledig nagekeken.

Hij doet het weer zoals het hoort. Ik hoop dat dit probleem zich niet weer voordoet.

Greetz, Peter

Message was edited by: Peterke2

Message was edited by: Peterke2

Message was edited by: Peterke2

Message was edited by: Peterke2

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.nl_BE.title
Peterke2
Bezoeker

Ik heb gisteren dezelfde vraag via de website aan SONY gestuurd en kreeg vandaag al antwoord. Daarna eventjes met SONY getelefoneerd en kreeg te horen dat de garantie nog helemaal niet afgelopen was. Eindelijk een sprankje hoop.

Blijkbaar werkt de Webform-Enquiry van SONY niet zo heel slecht.

Zie hieronder (gewoon Copy-Paste van hun mail):

Uw referentienummer XXXXXXXX

Geachte heer Bracke, hartelijk dank voor uw webmail.

U heeft zelf al het nodige gedaan, en dat heeft blijkbaar geen resultaat opgeleverd.

Wij adviseren u daarom vriendelijk het apparaat, samen met een duidelijke klachtomschrijving en een kopie van uw aankoopnota, bij een van de onze geautoriseerde service partners aan te bieden. U kunt het apparaat ook via uw winkelier aanleveren; in dat geval is uw winkelier gerechtigd extra kosten in rekening te brengen.

Het is niet mogelijk een uitspraak te doen over het huidige gebrek, eventueel te verrichten werkzaamheden en/of de reparatiekosten, zonder dat het apparaat door een van onze geautoriseerde service partners is onderzocht.

U vindt adressen en telefoonnummers van de service centers op:

http://support.sony-europe.com/repair/ASC/ASC.aspx?site=odw_nl_BE

Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum.

Onze medewerkers zijn te bereiken op werkdagen van 9.00 uur tot 17.30 uur op telefoonnummer 070-222130.

Bezoek ook eens ons vraag- en antwoordforum.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

N.B. Mogen wij u uw mening over onze e-mail dienstverlening?  Wij zouden u enkele korte vragen willen stellen. Dit neemt slechts 3 minuten in beslag.

Klik hier voor het openen van de vragenlijst

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet, Consumenten Informatie Centrum Sony Belgium, bijkantoor van Sony Europe Limited

profile.country.nl_BE.title
Peterke2
Bezoeker

Heb dus deze middag de camera naar een Sony Repair Center in de buurt gebracht.

De mails die ik van Sony gekregen heb had ik netjes uitgeprint en meegenomen, samen met de mail waarop ik de storing beschreven had.

Men verzekerde mij dat alles nog onder garantie viel en dat ze de camera volledig gingen nakijken. Als de schade niet te repareren viel zou er overgegaan worden tot een ruil. Maar ja, de A550 is niet meer verkrijgbaar; Benieuwd hoe dit eventueel opgelost zal worden (indien nodig).

Er werd mij verzekerd dat ik tegen eind volgende week de camera terug kan ophalen. Indien de camera vroeger zou klaar zijn, of er een andere oplossing moet geboden worden zouden ze me contacteren via mail of telefoon.

Ik hou jullie wel verder op de hoogte.

Greetz, Peter

Message was edited by: Peterke2

Message was edited by: Peterke2

profile.country.nl_BE.title
Peterke2
Bezoeker

Hallo,

volgende update van mijn probleemgeval.

Ik heb de camera dus op 10 Juni 2011 naar een Sony Repair Centre in Bornem gebracht.

Daar werd mij verzekerd dat de camera tegen de volgende vrijdag (17 juni 2011) zou klaar zijn. Ik belde die vrijdag netjes om te vragen of ik da camera kon afhalen, en kreeg te horen dat de camera nog niet klaar was. Het zou pas tegen midden van de komende week zijn. Dus ik deze morgen (donderdag 23 Juni 2011) nog meer eerst eens getelefoneerd naar dit Sony Repair Centre en kreeg daar te horen dat de camera nog niet klaar was. De camera zou naar een Sony Service Centre in Deinze gestuurd zijn en daar nog liggen. Midden volgende week (29 of 30 juni 2011) zou de camera terug in Bornem zijn.

Ik ben benieuwd!

Ik moet eerlijkheidshalve wel enkele randopmerkingen maken:

  1. Als men niet zeker is of men een bepaalde al dan niet deadline kan halen: neem hem dan ruim genoeg of geef er geen.
  2. Ik besef ook wel dat ik niet de enige klant ben met een defect toestel en ik kan me voorstellen dat Sony ook geen heel leger aan herstellers van foto-cameras heeft.
  3. Begin stilaan te vrezen dat het inderdaad iets van heel lange adem zal worden en dat ik de bruiloft van mijn broer (half juli 2011) geen foto's zal moeten maken
  4. Begin er ook voor te vrezen dat ik deze zomer met een geleend compactje in verlof (na de bruiloft van mijn broer) zal moeten gaan.
  5. Ik besef ook wel dat mijn camera op het rotste ogenblik van het jaar (net voor de zomervakantie) stukging (alhoewel er eigenlijk nooit en goed ogenblik is voor zo een gebeurtenis).

Ik hou jullie op de hoogte van de vooruitgang.

Greetz, Peter

profile.country.nl_BE.title
Peterke2
Bezoeker

Hallo,

gisteren (30 Juni 2011) nog maar eens persoonlijk naar de reparatiedienst van Sony geweest. Ik moest er toch in de buurt zijn, dus maar eens persoonlijk langsgeweest in de plaats van te telefoneren.

Wat ik vreesde is dus realiteit geworden. De camera was er niet en is blijkbaar nog steeds in Deinze. De persoon die me in Bornem te woord stond was even verbaasd als mij dat de camera nog niet klaar was.

Hij telefoneerde direct naar Deinze en beloofde mij dat de camera er tegen vrijdag 1 Juli 2011 zal zijn.

Ik ben benieuwd of de camera er zal zijn.

Ik ben dus van plan om een ruilcamera te vragen als hij er niet is.

Voor alle duidelijkheid moet ik wel vermelden dat alle personen waarmee ik tot nu toe contact had zeer vriendelijk en behulpzaam waren. Maar ja, daarmee heb ik wel mijn camera niet terug.

Ik hou jullie op de hoogte.

Greetz, Peter

profile.country.nl_BE.title
Peterke2
Bezoeker

Joepie,

de camera is klaar, maar ik heb hem nog niet. Ik belde daarnet naar het Sony Service Centre waar ik hem binnenbracht en daar deelde men me mee dat de camera klaar is maar nog in Deinze is. Als alles goed is zou hij deze middag tegen 15.00 uur in mijn Service Centre moeten zijn.

Er zou vanalles aan vernieuwd en vervangen moeten zijn. Wat juist vervangen is hoop ik natuurlijk deze middag te weten te komen. Ik zal in elk geval alles mooi posten hier zodat jullie er ook iets mee zijn. Altijd handig als je een gelijkaardig probleem hebt dat je kan zeggen wat er aan de camera is als je hem in reparatie geeft. Ook heel handig als je geen garantie meer hebt om een raming te laten maken van de kosten (is het wel de moeite om de kosten te doen - persoonlijke keuze natuurlijk).

Greetz, Peter

profile.country.nl_BE.title
Peterke2
Bezoeker

Hallo,

camera is inderdaad klaar en heb hem gisterenmiddag dus afgehaald.

Er zit een compleet nieuwe shutterunit in en is volledig nagekeken.

Hij doet het weer zoals het hoort. Ik hoop dat dit probleem zich niet weer voordoet.

Greetz, Peter

Message was edited by: Peterke2

Message was edited by: Peterke2

Message was edited by: Peterke2

Message was edited by: Peterke2

profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste hr Petere2,

Welkom op het Sony Forum.

Ik zie dat u een Alpha fan bent en aardig actief met het helpen van andere forum gebruikers.

Bedankt voor u inbreng.

Ook zie ik dat u zelf problemen met uw A550 heeft ondervonden.

Inmiddels heeft u de camera gerepareerd en wel terug,

Zijn de problemen naar tevredenheid opgelost?

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_BE.title
Peterke2
Bezoeker

Hans,

de problemen zijn inderdaad opgelost. Ik hoop dat dit de laatste keer is geweest dat ik op de garantie van SONY moet beroep doen.

Ondertussen toch al weer aardig wat foto's gemaakt en tot nu toe geen probleem ondervonden.

Het rare aan die hele zaak is dat ik vroeger zelf een A 100 had en dat mijn vriendin die nu gebruikt (nog wel vrij intensief hoor) en daar nooit enig probleem mee had.

Ik moet eerlijk toegeven dat de service wel correct was en dat de mensen van SBE Bornem, waar ik de camera binnengebracht heb, heel vriendelijk en behulpzaam waren. Dikke pluim daarvoor.

De periode waarin mijn camera stukging was wel heel stresserend. Bruiloft van mijn broer (waar ik de foto's ging maken), mijn eigen vakantie, is stukgegaan op een weekendje uit met de familie. Maar ja, wanneer is een panne wel op het goede moment. :slight_frown:

Greetz, Peter