annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Channel Editor

profile.country.DE.title
Peter_S.
Genius
7.453  Weergaven

Met de Sony Channel Editor-tool kunt u uw zenderlijst opnieuw rangschikken via uw pc. Download gewoon de lijst naar een USB-stick, bewerk de volgorde en upload de lijst weer naar uw tv.

 

Beperkingen

  • Alleen voor gebruik met in Europa verkochte tv's. Niet alle modellen worden in alle landen verkocht.

 

Dit hebt u nodig

 

De tool gebruiken

U kunt de zenderlijst van uw tv wijzigen in drie eenvoudige stappen:

  1. Exporteer de zenderlijst van uw tv.
  2. Wijzig de zenderlijst op uw computer.
  3. Importeer de gewijzigde zenderlijst naar de tv.

Volg de stappen hieronder voor meer informatie.

  • De zenderlijst exporteren van uw tv:
    • Sluit een Memory Stick aan op een USB-poort op uw tv.
      a) Voor de Android-modellen van Sony gaat u naar:
      [Start] > [Instellingen] > [Zender installatie] > [Digitaal Set-up] > [Technical Set-up] (Technische set-up) > [Overdracht van programmalijst] > [Exporteren]
      b) Voor de niet-Android-modellen van Sony gaat u naar:
      [Start] > [Instellingen] > [Systeem settings] > [Zender installatie] > [Digitaal Set-up] > [Technical Set-up] (Technische set-up) > [Overdracht van programmalijst] > [Exporteren]
    • Er wordt een bestand met de naam 'sdb.xml' naar uw Memory Stick gekopieerd.


  • De zenderlijst op uw computer wijzigen:
    • Sluit de Memory Stick met 'sdb.xml' aan op een USB-poort op uw computer.
    • Start de Channel Editor-tool en open 'sdb.xml'.
    • Wijzig de volgorde van de programma's in uw zenderlijst.
    • Sla de gewijzigde zenderlijst onder de naam 'sdb.xml' op de Memory Stick op.

    1. De zenderlijst importeren naar de tv:
      • Sluit de Memory Stick met het gewijzigde bestand 'sdb.xml' aan op een USB-poort op uw tv.
        a) Voor de Android-modellen van Sony gaat u naar:
        [Start] > [Instellingen] > [Zender installatie] > [Digitaal Set-up] > [Technical Set-up] (Technische set-up) > [Overdracht van programmalijst] > [Importeren]
        b) Voor de niet-Android-modellen van Sony gaat u naar:
        [Start] > [Instellingen] > [Systeem settings] > [Zender installatie] > [Digitaal Set-up] > [Technical Set-up] (Technische set-up) > [Overdracht van programmalijst] > [Importeren]
      • De nieuwe zenderlijst is beschikbaar nadat de tv opnieuw is opgestart

     

    23 Opmerkingen
    profile.country.NL.title
    -hans-
    Lid

    Na downloaden en installeren werkt dit programma niet.

    De snelkoppeling laat alleen 3 bestandsmappen zien en kan nergens de exportfile van de tv inladen.

    MvG Hans

    profile.country.NL.title
    -hans-
    Lid

    Zip-file uitgepakt, setup geinstalleerd maar na installatie vraagt hij met wel programma de sony editor geopend moet worden.

    Het installatieprogramma is nog steeds niet compleet. WAAROM TESTEN JULLIE HET PROGRAMMA NIET EERST VOOR JULLIE HET ONLINE ZETTEN!

    MvG Hans

    Anonymous
    Niet van toepassing

    Hi Hans, bedankt voor je feedback. Als je problemen ondervindt met de installatie raad ik je aan contact op te nemen met de Ondersteuning, de contactpagina is hier te vinden. 

    profile.country.BE.title
    hugojans
    Ontdekker

    Heb sdb.xml uit de KDL-47W805A TV gedownload op USB-stick (die mag niet in NTFS geformatteerd zijn!).  Ik kan de file lezen met een editor als Notepad.

    De Sony Channel Editor V1.0.1 is goed geïnstalleerd op de PC.  Maar via "Bestand" - "Laad kanaallijst (Ctrl+L)" wordt sdb.xml NIET INGELEZEN !!

     

    Bewerken kan dus niet!!

     

    Graag feedback.  Is er een versie 1.0.2 of 2.0.0 op komst, die mogelijk wel werkt met bestanden uit de KDL-47W805A?

    Mvg,

    Hugo.

     

    profile.country.NL.title
    Paul200755
    Ontdekker

    Ik heb een  KD-75XF8596  maar "Overdracht van programmalijst" is niet te selecteren. in het menu onder Technische setup.

    Geen van de 3 opties is te selecteren/wijzigen (Heb taalkeuze standaard op Engels staan maar ook NL geprobeerd, maakt niet uit)

    Zelfs een paar keer herstart, maar de opties onder Technical Set-up: Auto Service Update ON, Service replacement OFF en Program list transfer zijn in mijn menu niet te selectren en/of te wijzigen. Zijn er meer mensen met dit model/probleem of ben ik de enige? Zal dit ook mailen naar ondersteuning.
    Graag een reactie, groeten, Paul

    profile.country.NL.title
    pa3eia
    Expert

    Ligt niet aan de XF8596. Probeer eens via de verkenner de USB-stick te bekijken en de file te selecteren met rechts en "Openen met".

     

    Zie ook: Link


    suc6 ermee,
    73's

     

    profile.country.NL.title
    Paul200755
    Ontdekker

    PROBLEEM:

    Ik heb een  KD-75XF8596  maar "Overdracht van programmalijst" is niet te selecteren. in het menu onder Technische setup.

    Geen van de 3 opties is te selecteren/wijzigen (Heb taalkeuze standaard op Engels staan maar ook NL geprobeerd, maakt niet uit)

    Zelfs een paar keer herstart, maar de opties onder Technical Set-up: Auto Service Update ON, Service replacement OFF en Program list transfer zijn in mijn menu niet te selectren en/of te wijzigen. Zijn er meer mensen met dit model/probleem of ben ik de enige? Zal dit ook mailen naar ondersteuning.
    Graag een reactie, groeten, Paul

     

     

    OPLOSSING:

    Er zat nog een USB-Dongel (airmouse) in een andere USB-poort, maar dat ding is zo klein (en zwart)

    Dat ik die s'avonds over het hoofd had gezien, vreemd genoeg na het verwijderen van de dongel

    kon ik de optie: Program list transfer wel selecteren en de .xml file wel opslaan en bewerken met mijn PC.

    Wel jammer dat er met deze "gratis" software nog steeds niet alphabetisch te sorteren is ( >3000 kanalen)

    Er is ook een betaalde versie zie ik, misschien daarin wel mogelijk, ga ik niet proberen :

    Prijs: € 29,99    en A refund or exchange of a license file is not possible!

    Het is een .xml dus dat moet niet zo moeilijk zijn..........

    Groeten, Paul

     

    profile.country.NL.title
    pa3eia
    Expert

    Ondertussen staat versie 1.10 online op de ondersteunings pagina van je toestel.

     


    suc6 ermee,
    73's

     

    profile.country.BE.title
    hugojans
    Ontdekker

    Ook met de nieuwe versie 1.1.0 is het nog steeds niet mogelijk sdb.xml uit de KDL-47W805A TV, gedownload op USB-stick, in te lezen.  Ik kan de file wel lezen met een editor als Notepad.

    De Sony Channel Editor V1.1.0 is goed geïnstalleerd op de PC.  Maar via "Bestand" - "Laad kanaallijst (Ctrl+L)" wordt sdb.xml NIET INGELEZEN!!   Bewerken kan dus ook niet!!

     

    Dus, voor mij totaal onbruikbaar momenteel, spijtig!  Ik zou sdb.xml willen doorsturen, maar dat kan niet via dit forum. Hier het begin van de .xml file:

     

    ?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
    <SdbRoot>
    <SdbXml>
    <FormatVer>1.1.0</FormatVer>
    <Country>BEL</Country>
    <SdbC>
    <Ver>1.0.0</Ver>
    <RecEnable>NONE</RecEnable>
    <Editable>T</Editable>
    <LcnV2Id notation="DEC">-1</LcnV2Id>
    <PrfNid notation="DEC">-1</PrfNid>
    <OpInfo>
    <Onid notation="HEX">0xFFFFFFFF</Onid>
    <OpId notation="DEC">4294967295</OpId>
    <CtrlCode notation="DEC">0</CtrlCode>
    <ChunkInfo>
    <CesType>UNKNOWN</CesType>
    <ChunkSize notation="DEC">0</ChunkSize>
    </ChunkInfo>
    <InfoVer notation="DEC">0</InfoVer>
    <CtrlCodeType notation="DEC">0</CtrlCodeType>
    <EITpfUsage notation="DEC">0</EITpfUsage>
    <EITshUsage notation="DEC">0</EITshUsage>
    <OpName></OpName>
    <SRST>T</SRST>
    <ERST>T</ERST>
    <EEDUsage>T</EEDUsage>
    <SDToT>T</SDToT>
    <EITTrigger>T</EITTrigger>
    </OpInfo>
    <SysConf>
    <Country>BEL</Country>
    <PreferredLanguage loop="1">
    dut
    </PreferredLanguage>
    <TOTRegion notation="DEC">0</TOTRegion>
    </SysConf>
    <RepoConf>
    <Network>DVB_C</Network>
    <ServiceFilter notation="HEX">0x00000000</ServiceFilter>
    <DefaultConnection loop="4" notation="DEC">
    0
    4294967295
    4294967295
    4294967295
    </DefaultConnection>
    <LnbType>DISEQC</LnbType>
    <LnbConf>
    <Volt loop="4">
    OFF
    OFF
    OFF
    OFF
    </Volt>
    <FreqL loop="4" notation="DEC">
    9750000
    9750000
    9750000
    9750000
    </FreqL>
    <FreqH loop="4" notation="DEC">
    10600000
    10600000
    10600000
    10600000
    </FreqH>
    <Enable22KHz loop="4">
    F
    F
    F
    F
    </Enable22KHz>
    <Switch loop="4">
    DISABLE
    DISABLE
    DISABLE
    DISABLE
    </Switch>
    </LnbConf>
    <UserBand>DISABLE</UserBand>
    <UBFreq notation="DEC">0</UBFreq>
    <MDUld notation="DEC">0</MDUld>
    <Profile>C_TELENET</Profile>
    </RepoConf>

    profile.country.NL.title
    -hans-
    Lid

    Om het programma waarschijnlijk wel te laten werken zou ik java runtime 6 moeten installeren, nou dat doe ik dus niet. Vroeger veel problemen mee gehad.

    Om mijn kanalen te sorteren gebruik ik met tevredenheid "SonyEditor version 1.21 build 228". Gedownload van http:/setedit.de.

     

    MvG Hans

     

    profile.country.NL.title
    Seniorsatter
    Ontdekker

    Ook bij mij kan ik het sdb bestand niet openen. Geen beste beurt van dit Wereldbedrijf

    Heb dus maar de tip van Hans gevolgd ( SonyEditor version 1.21 build 228". Gedownload van http:/setedit.de.)

    En die werkt meteen.

    Thanks Hans

     

    profile.country.NL.title
    eddyks
    Ontdekker

    Ik zit met een raar probleem. Ik kan de Channel Selector tool downloaden en installeren op miijn Desktop PC met Windows 7 64 bit.

    Maar ik heb het installatie bestand gecopieerd naar mijn Laptop met Windows 8.1 64 bit en daar kan ik de tool NIET installeren. Althans de tool werkt niet.

    Ik kan de tool ook niet downloaden op de Laptop.

    Wat is hier aan de hand?

    profile.country.NL.title
    eddyks
    Ontdekker

    Ik heb mijn probleem al opgelost. Heb Java geinstalleerd. Nu werkt het wel.

     

    profile.country.NL.title
    Seniorsatter
    Ontdekker

    We zijn inmiddels 5 maanden verder en nog steeds wordt er niets aan dit probleem gedaan.

    Ik heb voor gebruik in de caravan een 24 Inch Panasonic TV gekocht. Wat een verademing

    v.w.b. de ingebouwde satelliet-ontvanger en niet te vergeten de sat-editor(ingebouwd).

    De editor kan je gewoon met de AB van het toestel gebruiken, ook het aanmaken van een

    favorietenlijst is kinderspel, evenals verplaatsen of verwijderen van zenders.

    Mijn volgende (grote) TV wordt een Panasonic

    profile.country.NL.title
    pa3eia
    Expert

     Misschien toch dan maar de juiste versie van Java installeren i.p.v. dreigen omdat alleen een toepassing niet goed bij je  functioneerd en bij andere wel naar behoren.

     


    73's

     

    profile.country.NL.title
    HansB03
    Ontdekker

    Hallo, ik krijg de editor niet werkend op mijn PC. Hij zegt de intallatie is oke, maar als ik hem wil openen kom ik terecht in het winrar uitpakscherm dat ik com en Meta-inf moet uitpakken. Als ik dat heb gedaan kom ik weer terecht in dezelfde loop. Kan iemand mij een handje helpen? 

    profile.country.NL.title
    Danny266
    Ontdekker

    Ik heb hetzelfde probleem als Paul, overdracht niet te selecteren, wel wanneer ik op de TV eerst de usb formateer, maar daarna is usb, zowel op een Mac als Windows pc niet meer te lezen. Kan dus met geen mogelijkheid mijn favorieten goed instellen.

    profile.country.NL.title
    pa3eia
    Expert

    De USB-stick hoeft/mag niet geformateerd/geregistreerd te worden in de XG9005, formateren/registreren is alleen van toepassing als de USB-stick voor opname wordt gebruikt. Als het voorgaande is uitgevoerd, moet de USB-stick gederegistratie eerst worden uitgevoerd. Ook is het een vereiste dat alleen de USB-stick in de USB-poorten aanwezig is.

     


    suc6 ermee,
    73's

     

    profile.country.NL.title
    Danny266
    Ontdekker
    Gelukt, opname schijf verwijderd, en kon ze exporteren, daarna goed zetten en importeren. Dank en opgelost. Danny
    Roo1959
    Ontdekker

    Na de software update die ik heb uitgevoerd in juli 2020 van mijn nieuwe  43xg8396 en ik volg bovengenoemd stappenplan digitaal setup...enz. dan is de [Overdracht van programmalijst] > [Exporteren] niet benaderbaar dit is lichtgrijs in plaats van bold wit. Ik denk dat er een setting uit staat, maar ik weet niet waar.

    profile.country.NL.title
    Danny266
    Ontdekker
    Hallo,

    Dat heb ik ook gehad. Oplossing is om een harde schijf die voor tv wordt gebruikt eerst te verwijderen. Dan een schijf of usb stick gebruiken. Als het goed is dan wel de optie te benaderen.

    Met vriendelijke groeten,

    Danny
    profile.country.NL.title
    MartinJanssen1951
    Ontdekker

    In tegenstelling tot zovelen hier krijg ik dit tool wel aan het werk.

    Na het automatisch zoeken naar zenders zitten er in de zenderlijst meer zenders dan dat er in mijn TV abonnement (TV Standaard) zitten. Met de Sony Channel Editor wil ik dus om te beginnen die zenders die niet in mijn pakket zitten verwijderden, maar wel met behoud van het originele programmanummer. Als ik echter een zender verwijder uit de lijst, dan worden de zendernummers van de hierop volgende zenders aangepast. Dit is heel irritant, want waarom blijft het zendernummer niet gewoon staan en wordt alleen de naam van de zender gewist. De lijst bevat toch al een heleboel nummers van zenders in de range 1 t/m 799 waar geen zender bij hoort. 

    Als workaround ben ik maar begonnen om de overgebleven zenders te verslepen naar hun oorspronkelijke plek. Dit lukte voor de pakweg eerste 700 kanaalnummers. Maar op een gegeven moment stonden de kanaalnummers waar ik de overgebleven zenders naar toe wou slepen niet meer in de lijst. Niet alleen is al vrij snel het kanaalnummer 998 (zenderoverzicht) verdwenen uit de lijst, wat je dan nog niet in de gaten hebt, er zit ook een gat in de lijst met nummers tussen 800 en 900 waar de radiozenders zitten. 

    Het zou allemaal nog niet zo erg zijn als je kanaalnummers toe kan voegen, maar dat is me niet gelukt. Het vakje met ---- is kennelijk alleen voor selectie van een bestaand nummer.

     

    Als volgende optie had ik bedacht om alleen alle gewenste zenders te selecteren in de lijst en deze zenders om te beginnen te kopiëren naar de 4 lijsten van favorieten. Deze lijsten bevatten dan geen "lege" zenders meer. Het idee was nu, als ik vervolgens zenders uit zo'n favorieten lijst verwijder, dan wordt alleen die zender verwijderd uit de lijst. Maar tot mijn ergernis worden ook nu de nummers van de volgende zenders gewijzigd. Waarom in vredesnaam? 

    Het enige wat je dus kan doen is blijkbaar in één keer precies alle zenders selecteren die je in een bepaalde favorieten lijst wil hebben en deze aan de favorieten toevoegen. Later favorieten toevoegen kan misschien wel zonder de volgorde te verstoren, maar verwijderen ho maar.

    profile.country.NL.title
    MartinJanssen1951
    Ontdekker

    Het is me gelukt om 4 favorieten lijsten te maken met de gewenste zenders. Maar helaas staan de kanalen niet overal in de juiste volgorde. Blijkbaar staan ze in de volgorde waarin ze zijn toegevoegd aan de lijst met favorieten. De kanalen die als groepje zijn toegevoegd staan binnen de groep wel in numerieke volgorde. 

    Dus maar geprobeerd om een paar lijstjes leeg te maken om ze opnieuw te kunnen toevoegen in de juiste volgorde. Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Als je een kanaal verwijdert dan wordt dit in alle lijsten verwijderd.

    Om een kanaal uit een lijst met favorieten te verwijderen moet je dit kanaal selecteren en op "Edit favorites" klikken. Vink nu alleen het favorieten lijstje of lijstjes aan waarin dit kanaal moet blijven staan. In de andere lijstjes wordt het kanaal verwijderd. 

    Daarna kun je de kanalen weer in de juiste volgorde toevoegen, of eenvoudigweg helemaal opnieuw beginnen.