annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV overleden? Grijs/wit beeld en zwarte balk bij aanzetten (Bravia KDL46x750)

profile.country.NL.title
Franklin2019
Nieuw

TV overleden? Grijs/wit beeld en zwarte balk bij aanzetten (Bravia KDL46x750)

Sinds vandaag werkt mijn Bravia KDL46x750 niet meer en krijg ik bij het aanzetten alleen een wit/grijs scherm met een zwarte, verticale balk aan de linkerkant te zien. Ik zie geen menu-knoppen of iets dergelijks.

 

De televisie reageert niet als ik met de afstandbediening (volle batterijen) een (soft) reset probeer. Ook de stekker voor een aantal minuten uit het stopcontact halen, biedt geen oplossing.

 

Ik heb het vermoeden dat het een probleem met de hardware is. Ik vrees dan ook dat repareren een duur geintje wordt.

 

Iemand met een oplossing of die ooit vergelijkbare problemen heeft gehad? 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ben bang dat de reparatie te duur uit gaat vallen voor een TV toestel uit 2012.

 

Wat je nog kan proberen is om alle stekkers uit de HX750 te verwijderen om daarna 1 minuut de 220V stekker te verwijderen. Mogelijk start de HX750 dan nog wel op.

 

fingers crossed,

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Franklin2019
Nieuw

Dank voor je reactie. Ik heb de televisie zelfs een nacht van de stroom gehaald, maar zonder succes. 

 

Dat ik na na 6,5 jaar alweer op zoek moet naar een nieuwe televisie is erg snel. Sony heeft in mij wel een klant verloren, al betwijfel ik of het bij de concurrentie qua duurzaamheid nou zoveel beter zal zijn.

 

Soms verlang je terug naar die goede oude tijd van de onverwoestbare beeldbuis. Nooit problemen mee gehad.

 

Heb je nog een tip qua websites waar je televisies anno 2019 met elkaar kunt vergelijken? Kan me voorstellen dat de techniek weer flink vooruit is gegaan.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

In de 21e eeuw hebben we een weggooi maatschappij.

Dat de HX750 al 6,5 jaar oud is wil natuurlijk niks zeggen, gaat zoizo over het aantal branduren van de HX750.

 

Op Tweakers staat veel info.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!