Deel jouw ervaring!
Hoi Allemaal,
Ben sinds een paar dagen de trotse bezitter van weer een Sony tv
Ik heb de TV bedraad aangesloten op mijn netwerk. (een router van UPC)
Echter krijg ik bij het bekijken van wat dan ook steeds de melding.
[kan geen verbinding maken met netwerk. Is het netwerk goed geconfigureerd]
Bij het streamen van PC krijg ik de melding
[geen toegang tot server]
Alles werkt. Mijn Twonky server, Sony Homeserver, Youtube, Sen.
Echter naar verloop van tijd, soms 5 min andere keer 20 min, krijg ik die melding.
Op de achtergrond loopt het beeld en geluid gewoon door. Toch krijg ik die melding.
tijdens het streamen vanaf mijn PC stopt wel alles
Iemand een idee??
Welkom,
Denk dat je het probleem toch in het netwerk moet zoeken.
Is de firmware van de W656 up-to-date?
Is de firmware van je router up-to-date?
Wat gebeurt er als alleen de W656 aan het netwerk hangt?
73's
Ook hier UPC aanwezig zoals je ziet.
Het draadloos signaal als het modem in de meterkast hangt is ver onder de maat.
De oplossing hier is geen router maar een accesspoint.
73's
UPC staat onder de TV bedraad met een UTP kabel van een meter. PC staat met 4 meter kabel verbonden.
Kortom UPC levert slechte spullen. Maar laten we hier geen discussie voeren over de kwaliteit van UPC.
Overgens vanaf januari ga ik over op KPN ben het zat.
Waarschijnlijk de bekende Horizonbox, deze is hier gelukkig niet aanwezig.
Heb hier gewoon los modem voor internet en bellen en de CI+ modules in de TV-toestellen.
Met de CI+ modules haal tegenwoordig uit de TV-toestellen nog veel meer en met perfecte beeldkwaliteit.
Ik ben bang dat je met je overstap toch het een en ander (beeldkwaliteit en internetsnelheid) inlevert t.o.v. UPC.
73's
ik krijg dezelfde melding op mijn KDL-42W655a, als ik vanaf mijn Lacie Nas 2 een film aan het kijken ben, ook tussen de 5 minuten en de 10 minuten.
echter is er geen wachtwoord nodig om erop te kunnen binnen mijn netwerk.
ik kan namelijk wel vanaf mijn pc gewoon een film kijken zonder een melding te krijgen dat ik geen toegang heb.
op mijn vorige smart tv(samsung UE32D5720) had ik daar ook geen problemen mee.
tv heeft overigens de laatste software update al( PKG4.101EUA )
wat is de oplossing?
Als je een Router van UPC hebt zou ik een aparte Router kopen.
Ik heb dat ook gedaan en daarmee waren de problemen opgelost
nee ik zit bij ziggo, modem is van het merk ubee, en de router is van Netgear WNDR3800