annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

FOROTRANSFERT NAAR E BAY

profile.country.BE.title
jocooma41
Ontdekker

FOROTRANSFERT NAAR E BAY

Beste,

Als ik foto s download naar VERKOPEN op E BAY krijg ik de boodschap (van E bay)  dat mijn foto s TEVEEL pixels bevatten;  Hoe kan ik mijn apparaat instellen zodat de foto s ONDER de 16 Miljoen pixels blijven ?

De beeld KWALITEIT heb ik al op STANDAARD gezet in de plaats van FIJN maar dat is nog niet genoeg.

Weet iemand er  meer van?

Beste dank bij voorbaat 

Jozef Cooman ***persoonlijke gegevens verwijderd***

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo @jocooma41 en welkom bij de Community!

 

Welke camera heb je? Dan kunnen we wat gerichter antwoord geven op je vraag.

 

 

profile.country.BE.title
jocooma41
Ontdekker

Beste,

Sorry dat was ik vergeten aangeven : alfa58 type SLT A58.

Beste dank

Jozef

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Naast dat je de kwaliteit kan aangeven (waar je nu 'Standaard' hebt gekozen) kun je ook het formaat van je bestanden wijzigen. Je doet dit bij het menu onder het kopje beeldformaat. Als je daar de kleinste maat kiest gebruikt de camera nog maar 5 miljoen pixels. Hier een screenshot uit de handleiding: 

 

beeldformaat.JPG

profile.country.BE.title
jocooma41
Ontdekker

Beste,

Nu valt alles op zijn plooi voor mijn probleem .

Maar als het beeldformaat verkleint van 20 tot 10 of 5 dan gaat de kwaliteit van de foto toch ook achteruit ?!!

Graag nog een laatste reactie

Vriendelijk bedankt

Jozef

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi! 

 

Dat zijn eigenlijk twee verschillende dingen. Je kunt een foto op een groot formaat hebben met een slechte kwaliteit, of een foto met een klein formaat op een hoge kwaliteit.

 

Als je de foto's alleen voor E-bay gaat gebruiken is het niet zo heel belangrijk. Standaard kijken mensen op niet meer dan 1600 pixels breed (en dat is dan het hele scherm) en zijn foto's op internet niet meer dan 96 dpi (dots per inch). Eigenlijk is een foto in klein formaat met lage kwaliteit voor de meeste internetoepassingen nog meer dan genoeg. 

 

De kwaliteit verandert niet of je 20, 10 of 5 miljoen pixels gebruikt, maar wel het formaat waarop je dit zou kunnen afdrukken. (zie het stukje uit de handleiding)

Als je een foto met 5 miljoen pixels op hoge kwaliteit afdrukt op 13x18 cm of een foto van 20 miljoen pixels op hoge kwaliteit in dezelfde maat zul je geen verschil zien.

 

Wel zie je verschil tussen:

  • Een foto van bijvoorbeeld 5 miljoen pixels op de hoogste kwaliteit (xtra fine) en een foto van 5 miljoen pixels op lage kwaliteit
  • Een foto van 20 miljoen pixels (xtra fine) afgedrukt op bijvoorbeeld 40x60 cm cm en een foto van 5 miljoen pixels(xtra fine) afgedrukt in diezelfde afmeting. 

Hoop dat dit het wat duidelijker maakt!