Deel jouw ervaring!
Op mijn Bravia 2011 tv zitten ook een aantal digitale radiozenders, bij Ziggo vanaf nummer 750 tot ergens in de 800. Vanaf 900 komen er dan weer TV zenders.
Als ik echter (digitaal) tv aan het kijken ben en voorkeuzenummer 750 invoer, krijg ik de melding dat die zender niet gekozen kan worden.
Wil ik dus radio gaan luisteren, dan heb ik 2 manieren:
Manier 1:
Via het menu van de TV naar digitale tv gaan, zodat ik een overzicht van alle zenders krijg. Vervolgens helemaal naar onderen scrollen (de radiozenders van 750 komen NA de 900-nummers van de TV, omdat de lijst gesorteerd staat op soort zender - eerst alle tv dan alle radio-zenders) en daar een radio zender selecteren.
Manier 2:
De hoogste TV zender selecteren (999) en op de AB op de knop 'omhoog'/channel UP drukken. De tv gaat dan naar 750 en dan kan ik vervolgens 760 invoeren om de gewenste radiozender te horen.
Terug hetzelfde: eerst 750 kiezen, dan Channel Down op de AB, dan ben ik weer op 999 en vervolgens kan ik de gewenste TV zender selecteren.
Dit is allemaal nogal omslachtig, er mist volgens mij een knopje om te kiezen tussen TV/Radio op de afstandsbediening.
Zolang dat er niet is, zou het wel fijn zijn als ik direct te allen tijde een nummer als 760 zou kunnen invoeren om radio te gaan luisteren.
Dat de TV van nummer 699 (tv zender) direct doorgaat naar 900 als ik op de AB op Channel Up druk (met andere woorden: eerst alle tv zenders laten zien bij het zappen) is natuurlijk prima, als de radio maar altijd direct te kiezen is door het zendernummer in te voeren.
Of zie ik iets over het hoofd en is er een makkelijkere manier?