annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Soundbar HT-CT380 aan Vogel Thin 345 tv beugel bevestigen

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Soundbar HT-CT380 aan Vogel Thin 345 tv beugel bevestigen

Hallo, ik heb voor m'n Bravia 50 inch tv een Vögel Thin 345 beugel gekocht. Nou wil ik dat m'n Sony Soundbar HT-CT380 er onder komt te hangen zodat hij mee draait met de beugel. Heeft iemand dit al eens geprobeerd? Waar ik over twijfel is namelijk feit dat de schroef plekken op de soundbar aan de onderkant lijken te zitten en niet aan de achterkant. Dit zou betekeken dat wanneer ik bijvoorbeeld kies voor Vogel Sound 3450 (beugel voor soundbar) dat de soundbar naar beneden hangt. En de kabels uitgangen wijzen dan als het ware ook omhoog. Ik kan verder ook geen voorbeelden vinden van mensen die dit hebben. Heeft iemand ideeën? Er is ook nog een goedkopere Sound 3400 wat als het ware twee losse beugeltjes zijn maar volgens mij is het daarmee niet anders. 

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ja je hebt gelijk. De aansluitingen zitten aan de onderkant. 


Dat "verticaal" ophangen is een feature van deze lijn van soundbars. Het geluid wordt beter naar je toe geblazen als het ware. 

De aansluitingen zijn recht naar je TV gericht, dus veel makkelijker weg te werken en om te bewerken. 

 

Ik weet niet of het slim is om deze mee te laten bewegen met je TV. Ik denk dat het geen kwaad kan, maar ik weet niet waarom je dat zou willen. Geluid komt in een kamer vanaf een centraal punt naarje toe. Als je dat met het beeld wilt draaien, heeft niet per sé een positief gevolg. 

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Ok, dan is het dus geen probleem wanneer hij als het ware op z'n kop hangt. Wou dat even bevestigd zien. 

Waarom ik dat wil? Ik ben verhuisd en in de nieuwe woonkamer zit een uitbouw waar de woonkamer breder wordt. De TV bevestig komt als het ware in het midden van de woonkamer te hangen zodat je vanaf de eet tafel kan kijken en door de tv van de muur te trekken en naar de bank te draaien kun je ook daar kijken. De soundbar wil ik ten eerste op dezelfde hoogte als de tv en het geluid moet meedraaien. Waarom zou dat niet positief zijn? 

 

Dit zou het plaatje dan moeten worden:

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ah ik snap em. Dacht dat je de soundbar los van de TV wou draaien :tongue:

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Haha nee nee, dat zou inderdaad niet logisch zijn. Ik heb de vraag ook bij Vogel uitgezet, even afwachten. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Al aangedacht dat het display en het infra rood oog dan naar beneden gericht staan?

 

Ben bang dat de soundbar beugel "homemade" gaat worden, ook hier heeft de Vogels Sound 3450 beugel diverse aanpassing moeten doorstaan. Dit i.v.m. dat o.a. de ophanging van de SB buiten de Vogels Twin 345 beugel valt.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Ja daarom vroeg ik ook hier naar de ervaringen en het feit dat de SB dan op de kop hangt.

 

MAAR...ik heb de SB via HDMI-ARC aangesloten, loopt dan ook de aansturing niet via de TV ipv display SB? Ik gebruik de kleine losse afstandsbediening van de SB eigenlijk nooit. Doe ik de TV luider dan gaat de SB automatisch mee. Mis ik een detail? Homemade heb ik zo geen zin in :slight_smile: 

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Maar ik begrijp dat jij deze combinatie hebt? Zou je een foto willen maken van het resultaat? Ben erg benieuwd hoe je dat opgelost hebt. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De combinatie hier:

 - KD55X8509c

 - Twin 345

 - HT-NT3

 - Sound 3450

 

De NT3 heeft wel de bevestigings gaten aan de achterzijde, jij zou mogelijk iets met een haakse strip moeten doen.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

In principe zie ik het niet echt als een probleem wanneer de SB op z'n kop hangt, hier zal Sony ook over nagedacht hebben neem ik aan. Ik ga het gewoon proberen en mocht het allemaal niet bevallen dan overweeg ik serieus om de SB te upgraden naar een beter model. Heb al een haakse HDMI kabel dus je zou het redelijk netjes moeten kunnen wegwerken.