Deel jouw ervaring!
Sinds enkele dagen heb ik een nieuwe Sony Bravia in huis. Aangeschaft naar aanleiding van goeie reviews en ervaringen van vrienden. Helaas blijkt het beeld niet zo helder en scherp te zijn als Sony op de website beschrijft. Ik heb last van grote witte vlekken/plekken op het beeld. Ik probeer een foto mee te sturen die dat duidelijk maakt. Het gaat om de volledige linker kant, die geeft een gelijke naar binnen aflopende gloed. En vooral irritant is de rechter onderhoek. Het is alsof daar iemand met een zaklamp naar het midden schijnt. Dit is voornamelijk het geval bij donkere beelden. Wie heeft hier ervaring mee? En eventuele tips m.b.t. de garantieprocedure van Sony. De adviesprijs volgens Sony is €1000,-. Mijn vorige goedkope Panasonic had hier geen last van (2007 model). Hartelijk dank, Arthur
bellen met je winkel.
dit is een fabricage fout zo te zien. Crease heet het. een ietsiepietsie is acceptabel maar bij jou is het in sterke mate. Verzoeken om omwisselen met ander exemplaar. Dit komt vaker voor.
Succes. De mensen van en namens Sony volgen en modereren dit forum, maar reageren in principe pas als de gebruikers er onderling niet uitkomen. Voor zaken als reparaties, garantie etc. moet je met winkel of servicedesk contact opnemen: dat gaat niet naar aanleiding van een vraag of berichtje hier.
Dat dacht ik al. Ik heb vanmorgen de winkel gesproken en die komt hem morgen of overmorgen ophalen. Als alles volgens plan gaat kan ik een nieuw exemplaar verwachten. De tv moest voor een DOA (Defect On Arrival) binnen drie werkdagen aangemeld worden en dat was het. Hopelijk wordt de klacht in het verdere verloop serieus genomen en kan ik snel genieten van een mooi beeldscherm. Ik zal ook Sony zelf nog om advies vragen naar aanleiding van het beeld, mocht de winkel toch denken dat het wel meevalt of zo...
Later meer.
Bedankt voor uw snelle antwoord breedBenR. Ik ga morgen direct bellen.
Zal hier de voortgang posten van de service. Ik vind het spannend of de winkel genoeg serv verleent. We zullen zien.
Edit: een reactie van Sony zelf is natuurlijk van harte welkom!
Message was edited by: Goed_Beeld
Hallo,
Ik ben erg benieuwd hoe dit afgelopen is met uw Sony televisie. Wij hebben exact hetzelfde probleem gehad met een Sony KDL-46EX710 (2010 model) en hadden zoals u beschrijft ook vlekken in het beeld, met name sterk te zien aan de linkerkant. Zeker als je er rechts op ging kijken. Vandaag de televisie terug kunnen brengen en we hebben ons laten adviseren een Sony KDL-46HX720 te nemen, de duurdere serie van Sony.
Thuis aangekomen de televisie netjes aangesloten en ingeschakeld. Na het inschakelen van de televisie was de teleurstelling groot! Allemaal verticale rode/oranje strepen op het beeld en het beeld knipperde ook regelmatig. Ook zat er een vertraging in het beeld waardoor er spookbeelden ontstonden. Morgen (zondag) gaan we terug met deze televisie en eisen ons geld terug. Wij zijn erg teleurgesteld in de kwaliteit van Sony. Altijd een groot fan geweest van Sony, maar door deze tegenvallers ben ik erg gaan twijfelen over het merk.
Vind het toch vreemd dat dit zo vaak voorkomt bij de Sony televisies. Ik mag toch aannemen dat er bij een A-merk als Sony toch een goede eindcontrole plaats vindt?
Heb ook een foto gemaakt van het scherm waarop de strepen goed te zien zijn.
Ben benieuwd hoe uw probleem met de televisie is opgelost.
Message was edited by: nick_66
Message was edited by: nick_66