annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony remote control app

OPGELOST
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Sony remote control app

Mede forum leden,

 

ik heb zojuist de remote control app van de sony site binnen gehaald op mijn macbookje. Tot zover alles goed, maar na opstarten van app en aanzetten camera A7ii herkent het progje de camera niet. Paar keer opnieuw geprobeerd met wel/niet de camera alvast op "on".

Iemand een idee? Tips?

 

Nog even wat verdere info;

- Heb de vliegtuigmodus weer op off gezet

- kan het te maken hebben dat er standaard al een remote control app in de camera zit en is dit dan de windows versie?

 

alvast dank voor het meedenken!

grt Sigi

mijn foto's op; 500px en
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi Sigi,

Makkelijkste manier vind ik zelf om dit direct via de camera te doen. Heb je je camera aangemeld bij je thuis WiFi-netwerk?

 

Dan kun je via menu gaan naar:

Applicatielijst -> Playmemories Camera Apps 

Hier moet je dan je gegevens invullen zoals je je bij Playmemories aangemeld hebt toen je je hebt aangemeld.

 

Als je ingelogd bent zie je aan de linkerkant vier tabjes:

new, all, my App, en het gereedschapsicoontje

 

Als je hier gaat naar "My App" zie je daar je geinstalleerde en eventueel gekochte apps staan. Je kunt dan de app die je wilt installeren selecteren en deze aanklikken. Je krijgt dan nog een bevestigsscherm met iets van update of installeer waar je even akkoord moet geven. 

 

Je kunt ook naar een overzicht met alle apps gaan. Daar zal ook de remote control app tussen staan en bijvoorbeeld de touchless shutter (ook leuk :smileywink:)

 

Je downloadt je apps dan via WiFi.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi Sigi,

Makkelijkste manier vind ik zelf om dit direct via de camera te doen. Heb je je camera aangemeld bij je thuis WiFi-netwerk?

 

Dan kun je via menu gaan naar:

Applicatielijst -> Playmemories Camera Apps 

Hier moet je dan je gegevens invullen zoals je je bij Playmemories aangemeld hebt toen je je hebt aangemeld.

 

Als je ingelogd bent zie je aan de linkerkant vier tabjes:

new, all, my App, en het gereedschapsicoontje

 

Als je hier gaat naar "My App" zie je daar je geinstalleerde en eventueel gekochte apps staan. Je kunt dan de app die je wilt installeren selecteren en deze aanklikken. Je krijgt dan nog een bevestigsscherm met iets van update of installeer waar je even akkoord moet geven. 

 

Je kunt ook naar een overzicht met alle apps gaan. Daar zal ook de remote control app tussen staan en bijvoorbeeld de touchless shutter (ook leuk :smileywink:)

 

Je downloadt je apps dan via WiFi.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Hey Amfion, was inderdaad al naar de apps in het camera menu gestapt...heb de remote opgestart en dacht de A7 op die manier rechtstreeks met m'n phone te koppelen...helaas te simpel gedacht dus :wink:

 

staat nl al een tijd op connecting haha!

 

Zal jouw instructie even volgen en kijken wat er gebeurt,

alvast dank!

Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Even voor alle zekerheid: Heb je de Playmemories App op je telefoon geïnstalleerd? 

 

De eerste keer is altijd even een dingetje om te verbinden, daarna gaat meestal eenvoudig.

 

Heeft je telefoon NFC? Dan kun je door aanraken verbinden. (icoontje op je telefoon tegen icoontje op de camera) De app op je telefoon start dan vanzelf op. De eerste keer moet je wel een code intikken die op het scherm van de camera verschijnt.

 

Heb je geen nfc dan zul je in het lijstje met WiFi netwerken op je telefoon je camera moeten opzoeken en dan verbinden. Daarna kun je de app opstarten en verbinding maken. 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Hi Amfion,

 

nee moet ik nog even downloaden, ben een tijdje bezig geweest me aan te melden bij sony entertainment nog wat..

Dat deed ik dom genoeg ook nog via de camera...advies aan alle andere newbies; NIET via camera doen. Ik heb alle voorwaarden moet doorscrollen! (zal wel iets verkeerds op oke gedrukt hebben  :smileyshhh:).

Ten lange leste in zo'n mooie automatiseringsloop gekomen en proces afgebroken...toen via laptop aangemeld (kun je zien waar je vinkjes moet zetten en typt een stuk sneller!) en camera is nu de remote aan het updaten.

 

Nogmaals dank voor je antwoord!

 

hartelijke groet

Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi Sigi!

 

Graag gedaan!

Ja goeie aanvulling inderdaad. Aanmelden via internet is veel makkelijker dan via de camera.

Daarna is het installeren van nieuwe/extra apps wel veel makkelijker via de camera. 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

het is allemaal gelukt! Apps download en update is inderdaad het beste via de camera.

 

voor andere newbies, workflow is dus;

 

- Je A7xx wifi etc. aanzetten (als je het reeds uitgezet hebt, zie batterij topic)

- Camera aanmelden bij je Wifi/LAN netwerk

- je aanmelden bij sony entertainment network (beetje jammer omdat ik denk dat Sony gebruik zou kunnen maken van je product registratie gegevens) Dit niet via de camera doen, want dat is mijl op 7...,
gewoon via internet/laptop is handiger

- naar menu---> apps gaan

- alles apps wat nodig is heeft updaten (is een optie op moment dat je de functie selecteert)

- Sony software (Playmemories App) op je phone downloaden (mac of android app store) als je dat nog niet gedaan hebt.

- Camera via NFC, wifi handmatig of via qrc code koppelen (is keus die je ziet in de app)

- effe wachten tot ze elkaar herkennen en je bent klaar om de app te gebruiken!

 

....Achteraf is alles simpel...:smileywink:

maar met dank aan Amfion is het gelukt!

 

Nog even 1e plaatje meesposten..daar lag de A7 toevallig...het werkt dus! Ook bij kunstlicht! (is op 10 sec gezet)

en nu zzzzzzz

 

DSC00083.jpg

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je bent al goed geholpen zie ik :wink:

 

Heb niet alles gelezen hierboven, maar misschien nog 2-tal tips die nog niet vermeld geweest zijn maar je sowieso wel ooit zult afvragen:

 

-Let op dat als je de camera remote app gebruikt, de instellingen uit je "normale standen (P,A,S,M)" niet overgenomen worden. Je neemt de foto's dus in jpeg in de remote app, zelfs als je in het PASM menu raw gekozen zou hebben. Je moet het dus zelf veranderen in de remote app (op je camera op manu drukken als de remote app opgestart is).

 

-De remote app komt eigenlijk in 2 smaken, maar dat weet niemand. De "embedded" versie is de versie (zoals de naam zegt) die reeds op je camera zit. Die is (erg) beperkt in functionaliteit. Als je je camera hebt verbonden met het thuisnetwerk, kan je ook zien dat je de remote app kan updaten. Dat updaten leidt tot een "volledige" versie, waar je veel meer zaken kan aanpassen qua instellingen. (belichting, iso, diafragma, sluitertijd, etc...)

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Dank, 

 

dat jpg/RAW stukje is goede aanvulling! Was mij in ieder geval nog onbekend.

 

groet,

Sigi

mijn foto's op; 500px en