annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV geen geluid via HDMI 2 poort (wel via HDMI 4) bij gebruik Ziggo. Why?

profile.country.NL.title
mirjam74
Ontdekker

TV geen geluid via HDMI 2 poort (wel via HDMI 4) bij gebruik Ziggo. Why?

Mijn ziggo mediabox is aangesloten via de HDMI 4 poort. Dit loopt prima. Als ik de box echter aansluit op de HDMI 2 poort (van de AF8) krijg ik wel beeld maar geen geluid. Hoe komt dit?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarom (why) is niet zo 1,2,3 te zeggen. De HDMI 2 poort heeft als enigste HDMI poort de ARC functie.

Wat is het probleem dan om "fijne" Ziggo mediabox op HDMI 4 aan te sluiten?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
mirjam74
Ontdekker

Dank voor je antwoord.

ARC zit op HDMI 3 bij de AF8.

 

Aanleiding om te switchen naar poort 2 is dat ik dan a) minder ver hoef te klikken vanaf streaming kanalen naar poort 2 (luiheid ; ) en vanwege b) zie deze tekst uit handleiding:

 

"To enjoy high quality 4K 50p/60p contents, connect a Premium High Speed HDMI cable to the HDMI IN 2/3 and set the [HDMI signal format] to [Enhanced format]."

 

Nu weet ik helemaal niet of Ziggo deze kwaliteit kan bieden, maar dacht probeer het eens.

Tav mijn eerste overweging; ik weet dat je via tv instellingen poorten kunt verbergen als je wilt wisselen via afstandsbediening. Dus dan is dat ook opgelost.

 

Maar ben wel gewoon benieuwd hoe dit (geen geluid wel beeld) wordt veroorzaakt.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sorry, een foutje.

Natuurlijk op de meeste Sony Bravia TV's zit de ARC op HDMI 3.

 

Ziggo heeft nog geen 4K signaal op het digitale netwerk. De laatste info is dat het op dit moment wordt getest en dat het in het voorjaar beschikbaar komt.

 

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!