annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Muziek CD afspelen op blu-ray speler BDP-S1700 via soundbar HT-ZF9 zonder TV aan (of in standby)

OPGELOST
profile.country.NL.title
Jwitting
Ontdekker

Muziek CD afspelen op blu-ray speler BDP-S1700 via soundbar HT-ZF9 zonder TV aan (of in standby)

Ik zou graag de TV op standby willen zetten als ik muziek CD afspeel. Welke systeeminstelling kan ik daarvoor gebruiken?

Als alternatief zat ik te denken aan de 'coax out' van DBP-S1700 via omvormer te koppelen aan de 'analoog in' van mijn soundbar. Iemand nog een beter idee?  

 

Groet, Jack 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooie setup, alleen blijft de EX700 wel een beetje achter 😋 .

 

Door Bravia Sync wordt de hele keten aan of uitgezet, probeer eens op de EX700 dit uit te zetten.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De S1700 verbinden d.m.v. de HDMI-kabel met de ZF9, dan kan de TV uitblijven.

Als je een Blue-ray afspeelt wordt dit dan ook via de ZF9 naar de TV doorgestuurd.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jwitting
Ontdekker

Ik heb de S1700 aangesloten mbv HDMI op ZF9 die vervolgens via ARC HDMI aan TV hangt. Perfect voor film kijken, maar voor CD afspelen, wil ik de TV minstens op standby kunnen zetten en dat muziek doorspeelt...

 

Als ik S1700 aandoe gaat TV aan. Als ik TV op standby zet, stopt het afspelen. Moet ik nog een systeeminstelling wijzigen of iets anders doen? 

 

Dank, Jack

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welke TV staat er eigenlijk aan de ZF9 aangesloten?

 


73's


 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jwitting
Ontdekker

Een Sony natuurlijk 😉 

 

model: KDL-40EX700

 

Groet, Jack

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooie setup, alleen blijft de EX700 wel een beetje achter 😋 .

 

Door Bravia Sync wordt de hele keten aan of uitgezet, probeer eens op de EX700 dit uit te zetten.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jwitting
Ontdekker

Hoi 73's, 

 

Aha, je hebt me op het goede spoor gezet. Het geheim zat in de HDMI-instellingen van mijn TV. De standaard HDMI instelling is om de TV aan te doen als ik een HDMI aangesloten apparaat aanzet. Zodoende gaat de TV aan als ik de Blu-ray aanzet, wat handig is als je Blu-ray of DVD wilt kijken. Maar als je alleen muziek CD wilt luisteren, is dat niet nodig (of zelfs storend). Kortom, in HDMI instellingen de 'Auto TV aan' op 'uit' gezet en daarmee probleem opgelost.  

 

Alternatief zou je HDMI-instelling 'Auto apparatuur uit' op 'Uit' kunnen zetten, maar nadeel is dan weer dat je het voordeel verliest dat de soundbar automatisch uitgaat als je de TV uitzet. 

 

Was een leuke en leerzame puzzel. Had ik toch bijna een extra 'coax naar analoog' converter gekocht om het 'TV aan'-probleem te fixen. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze use-case. Achteraf kan ik zeggen dat het allemaal logisch is, maar dit mag van mij in de Blu-ray of sounbar handleiding beschreven worden.  

 

Jwitting_0-1639746473104.png

 

Nogmaals, bedankt 73's! Heb je nog een TV tip om mijn betrouwbare EX700 mee te vervangen? 😉

 

Groet, Jack

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooi dat je tevreden ben met de aangedragen oplossing, helaas heeft elke oplossing/instelling z'n voor en nadelen.

 


@Jwitting  schreef:

Heb je nog een TV tip om mijn betrouwbare EX700 mee te vervangen? 😉


Om je setup aan de huidige tijd geest te voldoend, adviseer ik een Sony Bravia TV uit de X-serie (Android)uit te kiezen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!