annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

SD kaart in Sony Alpha 5100 read only geworden

profile.country.NL.title
jojonline
Nieuw

SD kaart in Sony Alpha 5100 read only geworden

Ik heb nu bijna een half jaar een Sony Alpha 5100 en ben er ook erg tevreden over. Sinds ik hem gebruik, gebruik ik ook dezelfde SD kaart.

 

Nu ineens geeft de SD kaart wanneer hij in mijn camera zit aan dat het een read-only memory card is, wat dus betekent dat ik geen foto's meer kan maken terwijl ik die kaart gebruik.

 

Hoe kan ik dit terugzetten of zorgen dat ik gewoon met mijn geheugenkaart foto's kan maken?

 

- Ik heb al het een en ander aan online filmpjes over het weghalen van het read-only probleem op de computer bekeken, maar tot nu toe heeft niets geholpen. En het schuifje op de SD kaart staat ook niet 'op slot'.

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Heb je al weer geprobeerd om het kaartje via de computer te formateren en dan een foto erop te plaatsen. Kijken of dit lukt mocht je weer de melding krijgen dat je alleen maar lezen kunt dan een paar maal het schuifje op de SD kaart veranderen en kijken of je hem wel op de goede stand hebt staan als je weer een test doet.

profile.country.NL.title
jojonline
Nieuw

Dat heb ik allebei al geprobeerd, en de computer geeft ook aan dat de kaart tegen schrijven beveiligd is.

 

Ik heb een melding op mijn camera gekregen voordat de kaart een read-only kaart werd, en ben bang dat de kaart daarom zo geworden is. Ik kan me niet precies herinneren wat er in stond, maar het klonk alleen alsof ze een aanpassing wilden maken van het een of ander en ik heb gewoon op cancel geklikt.

 

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Dan denk ik dat je de melding "database herstellen" hebt gekregen.

Als je dan op cancel drukt kan je de bestanden niet meer uitlezen met je computer. 

De kaart zou dan verder nog goed moeten zijn. Ik hoop dat je alle bestanden al wel had opgeslagen...

Ik zou de kaart in de camera formatteren en als het schuifje idd goed staat zou de kaart gewoon gebruikt moeten kunnen worden.