annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Astro...

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Astro...

Nee, ik bedoel niet de hond van de Jetson Family..

(voor degenen die zich dat niet helemaal meer voor de geest kunnen halen...)

fa5857e913de322551ef5ee7bb89462d.jpg

 

 

maar dit gaat over mijn eerste pogingen om Astro fotografie te  beoefenen (en vooral verder oefenen :wink:)

Het eerste resultaat is er en ik durf dat hier wel te laten zien. (al was het koud op de badslippertjes vanuit het camperbussie in het weiland in Overijssel)

De Glory van de new day is overigens strooilicht van een stad in de buurt :wink:

De foto is wel enigzins bewerkt, maar niet zwaar in allerlei software..(alleen Photos van Apple)

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben zijn de lichtstipjes in rechte lijn...als het het ISS is geweest lijkt me dat dit een ononderbroken lichtstreep zou zijn geweest...ik weet wel dat er vallende sterren waren die avond/nacht.

Gloring Day (1).jpg

 

 

Ik hoor graag commentaar/tips!

 

grt Sigi,

 

 

mijn foto's op; 500px en
3 ANTWOORDEN 3
Anonymous
Niet van toepassing

Leuk topic, Sigi. Je foto ziet er veelbelovend uit. Misschien was die streep een zonlicht reflecterende satelliet?

profile.country.NL.title
dennisvdMast
Ontdekker

mooie foto!

altijd jammer van die lichtvervuiling hier in nederland, maar alsnog zijn er wel veel sterren te zien op de foto.

eerlijk gezegd denk ik dat het slechts een vliegtuig is met de knipperlichten die telkens een stip veroorzaken. 

zie ook hier een andere foto die erg vergelijkbare patronen laat zien: 

alsnog wens ik je nog veel succes met zulk soort foto's maken!

45668759041_7278ae7d58_o.jpg

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@dennisvdMast

 

Top! Dank je. Zou idd wel eens een "hoog overvlieger" kunnen zijn geweest.

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en