annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Het meeste uit je batterij halen.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Het meeste uit je batterij halen.

Nu de mooie dagen er weer zijn gaan veel mensen er lekker op uit met hun camera.

Dan kan het wel eens voorkomen dat je batterij net op het verkeerde moment leeg is.

 

Een paar extra batterijen is natuurlijk een mooie oplossing, maar zijn er ook andere manieren om het meeste uit je accu's te halen?

 

Dingen die mij zo te binnen schieten:

 

- Kijk niet te veel terug, je scherm gebruikt aardig wat energie

- Met filmen gaat de accu ook minder lang mee

- Heb je GPS op je camera maar ga je niets doen met de data, zet deze dan maar liever uit

- Bij kouder weer gaan accu's ook sneller leeg, bewaar ze dan liever in een binnenzak van je jas dan in een 'koude' fototas.

- Zet de Pre-AF uit. Zeker als je je camera graag aan laat staan terwijl je zoekt naar je volgende fotomomentje schijnt het best wel te schelen als je camera niet de hele tijd stiekem al vast aan het scherpstellen is. 

 

Wat zijn jullie tips voor een langere batterijduur?

 

Bloem met zeepbel

26 ANTWOORDEN 26
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Niet ideaal bedoel ik dan in de zin van: Je camera niet kunnen gebruiken omdat je een accu aan t opladen bent. Zoals je zelf aangeeft is de externe lader echt wel een must.

Voor een grote shoot of bruiloft gebruik ik dan allebei. Een accu opladen in de camera en een in de oplader :wink: 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

En wat vinden jullie van deze geniale gadget voor op vakantie? Hout sprokkelen en je gear opladen terwijl je een potje kookt! Ik waag te betwijfelen of het heel goed werkt, maar het idee is geniaal!
http://www.biolitestove.com/products/biolite-campstove

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Haha inderdaag, geniaal!

 

Ik geloof eerlijk gezegd dat het wel nog goed zou werken :wink:

Eens zien of dat een A7 kan opladen :nauseated_face:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Heb even wat reviews gelezen, maar die zijn wisselend. De techniek werkt, maar het opladen duurt toch wel erg lang :wink: Maar alleen het idee al om met een vuurtje je telefoon op te laden vind ik briljant! Je zou er bijna door de Andes voor gaan backpacken.... Bijna dan.... :laughing:

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Op vakantie opladen in de auto werkt ook goed :slight_smile: Via USB (of sigaretten ding -> USB als de auto geen USB heeft). En zo'n batterij wat Portmixus eerder al zei is een hele goede. Ik heb zelfs een flinke powerbank van 20.000mH en die gaat toch wel vrij lang mee :grin:

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

In de auto opladen werkt niet voor alle toestellen toch? 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Klopt! Maar vraag me niet welke wel en niet....

profile.country.NL.title
R.v.Os
Bijdrager

Ga bij de A57 naar het menu en het laatste menu tab-blad (instellingen) vind je onder nummer 1 de optie "Eco-stand".

 

Zet deze op "MAX".

 

zie ook bladzijde 60 op:

http://pdf.crse.com/manuals/4420759421.pdf

Mijn "plek" op het Web: JoMeRoMa.nl
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Ik heb de A7ii sinds een week. Batterijduur is wel heel erg mager! Ook bij minimaal gebruik (werk/vrije tijd he...) moet ik hem na een week al opladen, terwijl de camera vrijwel de hele week op off gestaan heeft! Mijn vorige D7000 kon er maanden op teren en ook het Leicaatje (vergelijkbare batterij qua wattage) gaat heel lang mee!

Wat doet de A7ii dan als ie op Off staat?? Heb de Wifi en NFC reeds vanaf dag 1 uitstaan..

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

De eerste keren dat je een batterij opgeladen hebt is deze over het algemeen sneller leeg dan wanneer deze al wat vaker gebruikt is. Een paar keer helemaal opladen en helemaal gebruiken tot de batterij weer leeg Is zou dit moeten verbeteren. 

Als je de camera (en eigenlijk elk apparaat op batterijen) voor langere tijd weglegt zou het beter zijn de accu eruit te halen.