annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony HT-ZF9: AirPlay (2) ondersteuning?

profile.country.NL.title
gaetanvdlaan
Ontdekker

Sony HT-ZF9: AirPlay (2) ondersteuning?

Hi!

 

Helaas is het onmogelijk om een idee achter te laten bij Sony (iemand enig idee of dit wel kan?). Daarom deze post. 

 

Sinds dit jaar in het bezit van een HT-ZF9 met erg goed geluid, zowel bij films/series alsook muziek! Erg tevreden met de soundbar. Helaas is het streamen van muziek via Bluetooth en/of Wi-Fi niet helemaal wat ik wil.

 

Momenteel stream ik muziek vanuit Apple Music (iPhone 7) via Bluetooth (instellen van een eigen Bluetooth naam voor het apparaat is overigens een dikke plus!). Over het algemeen geen klagen voor wat betreft de kwaliteit, echter mis ik Apple AirPlay enorm! Het gemak om "even snel" een AirPlay-apparaat te selecteren voor streamen is helaas niet aanwezig.

Gezien de soundbar wel muziek via Wi-Fi kan streamen, o.a. Spotify Connect en Google Chromecast heeft, zou het mijns inziens theoretisch wel mogelijk moeten zijn om AirPlay (v2) toe te voegen middels een firmware-update. Vreemd dat dit niet direct bij de release van dit apparaat reeds ingebouwd zit.

 

@Sony, is er vanuit de USA of Japan enig idee of dit eraan zit te komen? Ik kan helaas de vraag nog niet terugvinden op internet, maar ik ben er van overtuigd dat dit zéér wenselijk is voor huidige en toekomstige kopers.

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sinds ongeveer 2,5 jaar geleden heeft Sony Apple vaarwel gezegd en is vol met Google in zee gegaan.

Denk niet dat Airplay nog in nieuwe apparaten terugkomt.

 

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
gaetanvdlaan
Ontdekker

Hi! Bedankt voor je reactie!

 

Wat je zegt klopt inderdaad. Het valt me eerlijk gezegd nu pas op. Ik heb n.a.v. jouw bericht diverse producten van Sony proberen te zoeken met AirPlay ondersteuning, en het meest actuele product komt uit 2015/2016 (bijv. CMT-SX7b).

 

Ik was totaal niet op de hoogte van deze ontwikkelingen. In mijn optiek erg jammer. Als iemand Spotify heeft is het uitstekend, maar enkel Bluetooth streaming voor Apple producten is wel wat karig voor een apparaat dat Wi-Fi ondersteuning biedt.

Een verbinding tussen Apple TV (4K)  > soundbar heb ik al, dus streamen via AirPlay naar de soundbar is wel mogelijk. Echter moet in de praktijk de televisie aanstaan. Althans, hoeft niet maar deze gaat automatisch aan (HDMI CEC) wanneer er iets gestreamt wordt naar Apple TV. Geen optie dus. Een AirPort Express zou nog een mogelijkheid kunnen zijn, maar daarvan is de ontwikkeling door Apple gestaakt.

profile.country.NL.title
Robertdejong1966
Nieuw

Er komt wel degelijk een AirPlay 2 ondersteuning voor de nieuwste series tv,s nu hopen dat middels software-update de KD-AF9 deze ook alsnog gaat krijgen!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Meer info

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
nielsth
Nieuw

AirPlay 2 ondersteuning zou inderdaad erg fijn zijn. Liefst als multiroom speaker, maar ook de Airplay 2 TV functies (beeld naar het kanaal van de Soundbar streamen en invoerkanaal via de Home app veranderen) zouden bijzonder handig zijn!