Deel jouw ervaring!
Hallo,
Ik heb net een nieuwe Sony luidspreker set BDV-EF1100 gekocht voor mijn Samsung UE22H5000 tv en ik krijg geen geluid, heb de tv in het geluid menu op externe speakers staan, hdmi 1 en 2 geprobeerd, ook optisch geprobeerd en zelfs met audio kabels geprobeerd.
Het lukt gewoon niet!!
Wel kon ik een audio cd afspelen en ik heb mijn laptop via bluetooth aangesloten, dit gaat allemaal prima, maar ik kan gewoon geen geluid van de tv krijgen!
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik ben vandaag naar de BCC geweest, en daar hebben ze het getest met alleen optisch kabeltje, eerst daar ook geen geluid, na een tijdje in de tv menu's te hebben gekeken zette die man het volume gewoon even hoger van de tv zelf, en ja hoor met het geluid op 40 kwam het geluid uit de speakers, ik kon het geluid nu op "mute" zetten van de tv en ook zonder de tv op "externe speakers" te zetten, vreemd, maar het werkt nu inieder geval.
Het is opgelost.
Welkom,
De EF1100 noemen wij in de volksmond een Home Theater set.
Waarschijnlijk is het een instelling in het menu van de H5000, waar wij helaas hier weinig tot geen ervaring mee hebben zoals je misschien wel kan begrijpen.
- Zijn de dopjes van de optische kabel af?
sorry, komt regelmatig voor.
- Zie je het rode lampje knipperen op de stekker van de EF1100?
zoja dan is het een instelling op de EF11000 anders op de H5000.
- Staat Controle voor HDMI op de EF1100 wel op "uit" ?
73's
Hallo pa3eia,
Bedankt voor je reactie!
Dopjes van het optisch kabeltje zijn eraf.
Nee het rode lamje voor optische aansluiting knippert niet op de EF1100, op mijn tv wel.(heb inmiddels geen optisch maar alleen hdmi kabel erin, eentje die ook audio doorgeeft).
Heb net "Controle voor HDMI" uitgezet maar zonder resultaat jammergenoeg.
Ik heb een bakje van kpn op hdmi 1 aangesloten en de tv moet dus op hdmi 1 blijven staan anders kan ik geen tv kijken.
Waar moet ik de EF1100 op hebben staan als ik daarna de tv weer op hdmi 1 set?
Ik heb dit nog gevonden: http://www.sony.nl/support/nl/product/faq/BDV-EF1100
Er staat bij:
"Stel Control for HDMI (HDMI-controle) op de tv in op ON (Aan)."
Ik heb deze instelling niet op tv, ik ga terug naar de winkel met deze set en vraag of ze hem daar aansluiten op het model tv dat ik heb.
Als het niet werkt, dit is waarschijnlijk het geval, dan doe ik een andere home cinema set die wel op mijn samsung tv kan worden aangesloten.
Dat het rode lampje van de optische connector op de EF1100 niet knipperd komt omdat dit ingang is.
Als je de optische kabel in de TV zit, knipper dan aan het einde van de optische kabel het rode lampje?
Bakje van KPN op de HDMI van de TV, vanuit de TV met een optische kabel naar de EF1100.
De EF1100 op TV zetten, nu wordt als digitaal ingangssignaal de optische kabel gekozen.
73's
Ik ben vandaag naar de BCC geweest, en daar hebben ze het getest met alleen optisch kabeltje, eerst daar ook geen geluid, na een tijdje in de tv menu's te hebben gekeken zette die man het volume gewoon even hoger van de tv zelf, en ja hoor met het geluid op 40 kwam het geluid uit de speakers, ik kon het geluid nu op "mute" zetten van de tv en ook zonder de tv op "externe speakers" te zetten, vreemd, maar het werkt nu inieder geval.
Het is opgelost.