annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Twin Tuner 4K TV

Toneshed
Ontdekker

Twin Tuner 4K TV

Hallo,

 

Vandaag SONY KD-49X8505B 4K TV geinstalleerd, maar tot mijn verbazing werkt de twin tuner functionaliteit helemaal niet. De melding nadat er een opname loopt en van zender gewisseld wordt:

 

Voor de opname wordt uw CAM gebruikt. Andere gecodeerde services kunnen momenteel niet worden bekeken.

 

De benodigde software update die enkele dagen geleden is uitgekomen belooft:

Adds the Twin Tuner function, which allows you to watch and record two channels at the same time where your service operator permits it.
 
Ik heb met Ziggo gebeld en zij geven aan dat er geen beperkingen zijn wat hen betreft. Probleem bij SONY geven zij aan, wat begrijpelijk is gezien het feit dat de twin tuner functionaliteit al jaren in de door hen verkochte HUMAX HD recorders zit, én werkt. 
 
Heb inmiddels contact opgenomen met Sony customer support, maar nog geen reactie.
 
Iemand anders hier ook tegenaan gelopen?
 
Erwin
 
51 ANTWOORDEN 51
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Er is afgelopen week een update online gekomen met o.a. de volgende verbeteringen: - Improves the video and audio playback.

 

suc6,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Tne7laa
Ontdekker

De link verwijst naar de KD-65X8505A ik heb de KD-65X8505B.

 

Overigens blijkt er meer niet te werken: Bij Ziggo On Demand werkt het afspelen van Series en Films niet. Krijg daarbij een zwart beeld met wat groene bewegende blokjes. Uitzending gemist blijkt wel te werken van Ziggo.

 

Begin het een steeds slechtere TV te vinden en een miskoop.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sorry voor de verkeerde link, bij deze de juiste link voor de 65X8505B.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Een twin tuner stelt je niet in staat om een ander gecodeerd programma te kijken, terwijl je een gecodeerd programma opneemt. Dan moet je twee CI+ modules hebben en ook twee kaarten. 

Deze toestellen ondersteunen dat je kijkt terwijl je opneemt, maar je moet wel een free-to-air zender bij één van de twee opnemen of kijken. 

Dit ligt niet aan Sony of de TV. Er zijn wel toestellen van andere merken die daadwerkelijk twee CI+ slots hebben, maar dan moet je wel twee kaarten hebben op een abonnement. 

profile.country.NL.title
Tne7laa
Ontdekker

Ik heb een Ziggo HD recorder waar maar 1 kaart in hoeft en toch 2 (gecodeerde) kanalen op kan nemen.

Dubbele tuner of Twin tuner, Sony moet hier duidelijker in zijn. Een normale consument weet dit verschil niet.

Toneshed
Ontdekker

Sorry, Vinc_E…aardige poging :wink:

Mijn jaren oude Humax decoder/recorder die ook maar één kaart en twin tuner bevat kan 2 gedecodeerde kanalen opnemen en/of afspelen tegelijk.

Van een state of the art 4K TV uit 2014 die ook één kaart kan bevatten en wordt verkocht met Twin Tuner functionaliteit verwacht ik minstens hetzelfde, zo simpel is het…
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat is een aparte decoder toch? 

 

Mijn omschrijving hierboven geldt voor ingebouwde tuners in TV's. 
Bijvoorbeeld een Panasonic TV heeft deze functionaliteit door je twee smart cards in de tuners te laten stoppen. 

profile.country.NL.title
Tne7laa
Ontdekker

Het wordt nog vreemder en krijg een volgende reactie op mijn klacht van Sony:

 

Naar aanleiding van uw bericht aan ons het volgende.

Wij hebben contact opgenomen met het reparatie centrum.

Zij hebben geen defect geconstateerd.

U gaf aan dat het opnemen van een kanaal terwijl u naar een ander kanaal kijkt (via de Twin Tuner) niet werkt.

Het is niet mogelijk om dit met gecodeerde zenders te doen. U kunt dit enkel met open zenders doen terwijl u naar een gecodeerde zender kijkt.

Gecodeerde zenders zijn zenders die u in uw pakket huurt van uw provider. Dit kan zijn FoxSports of HBO of welke zender dan ook die uw provider aanbiedt. Deze zenders ontvangt u digitaal via uw smartcard die in de CI+ module zit, dit is een pakket wat u huurt.

Open zenders zijn de zenders die standaard aangeboden worden. Deze ontvangt u zowel analoog als digitaal. Voorbeelden hiervan zijn Ned1, 2 en 3, RTL, SBS6, Etc...

U kunt via uw smartcard maar 1 gecodeerde zender ontvangen. Wellicht dat er in de toekomst andere smartcards op de markt komen die dit wel mogelijk maken, momenteel kan dit helaas nog niet.

Wat niet kan is HBO kijken en tegelijkertijd FoxSports opnemen.

Wat wel kan is HBO kijken en tegelijkertijd Ned1 of SBS6 (of welke open zender dan ook) opnemen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Renzo
SONY SUPPORT TEAM

 

Hier klopt dus niks van! Ik kan helemaal geen SBS6 en bijv. RTL4 opnemen zoals hij beweerd. Deze RENZO van Sony heeft het over betaal pakketten en die heb ik niet. Sony wil volgens mij gewoon niet luisteren en snappen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Alleen NPO1 is op het Ziggo netwerk niet gecodeerd, in tegenstelling op o.a. het UPC netwerk waar de standaard 30 digitale kanalen niet gecodeerd zijn (zie ook m'n vorige bijdrage).

 

In dit topic heb je aangegeven dat je op het digitale netwerk van Ziggo aangesloten zit, heb je dit ook aangegeven in je klacht naar Sony.

Waarschijnlijk dat Renzo op het digitale netwerk van UPC is aangesloten en zijn ervaring in zijn antwoord heeft verwerkt.

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ekeebrevO
Ontdekker

Ik zou ook wel willen weten hoe het zit met de twin tuner functionaliteit? Er is namelijk nog een kabel aanbieder in het zuid-westen van Nederland, namelijk Delta TV..  Hoe zit het hier met gecodeerde kanalen ?

Momenteel met de standaard Humax 5050c kan ik 2 kanalen opnemen en in sommige gevallen een 3e kijken...

Dit laatste is een uitzondering. Kijk ik geen TV kijk kan ik ongeacht 2 kanalen opnemen.

Nu heb ik ook interesse in een nieuwe Sony (KD-49X8505) of groter... maar ben een beetje schuw geworden t.a.v. de berichten over de al dan niet of half werkende twin tuner functionaliteit.

Voor wat mij betreft is een twin tuner: 1 zender kijken, 1 opnemen ongeacht welke zender.

Dat kan de Humax toch ook...met 1 smartcard.

Ik heb nu ook een Sony Bravia, naar volle tevredenheid, nog niet smart e.d. qua energie verbruik en mogelijkheden zou ik willen vernieuwen maar dan wel met minimaal een juist werkende twin tuner.