Deel jouw ervaring!
Hallo , ben hier nieuw , hoop dat iemand mij kan helpen....
Mijn blu-ray de BDV EF-420 speler is een jaar oud en staat aangesloten op de hdmi arc van mijn Samsung tv F8500,
Als ik mijn pc aanzet die aangesloten is op een andere hdmi van de tv dan wordt de resolutie op de tv van pc verkeerd weergegeven , nl 1024x768 in plaats van 1920x1080.
Een S/PDIF loopt vanuit pc direct naar mijn sony blu-ray speler voor geluid.
Zodra ik de blu-ray speler ontkoppel van de tv dan heb ik dat probleem niet meer van de pc.
Samsung heeft alles nagelopen , ook zijn er techneuten geweest en alles is up to date. Mijn pc is up to date en ook de drivers van de videokaart. Heb meerdere pc aangesloten met zelfde resultaat.
Ook heb ik verschillende high speed hdmi kabels geprobeerd.
Op de sony blu-ray speler heb ik de laatste firmware geinstaleerd nl. de M12.R.0497
Voorheen had ik geen last van dit verschijnsel, kan het zijn dat het door de laatste sony firmware update komt?
Of moet ik wat aan de instellingen doen op mijn sony blu-ray speler.
Ben nu al maanden bezig dit op te lossen. Mijn conclusie is dat de sony blu-ray speler stoort op de andere hdmi instellingen.
Het enige wat helpt is de stekker uit de tv trekken en dan weer inpluggen ,dan werkt het systeem wel. Dus elke keer als ik mijn pc wil aanzetten moet ik eerst de stekker uit de tv trekken.
hoop dat er een oplossing komt....
groet, .....