annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Boeken downloaden

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Bert-M
Bezoeker

Boeken downloaden

Hallo,

Het lukt mij niet om een gekocht (digitaal)boek te downloaden op de tablet. Dit zou m.i. toch gewoon moeten kunnen!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
riclap
Bezoeker

Bert,

Ik heb vandaag ook even zitten klooien maar het is gelukt. Heb eerst op mijn pc: reader for pc geinstalleerd. Te vinden op Bol.com en adobe.com (Let op. Zonder dit programma gaat het niet lukken http://ebookstore.sony.com/download/ klik op "for pc")

Op bol.com een boek downloaden. deze komt te staan in de map downloads op je pc. daarna zijn er 2 opties.

1. kopieer het bestand vanuit map downloads naar dropbox. Open dropbox op je sony tablet s. Zoek het bestand op en druk het enige tijd in. Druk op export en druk op sdcard. Als het goed is moet je het boek nu te zien krijgen op de Reader.

2. Kopieer het bestand vanuit maps downloads naar een sdcard die je in je pc stopt. Haal de sdcard uit je pc en stop deze in de Sony Tablet S. Ga naar Apps en daarna naar File transfer. klik op de sdcard. selecteer het bestand/boek en druk op het pijltje naar rechts (naar internal storage) Het boek staat nu op je sony tablet s.

Tip: Download Astro file manager in de Market. De Sony Tablet S plaatst de boeken namelijk op alfabetische volgorde in file transfer. Ik zelf word daar helemaal gek van. Via Astro is het mogelijk mappen te maken. Daar heb ik een mapje aangemaakt met de naam: Boeken.

Ik hoop dat het je lukt.

Rick

Message was edited by: riclap

Message was edited by: riclap

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.nl_NL.title
riclap
Bezoeker

Bert,

Ik heb vandaag ook even zitten klooien maar het is gelukt. Heb eerst op mijn pc: reader for pc geinstalleerd. Te vinden op Bol.com en adobe.com (Let op. Zonder dit programma gaat het niet lukken http://ebookstore.sony.com/download/ klik op "for pc")

Op bol.com een boek downloaden. deze komt te staan in de map downloads op je pc. daarna zijn er 2 opties.

1. kopieer het bestand vanuit map downloads naar dropbox. Open dropbox op je sony tablet s. Zoek het bestand op en druk het enige tijd in. Druk op export en druk op sdcard. Als het goed is moet je het boek nu te zien krijgen op de Reader.

2. Kopieer het bestand vanuit maps downloads naar een sdcard die je in je pc stopt. Haal de sdcard uit je pc en stop deze in de Sony Tablet S. Ga naar Apps en daarna naar File transfer. klik op de sdcard. selecteer het bestand/boek en druk op het pijltje naar rechts (naar internal storage) Het boek staat nu op je sony tablet s.

Tip: Download Astro file manager in de Market. De Sony Tablet S plaatst de boeken namelijk op alfabetische volgorde in file transfer. Ik zelf word daar helemaal gek van. Via Astro is het mogelijk mappen te maken. Daar heb ik een mapje aangemaakt met de naam: Boeken.

Ik hoop dat het je lukt.

Rick

Message was edited by: riclap

Message was edited by: riclap

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

variatie op 2

met astro filemanager, of een andere, bladeren naar

/sdcard

daar een directory omhoog naar /mnt

dan weer een naar beneden naar /sdcard2

dit is de externe sdcard met je boekemverzameling. File transfer stap kan, maar hoeft niet perse.

in de market zijn ook andere ebook reader apps.

profile.country.nl_NL.title
Bert-M
Bezoeker

Rick,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik ben ermee aan de slag gegaan en uiteindelijk heb ik het bestand gevonden en gekopieerd maar helaas hij is niet te openen. Het tabletje zegt U moet de juiste account gebruiken. Dit kan ook wel kloppen want in mijn downloadmap staat een heel klein bestandje waarmee je hem kunt opstarten, deze heb ik niet gekopieerd omdat ik dacht dat is niet nodig ik ga deze dus ook nog maar eens kopieeren maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Vindt jij het overigens niet vreemd dat je een boek niet rechtstreeks kunt downloaden als je hem gekocht hebt bij BOL.com?

met vr groet,

Bert Magermans

profile.country.nl_NL.title
Bert-M
Bezoeker

Rick,

met dat URL bestandje erbij lukt het ook nog niet het lijkt erop dat het een beveiligd bestand is.

Als je nog wat weet dan graag.

ps ben niet helemaal een digibeet maar het moet niet te ingewikkeld worden.

vr gr,

Bert

profile.country.nl_NL.title
riclap
Bezoeker

Goedenavond Bert,

Inderdaad raar dat het nog niet via de tablet kan. Volgens mij zijn ze er wel mee bezig. Bol.com mobiele site is volgens mij nog niet heel lang in de lucht.

Probeer eens te kijken op http://www.bol.com/nl/m/boeken/digitaal-gratis/index.html dit moet je wel met je pc doen. Ik heb windows vista met google chrome. Als ik een titel aanklik verschijnt er direct onder in beeld in mijn  downloadbalk de titel van het boek. als ik er op klik opent de download direct de (eerder genoemde) reader for PC.

Ik kan het boek nu lezen op mijn pc. Het bestand zelf staat nu in de download map van google chrome maar ook in mijn documenten- my books...

Dat bestand zet ik dan over op mijn tablet en viola hij doet het. Ik heb al een stuk of 12 boeken (dan wel gratis, maar zal denk ik wel het zelfde zijn als betaalde boeken)

Succes ermee, ik zal zelf ook nog wel proberen een boek te kopen en op tablet zetten. Ik zal het dan wel hier beschrijven,

Groet,

Rick

profile.country.nl_NL.title
riclap
Bezoeker

het boek van esther verhoef telt maar 12 paginas zie ik net. Even een ander boek kopen dus!

profile.country.nl_NL.title
riclap
Bezoeker

Bert,

Het is me gelukt!!

Ik ben op mijn pc naar bol.com gegaan. Daar ingelogd op boeken geklikt, http://www.bol.com/nl/l/nederlandse-boeken/nederlandse-digitale-boeken/N/8278+8299+8293+7419/sort/be... hier staan boeken onder de € 5 euro. De derde van esther verhoef aangeklikt. Ik had nog saldo op mijn account staan van cadeaubonnen. Voordeel. je kunt meteen betalen. Deze bonnen zijn te verkrijgen via bol.com of bij de albert heijn.

Het boek in mijn winkelwagentje gelegd. Naar bestellen, betalen via de cadeaubon. Daarna naar bestellingen boven in beeld. daar staat dat het boek gereed is voor downloaden. Toen heb ik mijn tablet aangezet naar bol.com. ingelogd, naar bestellingen, boek aangeklikt, geklikt op het boek, geklikt op naar uw download en toen begon die te downloaden. En nu kan ik dus het boek lezen.

Ik hoop dat het u ook lukt!!

Rick

LET OP; het boek van esther verhoef telt maar 12 pagina's  zie ik net!! kies dus even voor een ander boek

Message was edited by: riclap

Message was edited by: riclap