Deel jouw ervaring!
Hallo,
Vandaag SONY KD-49X8505B 4K TV geinstalleerd, maar tot mijn verbazing werkt de twin tuner functionaliteit helemaal niet. De melding nadat er een opname loopt en van zender gewisseld wordt:
Voor de opname wordt uw CAM gebruikt. Andere gecodeerde services kunnen momenteel niet worden bekeken.
De benodigde software update die enkele dagen geleden is uitgekomen belooft:
Adds the Twin Tuner function, which allows you to watch and record two channels at the same time where your service operator permits it.
Welkom,
Voor als nog is het niet mogelijk om d.m.v. de twin tuner 2 DTV kanalen te decoderen.
<quote>
Kan ik twee door CAM gedecodeerde kanalen bekijken en opnemen?
De tv heeft slechts één Conditional Access Module (CAM) voor het decoderen van versleutelde signalen van bijvoorbeeld premium tv of betaalkanalen. Je kunt geen twee dergelijke kanalen tegelijk opnemen of bekijken.
73's
Dank voor je reactie.
Premium betaalkanalen?? Ook bij TV basis van Ziggo werkt de twin tuner niet.
Ik mag verwachten dat als Sony twin tuner functionaliteit verkoopt, deze is afgestemd op hedendaags gebruik van digitale TV.
Het zal toch niet zo zijn dat de dubbele tuner op een 4K TV alleen werkt met analoge signalen?
Ik vind dit eerlijk gezegd behoorlijk misleidend!
Overigens hoeft de CAM module altijd maar één signaal tegelijk te decoderen, namelijk dat waar je naar kijkt.
De opname kan encoded blijven tot die wordt afgespeeld, toch?
...
Zoals ik het lees kan je niet tegelijk naar 2 gecodeerde zenders kijken en opnemen.
Je kan proberen met het ongecodeerde Ziggo signaal van NED1 en een willekeurig gecodeerd signaal.
73's
Nou mooi hoor. We zitten nu toch echt met een 65X8505 met software PKG2.232EUA waarmee wij hetzelfde probleem hebben als hierboven is beschreven. Bij het voor het eerst aanzetten vorige week wel een update geïnstalleerd maar opnemen van een programma en bekijken resulteerd in dezelfde melding.
help Sony !!
De combinatie waar jij het over hebt is inderdaad niet zo belangrijk, maar de combie opnemen en tegelijkertijd een andere zender bekijken wel! Dit is inderdaad zeer misleidend van Sony en ook behoorlijk frustrerend.
je mag aannemen dat Sony daar wat aan gaat doen.