Deel jouw ervaring!
Hoe moet ik de Wii aansluiten op de televisie. Ik heb dit gedaan met tulpstekkers alleen de kleuren komen niet overeen. Ik krijg wel beeld maar geen geluid. Elke keer moet ik ook de av2 ingang opnieuw instellen wat doe ik fout?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welkom,
Dat de kleuren niet goed uitkomen is omdat de verkeerde ingang wordt gebruikt, namelijk apart rood, blauw en groen als ingangssignaal.
De bovenstaande oplossing gaat waarschijnlijk ook werken maar er is een goedkopere oplossing.
Namelijk de Tulp >>> Scart (input): https://www.google.nl/search?q=scart+adapter&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ei=GAGnU9roFoKIOO-LgegF&ved=0...
73's
Ik heb zelf geen Wii dus kan je niet rechtstreeks helpen.
Maar bij tulpstekkers dient het geel voor beeld, rood en wit voor geluid (stereo).
Wellicht zit er dus eentje verkeerd.
Ook zijn tulpstekkers analoog, wat betekent dat de tv niet uit zichzelf weet dat een toestel is aangesloten. Je zal elke keer moeten AV2 selecteren.
Ik heb wel even gegoogled: er bestaat een "wii naar HDMI" stekker. Dit kost niet veel en geeft alle voordelen die je zoekt:
automatisch herkenning (dankzij hdmi), verbeterd beeld (upscaling), en slechts 1 aansluiting voor zowel beeld als geluid...
Misschien verder opzoeken hierover? Vergeet niet dat je ook een (goedkope) HDMI kabel nodig hebt.
(als je bij amazon zou kopen: gratis verzending vanaf 20 euro als er staat "versand durch amazon", wat het geval is in de link dat ik hierboven vemeld heb.)
Welkom,
Dat de kleuren niet goed uitkomen is omdat de verkeerde ingang wordt gebruikt, namelijk apart rood, blauw en groen als ingangssignaal.
De bovenstaande oplossing gaat waarschijnlijk ook werken maar er is een goedkopere oplossing.
Namelijk de Tulp >>> Scart (input): https://www.google.nl/search?q=scart+adapter&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ei=GAGnU9roFoKIOO-LgegF&ved=0...
73's
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb inmiddels een scart naar tup stekker aangeschaft.
Bedankt voor je feedback,
Veel WII en kijk plezier met de W605.
73's