annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Gebruik externe transmitters in combinatie met F60M

profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Gebruik externe transmitters in combinatie met F60M

In mijn werk is het met een zekere regelmaat nodig om gebruik te maken van enkele flitsers die aangestuurd worden door een Pockedwizard Transmitter. De flitsers zijn dan verbonden met een Receiver of een FlexTT5 van hetzelfde merk. Voorheen gebruikte ik hiervoor Canon flitsers. Nu ik overgestapt ben op Sony merk ik dat de F60M vele instellingen meer heeft dan de Canon, maar ik op een of andere manier niet de juste instellingen kan vinden om hem aan te sturen, niet in de manual en niet in de display. Die zal er ongetwijfeld zijn, maar hoe?

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Kan helaas weinig maken van je tekst sorry.

 

Welke transmitter heb je merk en type

Welke reciever heb je merk en type. Welke filter stuur hiermee aan merk en type. 

 

Op Youtube vind je erg veel uitleg hoe te werken met extene fliters met de Sony a7*** camera's

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @JanVanOevelen en welkom bij de Community.

 

Het aansturen van de F60 met pocketwizards vereist wat kabeltjes en dergelijke, ook grote kans dat je  Canon Flex tt5 niet werkt met een A7.

Eigenlijk de meest makkelijke (en waarschijnlijk ook voordeligste) manier is een andere trigger/ontvanger aan te schaffen.

Sony heeft een eigen (ik vind persoonlijk prijzig) trigger- en ontvanger systeem: FA-WRC 1M Trigger (als je de 60RM hebt, heb je alleen deze nodig) en de ontvanger: FA-WRR1

Maar ook bijvoorbeeld Cactus heeft een dedicated Sony systeem: V6 IIs. Er zijn er nog meer trouwens, maar deze schiet me even te binnen.

Het kan wel met pocketwizard, maar je moet met een aantal interessante kabelverbindingen en tussenblokjes aan de gang.

Succes!

profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Ik was er al bang voor Amfion. Maar toch bedankt voor je reactie. Ik zal me eens goed moeten orienteren wat de beste oplossing is. Ik heb mijn dure maar ook zware apperatuur (Hasselblad en Canon) juist omgeruild om met lichtere en toch professionele apperatuur te werken. Dit is dan toch een minpuntje ;(

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Tja... Helaas wil een gerenomeerd bedrijf als Pocketwizard nog steeds niet inzien dat er toch echt wel een heel mooie afzetmarkt is ontstaan in Sony gebruikers....

 

Ik gebruik de Pocketwizards (bijna) dagelijks in mijn studio, daarvoor zijn ze prima geschikt. (ik heb plus III 's)  Voor off-camera flitsen gebruik ik dan meestal een andere oplossing.

 

Bijvoorbeeld HSS flitsen is mij via de pocketwizards in combi met Sony flitsen off camera niet gelukt. Dat lukt dan wel met de eigen Sony trigger/ontvanger of Cactus. Inmiddels zijn er gelukkig genoeg merken die een stabiele verbinding maken.


Als ik het met Pocketwizards doe dan is het een plusIII op de camera en dan een/meerdere flitsers met een hotshoe blokje met een kabel naar mini-jack om de andere plusIII's als ontvangers te kunnen gebruiken. Ik heb die ooit van een andere Sony gebruiker over kunnen nemen, volgens mij had zij ze ergens in het buitenland besteld.

 

Ik overweeg om toch het Sony systeem te gaan aanschaffen of inderdaad een Cactus of iets vergelijkbaars. Alleen voor het gebruiksgemak en dat je dan ook op je trigger de flitsers kan instellen. Want dat kan op geen enkele manier met de Pocketwizards.

profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Dat zal ik ook doen denk ik. Ik gebruikte Multimax als Transmitter en de Plus II en FlexTT5 als receiver. Overigens werkte bij het testen Multimax op de A7 Mark III uitstekend met de Profoto studioflitser.