Deel jouw ervaring!
Beste lezer,
Vorige week een nieuwe tv gekocht en gekozen voor een sony kdl 55 w828b
na het aansluiten van het internet kwam ik er achter dat het niet mogelijk is zelf apps te installeren zoals rtl xl en uitzendinggemist.. Dit zou anno 2015 toch wel moeten kunnen lijkt me?
Daarnaast wil ik films afspelen via een usb stick maar deze speelt de tv niet af en staat er dat dit programma niet ondersteund wordt en een soort beveiligings tekentje erbij.. Met mijn samsung tv had ik hier nooit last van! Als dit zo blijft weet ik wel dat mijn volgende tv geen SONY meer word.
Heeft iemand een oplossing voor mij ?
Alvast bedankt
Hoi Nadine,
Het klopt dat RTL XL en uitzending gemist niet beschikbaar zijn op de toestellen van Sony.
Dat betekent niet dat je geen apps kunt installeren. Als je in het apps gedeelte van je menu zit, kan je op het + icoontje drukken om naar een volledig overzicht te gaan van apps.
Er worden wel met regelmaat apps toegevoegd. Zo is afgelopen week Videoland live gegaan. En de app KIJK waarmee je uitzendingen kan terugkijken van NET 5, SBS 6, Veronica en SBS 9.
Wanneer RTL XL en uitzending gemist beschikbaar zijn, weet ik helaas niet. Maar ik denk niet dat dit nog lang zal duren!
Films afspelen via een USB stick is mogelijk, maar hangt wel af van het soort bestand wat je af wilt spelen.
Gedownloadde films in een MKV container zullen vaak niet goed afspelen via USB.
Wat je probleem oplost is om de films via een netwerkomgeving af te spelen. Als je diezelfde USB stick in een computer doet die op hetzelfde netwerk zit, kan het door middel van windows media player gevonden worden door de Sony TV.
Klinkt mogelijk ingewikkeld, maar valt in de praktijk best mee. Binnen windows media player bijvoorbeeld kan je je TV aanvinken als vindbaar apparaat.
Meer info valt hier te vinden: http://www.makeuseof.com/tag/stream-pc-media-sony-media-player/