annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Android TV KD-49X8305C start voortdurend opnieuw op

profile.country.NL.title
Square_One
Ontdekker

Sony Android TV KD-49X8305C start voortdurend opnieuw op

Beste allen,

 

Helaas heb ik (ook) last van een probleem waarbij mijn TV constant opnieuw blijft opstarten. Sony omschrijft het probleem zelf op deze pagina: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297 . Mijn probleem valt on scenario B waarbij er enkel wordt aangegeven dat ik contact moet opnemen met Sony, dan heb ik dan ook inmiddels gedaan. 

 

Ik schrik van het aantal topics hier op het forum waarbij dit probleem voorkomt, zie ook deze topics:

https://community.sony.nl/t5/android-tv/kd-49xe9005-loopt-volledig-vast/m-p/2691785#M6921

https://community.sony.nl/t5/android-tv/sony-bravia-blijf-herstarten/td-p/2686588

https://community.sony.nl/t5/android-tv/kd-55x9005c-blijft-opstarten-schakelt-continu-in-en-uit/m-p/...

 

Eigenlijk komt er in geen enkel topic tot op heden een oplossing van Sony (of een reactie van Sony op support request). Waar het eigenlijk op neerkomt is dat de TVs vastlopen door een software update. Het zal toch niet zo zijn dat de TV niet meer werkend is te krijgen, in dat geval zou ik namelijk gewoon terug willen naar de vorige software versie. 

 

Ik hoor graag als iemand contact heeft gehad met Sony over dit probleem. Of als iemand nog andere tips heeft over hoe het probleem kan worden verholpen.

 

Groet,

Bram

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi Bram,

 

Bedankt voor je feedback. Ik zal je bericht intern doorsturen. Zodra ik meer informatie over een eventuele oplossing ontvang, zal ik het uiteraard laten weten!

 

Groeten,

Bibi 

profile.country.NL.title
Square_One
Ontdekker

Best Bibi,

 

Dank voor het intern doorsturen van deze vraag / dit probleem. 

Ik hoop snel meer van jullie te horen.

 

 

profile.country.BE.title
kevinput
Ontdekker

Hoi, 

Na 5 dagen wachten heb ik eindelijk een antwoord gekregen via mail van de Sony support. Helaas maar niet geheel onverwachts blijkt dit niet bepaald behulpzaam te zijn. Eigenlijk wordt er gewoon herhaald wat ik allemaal al had aangegeven en reeds wist. Ik kreeg het volgende antwoord: 

Geachte heer,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.

We begrijpen dat uw TV niet meer aan gaat. Om te testen of het een storing of een defect aan te televisie is, willen we u verzoeken om de stappen uit te voeren die op de volgende ondersteuningspagina staan beschreven.

De TV wil niet inschakelen https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00125652

Indien het bovenstaande geen oplossing heeft geboden willen we u verzoeken om de TV aan te melden voor een reparatie bij onze servicepartner. Een reparatie aanmelden voor uw televise kunt u via de onderstaande gegevens doen:

 

VLS
Rue De Walonnie 12
4032 Alleur
04 26 343 43
info@vls.be

 

 

Daarnaast raden wij u aan om de garantievoorwaarden nogmaals door te nemen.

Garantievoorwaarden http://services.sony.nl/support/nl/warranty

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Zoals je dus kan zien word je nogal fel aan het lijntje gehouden. Van een groot merk als Sony had ik nu wel iets meer verwacht. Ook heb ik allesbehalve zin om men toestel binnen te doen bij een service center na een mislukte software-update. Dit is Sony's fout, niet de mijne. Zeker gezien er mij ginder dan sowieso een stevige som geld voor de reparatiekosten zal aangerekend worden. Voor een televisie die net 3 jaar oud is, is dit redelijk onaanvaardbaar. 

Momenteel heb ik dus weinig hoop op een goede afloop. 

profile.country.NL.title
Square_One
Ontdekker

Inmiddels contact gehad met Sony en het reparatiecentrum. Ik heb een prijsopgave ontvangen van - schrik niet - €413. De €413 is volgens hen al inclusief een coulance van Sony. 

Het reparatiecentrum geeft aan de volgende werkzaamheden te moeten verrichten.

Mainbord dient vervangen/hersteld te worden. Kosten zijn op basis van coulance 413 . De coulance regeling geldt alleen bij een technisch defect. Indien de oorzaak extern ligt kan er geen aanspraak op coulance worden gemaakt. Gaat u niet akkoord met de totale reparatie kosten zonder coulance, dan worden de onderzoeks- (€37,50) plus voorrijkosten (€60,00) bij een onsite reparatie, in rekening gebracht.

 

Het is mijn inziens dan ook geen redelijke oplossing; het probleem is immers ontstaan door een software update. Als dat niet gerepareerd kan worden zonder het moederboard te vervangen zou dit kosten loos hersteld moeten worden. 

Wordt vervolgd. Indien er andere mensen andere ervaringen hebben of updates over hun problemen dan hoor ik het graag. 

profile.country.NL.title
Square_One
Ontdekker

Beste @Bibi_Sony ,

 

Zou u dit intern nogmaals bij Sony door willen zetten?

Ik wil best mijn main board laten wisselen, maar deze kosten zou Sony dan op zich moeten nemen omdat het ontstaan is na een software update.

 

Met vriendelijke groet

profile.country.BE.title
kevinput
Ontdekker

Hey daar, 

 

Zoals reeds eerder aangegeven heb ik exact hetzelfde probleem voor. Na reeds 2 x gemaild te hebben met de customer support van Sony heb ik ook al mogen ondervinden dat ik gewoon afgewimpeld wordt. In men eerste mail had ik uitgebreid omschreven wat ik allemaal al precies geprobeerd had en alle topics gebundeld van mensen met een soortgelijk probleem (een hele hoop mensen). Toen kreeg ik als antwoord dat ik maar naar een service center in Wallonië moest gaan. Wat voor mij persoonlijk meer dan 70km rijden is. Niet echt de moeite dus. Want ondertussen na genoeg ervaringen van andere gebruikers te hebben gelezen, weet ik al dat ik gewoon naar ginder ga rijden om daar te horen dat men moederbord vervangen moet worden. Een grapje van inderdaad bijna 500 euro. Vervolgens heb ik dan nog is gemaild om te zeggen dat ik echt ontzettend teleurgesteld met deze nutteloze customer support. Vooral omdat er geen enkele vraag van men mail beantwoord werd. Het leek eerder op een copy paste antwoord. 

Bij mailtje 2 kreeg ik het volgende antwoord: 

We vinden het heel vervelend en we willen u graag verder helpen. We willen u vragen om uw toestel te laten nazien door onze service partner, en als u niet tevreden bent van het aanbod, kunt u ons het reparatie rapport doorsturen, zodat we uw dossier kunnen doorsturen naar de bepaalde afdeling.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Wederom ontzettend nutteloos. Zoals je reeds ondervonden hebt wil dit dus zeggen dat ik naar ginder ga rijden. Dan ga horen dat ik torenhoge kosten ga moeten betalen door hun mislukte update, en indien ik hier niet mee akkoord ga kan ik dan nog is dossierkosten aan men been krijgen. Compleet absurd. Ik heb ondertussen reeds een nieuwe televisie van LG gekocht, en ik ben niet van plan er ooit nog eentje van Sony aan te schaffen. Het complete gebrek aan support vind ik ronduit verbijsterend. 
Ik zal deze slechte ervaring dan ook met plezier aan zoveel mogelijk mensen vertellen. Op de koop toe had ik een heleboel mensen met dezelfde slechte ervaring in een topic verzameld, en enkele dagen later was dit topic verdwenen. 

Sony maakt hier voor mij echt een belachelijk slechte beurt. 

glenn_gss
Nieuw

Hier sinds gisterenavond ook exact hetzelfde probleem met dezelfde tv.
Voor een tv van +800€ van nog geen 4 jaar oud is dit toch echt wel schandalig?
Meer dan 400€ betalen voor een nieuw moederbord terwijl dit de schuld is van een software-update??

 

Ik heb zonet ook een supportcase geopend, maar als ik zie hoeveel mensen met hetzelfde probleem net hetzelfde hebben gedaan zonder resultaat zakt de moed mij in de schoenen!

Als er inderdaad geen GRATIS oplossing is dan zal dit mijn allerlaatste tv-toestel zijn dat ik van Sony kocht!

Het kan toch niet dat hier softwarematig niets aan te doen valt..

profile.country.BE.title
kevinput
Ontdekker

Ik hoop dat jij wel succes hebt. Maar ik zou geen te grote verwachtingen koesteren. Support-case is echt een gigantisch groot woord. Ik ben zelfs nog niet in de buurt gekomen van iets dat ook maar een beetje op support lijkt. Compleet hopeloos. Je klachtenmail lezen doen ze zelfs niet. Gewoon direct forwarden  naar een of andere service die er niets om geven... 

Moest ik nu nog op zen minst een beetje support of moeite gekregen hebben langs hun zijde zou ik het waarschijnlijk beschouwen als een eenmalige slechte ervaring. Maar dit wordt gewoon in de doofpot gestopt. Topics waarin allemaal dezelfde klachten verzameld werden zijn gewoon verdwenen na enkele weken.... En meermaals mailen is gewoon zinloos want ze zeggen keer op keer: Ga maar naar een servicecenter in Wallonië, daar kunnen ze je verder helpen. Die mensen daar vragen dan blijkbaar onmiddellijk 80€, dus met wat pech ben je wat benzine aan een ellenlange rit kwijt, om vervolgens voor 80€ te moeten horen dat ze het moederbord moeten vervangen. Slaagt anno 2020 werkelijk nergens op dat een merk hier zomaar mee kan wegkomen. Sowieso zal je hier binnen een paar dagen of weken weer zo'n vaag mailtje krijgen van een medewerker dat ze het aan de juiste mensen hebben doorgegeven, en daarna hoor je er niks meer van. Heb ik hier al 3 x meegemaakt. 

Ik heb gewoon een toestel gekocht van LG, ben er prima tevreden mee, maar de eerste jaren zal je mij niks meer zien kopen van Sony. Want dit was werkelijk een horror-ervaring zonder ook maar enig resultaat. 

Groeten
K. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@kevinput  schreef:

Topics waarin allemaal dezelfde klachten verzameld werden zijn gewoon verdwenen na enkele weken.... 


Er worden nooit geen (positieve/negatieve) topic's verwijderd door wie dan ook, kijk eens in je account voordat je een beschuldiging uitkraamt.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!