Deel jouw ervaring!
hallo,
ik heb sinds een langere periode de volgende 2 problemen met mijn TV (kdl 32) en digtale tuner card van ziggo.
het volgende gebeurt:
1.als ik de TV aanzet dat komt het geregeld voor dat ik niet digitaal kan kijken maar wel analoog. op het beeldscherm komt te staan: gecodeerde servive kan niet worden gedecodeerd (zie plaatje). het spreekt voor zich dat er wel een digitaal abonnement is. En het is niet zo dat dit elke keer gebeurt. daarnaast helpt het dan niet om de tv aan en uit te zetten. soms werkt digitaal weer wel en soms ook niet.
2. Wat ook gebeurt is het volgende. heeft punt 1 plaast gevonden en zet ik de volgende dag de Sony aan (weet natuurlijk niet of dit een relatie heeft) , dan kan ik weer digitaal kijken maar dan gebeurd het vaak dat de tekst ERROR verschijnt met de waarschuwing dat het programma wordt uitgeschakeld en dan moet ik een toets indrukken om dat te voorkomen of het woord ERROR verdwijnt uit zich zelf om een tijdje later weer te verschijnen. Gebeurd ook als we een DVD bekijken via een externe dvd speler.
Ik heb de insteekkaart uitgeprobeerd op een andere TV in een winkel maar deed hij het prima.
Wie heeft een idee wat dit kan zijn?
en waar ik vooral benieuwd naar ben is of dit aan de TV ligt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welke firmware versie heb je op je TV? In november 2011 is versie M8.728 uitgekomen.
Welkom,
Wat zijn de waarden van de signaalsterkte en signaalkwaliteit (opties -systeem informatie)?
73's
signaal sterkte: bdoel je daar mee de lijn? als je dat bedoelt zie ik een lijn die aangeeft in het groen dat de signaal sterkte goed is. sm snelheid is 6897 en qamage=254.
deze is frimware: M8.722 dus ik moet een update uitvoeren begrijp ik. wist niet dat een TV ook frimware heeft laat jullie weten of dit helpt.