annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

lensdop aan koortje en zonnekap voor NEX-3NL.

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Keesdu
Ontdekker

lensdop aan koortje en zonnekap voor NEX-3NL.

Beste Sony en mede fotoliefhebbers,

Enkele weken geleden kocht ik de NEX-3NL en daar heb ik zeker geen spijt van, maar ik miste wel wat.

Door op de juiste plek in de lensdop een gaatje te boren heb ik de lensdop met een dun koortje aan het oogje waaraan ook de camerarien is bevestigd kunnen bevestigen.Dit gemis heb ik dus zelf opgelost. Het zou uiteraard nog beter zijn als Sony voor dat doel een lensdop met een oogje zou maken.

Een ander, belangrijker punt is dat ik voor het 16-50 objectief de zonnekap (40,5 mm) mis. Daarvoor heb ik nog geen oplossing gevonden. Gaat Sony die alsnog leveren en zo niet, zijn er andere leveranciers?

Groet,

Keesdu.

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
KelvinV
Bijdrager

Hoi,

 

Ik heb contact gehad met Sony, en ze nemen de feedback aangaande het koord met zich mee om te overwegen in toekomstige toestellen. :slight_smile: 

 

Voor wat betreft de zonnekap, als deze niet op de website (http://www.sony.nl/product/nex-3/nex-3nl/accessoires) te vinden is, dan is deze helaas niet leverbaar... 

 

Groetjes,

Kelvin 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.nl_NL.title
Keesdu
Ontdekker
7 ANTWOORDEN 7
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Hoi,

 

Ja, inderdaad. Ik heb het ook wel eens overwogen: het lijkt me makkelijk. Aan de andere kant merk ik dat ik tientallen jaren nog niet 1 lensdop ben kwijtgeraakt. Wel eens een accu ....

Willem
NEX6
KelvinV
Bijdrager

Hoi,

 

Ik heb contact gehad met Sony, en ze nemen de feedback aangaande het koord met zich mee om te overwegen in toekomstige toestellen. :slight_smile: 

 

Voor wat betreft de zonnekap, als deze niet op de website (http://www.sony.nl/product/nex-3/nex-3nl/accessoires) te vinden is, dan is deze helaas niet leverbaar... 

 

Groetjes,

Kelvin 

profile.country.nl_NL.title
Keesdu
Ontdekker

O.K.,
Jammer van de zonnekap, hopelijk ooit wel.
profile.country.nl_NL.title
Keesdu
Ontdekker

Dank je
profile.country.BE.title
rolleke6
Ontdekker

Ook ik heb een lensdopkoortje aangebracht aan mijn nex6 van een oudere cam.ik begrijp niet dat men bij sony  aan zoiets simpels,en toch (zeer)nuttig niet aan denkt.voor de rest tevreden over het toestel.

A_Kuijer
Nieuw

Hier hetzelfde probleem, erg onhandig dat er geen koortje aan de lensdop kan. Zelf ben ik de lensdop helaas al een keer verloren en heb een nieuwe moeten bestellen voor 9,99 euro. Wat is de beste plaats om een gaatje te boren in de lensdop zodat ik er alsnog een koortje aan kan binden? 

 

Alvast bedankt!

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat hangt natuurlijk af wat voor dopje besteld hebt...een originele van Sony of een merkloze? :slight_smile:

Best kijken naar de binnenzijde van de lensdop en terwijl knijpen op de clips om te kijken hoe de binnenzijde beweegt. Als je een "vrije" zone ziet, zou ik daar het gaatje boren.

 

Op eigen risico natuurlijk :nauseated_face:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training