annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Twin Tuner 4K TV

Toneshed
Ontdekker

Twin Tuner 4K TV

Hallo,

 

Vandaag SONY KD-49X8505B 4K TV geinstalleerd, maar tot mijn verbazing werkt de twin tuner functionaliteit helemaal niet. De melding nadat er een opname loopt en van zender gewisseld wordt:

 

Voor de opname wordt uw CAM gebruikt. Andere gecodeerde services kunnen momenteel niet worden bekeken.

 

De benodigde software update die enkele dagen geleden is uitgekomen belooft:

Adds the Twin Tuner function, which allows you to watch and record two channels at the same time where your service operator permits it.
 
Ik heb met Ziggo gebeld en zij geven aan dat er geen beperkingen zijn wat hen betreft. Probleem bij SONY geven zij aan, wat begrijpelijk is gezien het feit dat de twin tuner functionaliteit al jaren in de door hen verkochte HUMAX HD recorders zit, én werkt. 
 
Heb inmiddels contact opgenomen met Sony customer support, maar nog geen reactie.
 
Iemand anders hier ook tegenaan gelopen?
 
Erwin
 
51 ANTWOORDEN 51
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Zoals er in dit topic is vermeld is het nog niet mogelijk om een opname te doen van een gecodeerd voorkeuze kanaal en op hetzelfde moment te kijken naar een ander gecodeerd voorkeuze kanaal.

Ook de andere merken hebben dit probleem op dit moment!!!

 

Het is natuurlijk wel mogelijk om het toestel te voorzien van een CI+ module en daarnaast een digitale recorder voor opnames.

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Franssio
Ontdekker

Zelfde hier wat een tegevaller je denkt twin tuner helemaal prima!

Zware tegenvaller moet ik zeggen.

Opnemen gaat op zich goed alleen dan naar een andere zender kijken gaat nog niet!

Balend

Franssio
Ontdekker

?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi Franssio, 

 

Zoals je in dit topic kunt aflezen is de Twin Tuner in de TV niet geschikt om twee gecodeerde signalen te bekijken en op te nemen. 

 

Ik weet niet precies wat je voor reactie verwacht door middel van met puur een vraagteken te reageren...
Snap prima dat je het jammer vindt, evenals iedereen hier. Dit is helaas een functionaliteit die in de kinderschoenen staat ingebouwd in TV's.

Franssio
Ontdekker

Hoi Vince,

 

er is iets fout gegaan denk ik.

Had een bericht geplaats over dat ik wel van NED1 kan opnemen en dan een andere zender kijken.

kwam er achter dat dat al ergens stond en was in de vooronderstelling dat ik het had verwijderd niet in de gaten gehad dat er alleen een ? stond.

Zodoende .

Blijft wel dat ik dan het nut van de Twin-Tuner niet echt begrijp doet dus namelijk niks.

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ah vandaar. 

 

Je kunt met de Twin Tuner wel kijken naar Nederland 1 (dit is een ongecodeerde zender) en iets anders opnemen zoals Veronica (gecodeerde zender). 

De functionaliteit is beperkt in vergelijking met een Humax kastje, waarbij je wel kan kijken en opnemen naar gecodeerde zenders. 

 

Er bestaat geen ideale oplossing om een CI+ module te gebruiken en ook te kunnen opnemen terwijl je kijkt. 
Eentje die in de buurt komt is door twee kaarten te gebruiken. Eentje in de TV via CI+ en de ander via het kastje van de provider en daarmee opnemen. Gebruik je ook feitelijk twee kaarten, maar bereik je wel wat je wilt. 

Franssio
Ontdekker

Twee kaarten is niet nodig had hiervoor een digitale HD ontvanger inc HDD met 1 kaart ging opnemen en kijken ook.
Heb de ontvanger alleen weggedaan omdat ik dacht t niet meer nodig te hebben.
Ach helaas wie weet in de toekomst het moet kunnen de ontvanger van de diversen providers kunnen het al.
Moet bij de tuners van de tv ook lukken lijkt me.
We houden het in de gaten!
profile.country.NL.title
Tne7laa
Ontdekker

Volgens mij is er goed nieuws voor de Ziggo/UPC gebruikers. Zat gister te kijken op de site van Ziggo naar de eventuele nieuwe kanalen. Schept mijn verbazing dat volgens mij de encryptie eraf gehaald wordt voor veel zenders:

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw

(zie de kolom: Te bekijken zonder smartcard)

 

Vooralsnog weet ik niet of ik dit zo mag intrepreteren en heb je voor de basis zenders volgens mij helemaal geen CI module meer nodig...

Kan het mis hebben hoor...

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat klopt ook. 

 

Ingebouwde tuner is gewoon niet zo ver als een aparte kast. Staat nog in de kinderschoenen momenteel. 

Franssio
Ontdekker

Zo lees ik t ook lijkt er zeker op.
Even afwachten dan maar.
Begint erop te lijken.
Gaan het zien!
Dank voor de tip!