annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe de BDV-N7200W thuisbioscoop normaal aansluiten?

darryl12123
Ontdekker

Hoe de BDV-N7200W thuisbioscoop normaal aansluiten?

Goeden dag,

 

Ik heb zojuist een BDV-N7200W aangeschaft en ben er grotendeels tevreden mee. 

Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit hoe ik deze in mijn systeem moet aansluiten.

 

Mijn systeem bestaat uit:

Samsung Horizon box van Ziggo

Samsung TV 55" curved

en de Sony BDV-N7200W

 

Ik heb het nu zo aangesloten:

- Horizon box met HDMI kabel aangesloten op de Sony op HDMI 1 ingang

- De Sony aangesloten via HDMI uitgang naar de Samsung TV HDMI 1 ingang.

- Er zit ook een optische geluidskabel tussen de tv en de Sony.

 

Nu ondervind ik het volgende probleem:

Om tv te kunnen kijken moet de input van de Sony op HDMI 1 staan. Maar telkens als de Sony opstart, start deze op in input TV (die dus niet aangesloten is).

Nu heb ik een Logitech Harmony afstandbediening waar je kan instellen dat de sony naar HDMI 1 moet, maar dat gebeurd dus niet. Nu ik heb ik de afstandbediening een extra uitvoering aangeleerd om na maarliefst 40 seconden (na het opstarten van de Sony) op de knop "function" te drukken, dan 2x omhoog en dan enter. Dit allemaal om de Sony op HDMI 1 ingang te krijgen. Soms start de Sony wél op op input HDMI 1 en dan door de afstandsbediening gaat ie naar het verkeerde input. Dit moet toch makkelijker kunnen?

 

Heb ik het systeem goed aangesloten? Doe ik iets fout?

 

Ik hoor graag jullie meningen en ideeën.

 

Met vriendelijke groet,

 

Darryl Weijde

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi Darryl, 

 

Welkom op de Community :slight_smile:

 

Je moet de HDMI kabel in de ARC HDMI poort van beide apparaten doen. 
Vervolgens op de TV moet je de optie AnyNet aanzetten. Daarmee bestuur je met 1 afstandsbediening de speler en de TV. En gaat alles ook met één knop aan. 

 

De optische kabel heb je helemaal niet nodig. Je zet al beeld en geluid over via de HDMI kabel en geeft betere kwaliteit. Optisch is nutteloos om ook aan te sluiten. 

darryl12123
Ontdekker

Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp moet ik een HDMI kabel die ARC ondersteund aansluiten op de speler en de tv? (wat bedoel je met beide apparaten?). Ik moet 3 apparaten met 1 afstandsbediening kunnen bedienen, ik betwijfel of de AB van sony dat kan...

 

Maar dit verklaart nog niet waarom de speler elke keer bij het opstarten op TV input komt, of wel?

 

Groetjes,

Darryl

darryl12123
Ontdekker

Oke, ik ben nu zover gekomen dat ik met de AB van de Horizon box alle 3 de apparaten kan bedienen (dan kan ik me logitech harmony weer terug brengen :p). 

 

HDMI kabel in de tv zit nu in de juiste HDMI ARC input (input 4). 

 

Maar toch bij het opstarten gaat de sony speler naar het verkeerde kanaal.

Tijdens het opstarten van de speler staat er erg lang HDMI 1 op het display. Zodra de speler bijna is opgestart staat er NO DISC, en dan staat er TV en is de speler opgestart op TV input. 

 

Groetjes,

Darryl

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Staat AnyNet wel aan op de Samsung? 

 

Het HDMI CEC protocol (zit in goede high speed kabels) zorgt ervoor dat apparaten elkaar kunnen bedienen en aanzetten. 
De software in de toestellen zelf, geeft geen 100% garantie dat het met een ander merk goed werkt. Bij Samsung heet deze software AnyNet en bij Sony heet het BraviaSync. Ik weet niet of het daar aan ligt, maar het zou kunnen.