annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony UBP-X800 en Denon AVR-X3000

profile.country.NL.title
GeusCde
Nieuw

Sony UBP-X800 en Denon AVR-X3000

Sinds medio december heb ik een Sony 4K speler aangesloten op mijn Denon AVR-X3000 en LG Oled TV. Aanvankelijk leek alles goed te werken, maar na een update van mijn receiver heb ik het probleem dat als ik de 4k-speler op een HDMI aansluiting van mijn receiver aansluit, het algemene menu (HOME) niet (meer) op de TV wordt getoond. Ook de knoppen Netflix en netwerk (lijken) niet te werken en betreffende infor niet getoond. Het TV-beeld blijft zwart. Een bluray disc of 4K-disc speel hij prima af (dus beeld en geluid via de Denon). Maar bij een normale DVD geen beeld maar wel geluid.

Sluit ik de Sony UBP-X800 rechtstreeks op mijn TV aan, werkt alles naar behoren. Alleen wordt het geluid dan via de TV naar mijn receiver door geleid.  

Inmiddels heb ik op aanraden van Denon speciale HDMI 4K-60Hz kabels aangeschaft. Maar de resultaten bleven hetzelfde.  Wie kan mij helpen?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @GeusCde ,

 

Ik denk dat HDMI CEC aan staat. Dan kun je met een afstandsbediening alle apparaten gekoppeld via HDMI besturen. 
Probeer dat eens uit te schakelen via je TV. Bij elke fabrikant heet dit anders, bij Sony is het Bravia Sync. Ik weet niet uit mn hoofd wat het bij LG is. 

profile.country.NL.title
GeusCde
Nieuw

Bedankt voor jouw snelle antwoord. Ik heb jouw voorstel meteen uitgevoerd, maar helaas was dat ook niet de oplossing voor het probleem. Jammer. Mocht je nog andere ideëen hebben, dan hoor ik dat graag.

profile.country.NL.title
GeusCde
Nieuw

Ter aanvulling. Voor de Sony UBP-X800 had ik een Sony BDP-S363. Als ik deze aansluit werkt alles wel naar behoren. Beeld en geluid worden dan goed weer gegeven en ook de menu's [HOME] verschijnt standaard in beeld. Maar sluit ik vervolgens met dezelfde kabel de SONY UBP-X800 aan, dan doet zich het bovengenoemde probleem voor.