annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Het meeste uit je batterij halen.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Het meeste uit je batterij halen.

Nu de mooie dagen er weer zijn gaan veel mensen er lekker op uit met hun camera.

Dan kan het wel eens voorkomen dat je batterij net op het verkeerde moment leeg is.

 

Een paar extra batterijen is natuurlijk een mooie oplossing, maar zijn er ook andere manieren om het meeste uit je accu's te halen?

 

Dingen die mij zo te binnen schieten:

 

- Kijk niet te veel terug, je scherm gebruikt aardig wat energie

- Met filmen gaat de accu ook minder lang mee

- Heb je GPS op je camera maar ga je niets doen met de data, zet deze dan maar liever uit

- Bij kouder weer gaan accu's ook sneller leeg, bewaar ze dan liever in een binnenzak van je jas dan in een 'koude' fototas.

- Zet de Pre-AF uit. Zeker als je je camera graag aan laat staan terwijl je zoekt naar je volgende fotomomentje schijnt het best wel te schelen als je camera niet de hele tijd stiekem al vast aan het scherpstellen is. 

 

Wat zijn jullie tips voor een langere batterijduur?

 

Bloem met zeepbel

26 ANTWOORDEN 26
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Welkom op het forum! Batterij is mager, maar nu ook niet heel mager. Aangezien je de A7II nog maar een week hebt en je die na een week hebt moeten opladen, veronderstel ik dat je nog naar 1 keer hebt moeten opladen.

Enkele zaken daarbij:

-je moet 3 keren de batterij volledig op en af laden voor maximale capaciteit dus liever niet halverwege opladen (doe ik overigens nooit en mijn batterijen gaan al sinds 2010 mee!) 

-de eerste keer wordt de interne batterij opgeladen met jouw Ingestoken batterij. De interne batterij zorgt ervoor dat bv je klok nog verder tikt terwijl je de batterij uithaalt. 

 

Geef het nog even, ik denk dat het sowieso zal verbeteren. Maar reservebatterijen zijn een must waardoor je ook afwisselend de batterijen slijt! Ooit heb je het toch nodig, beter nu kopen! 😉

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hej @Amfion 

 

Normaal ben ik het bijna altijd met je eens, maar je batterij uithalen Zorgt ervoor dat je interne batterij volledig leeg raakt. En dat op zijn beurt kan je niet vervangen. 

Heb eens 2e hands een A700 gekocht met lege interne batterij En dat is alles behalve leuk om elke keer de klok opnieuw in te stellen, je krijgt het telkens als beginmenu! 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Zo, wij zijn er even allebei vroeg bij @Portmixus! Dat van de interne batterij wist ik niet! Weer wat geleerd op de vroege morgen. :wink:

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ligt er denk ik ook een beetje aan hoe lang je lang vindt. :wink:  Als je m na een paar dagen weer pakt zou dat interne klokje het toch nog moeten doen? En als je m zo lang laat liggen dat je accu ondertussen leeg is, zou de interne batterij dan ook niet leeg raken? 

 

Zeker met gewone batterijen in een apparaat is eruit halen wel gewenst denk ik, ook vanwege lekken. Al heb je daar met camera accu's niet zo gauw last van. 

 

Vanwege het gebruikte materiaal zouden camera accu's overigens geen probleem moeten hebben met halverwege opladen. (na de eerste paar keer opladen en gebruiken) Ik doe dat zo af en toe wel en mijn accu's gaan al net zo lang mee als de jouwe :wink:

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@ Amfion en Portmixus. Dank voor de tips. Zal het inderdaad even aanzien. Ga ondertussen wel op zoek naar extra batterij(en). Actief forum hier! Leuk!

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Misschien ook even checken of je de laatste software (firmware) op je toestel hebt. Ze zitten aan versie 2.0!

Je kan dat checken door in het menu naar de allerlaatste pagina te gaan en vervolgens te kijken bij versie.

 

Vaak worden kleine zaken stilzwijgend opgelost in firmware, bv eventuele lekstroompjes (in de niet technische zin van het woord).

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Wederom dank voor de tip, zag dat ik nog op 1.21 zit. Zal updaten:smileyhappy:

mijn foto's op; 500px en