annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony 8099 smart tv plots geen wifi meer

profile.country.NL.title
MarcoB838
Lid

Sony 8099 smart tv plots geen wifi meer

Sinds een week hebben wij een nieuwe TV. Gisteren plots viel de wifi weg. Ik kan met de ipad nog wel communiceren met de tv, en heb ook wifi op telefoon en ipad maar niet meer op de tv. Als ik ons netwerk kies dan maakt ie geen verbinding. Heb al een netwerkcheck gedaan en ipv6 uitgezet maar werkt niet. Modem ook al stekker uit gehad, geen resultaat. Nu bekabeld lukt t wel. Moet ik hiervoor aankloppen bij sony of bij ziggo?

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @MarcoB838

 

Sony TV's kunnen niet omgaan met Wifi signalen hoger dan kanaal 11. Als je in de routerinstellingen kijkt, stel de radio frequentie in op een handmatig kanaal. En selecteer iets lager dan 11. 

Dit is waarschijnlijk wat er mis is en komt vaker voor op het forum. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als de functie "automatisch vrij WiFi kanaal" aanwezig is dit uitzetten en zoals VincE al zegt: een WiFi kanaal kiezen onder de 11.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
MarcoB838
Lid

Bedankt voor jullie reactie.

Ik kan inderdaad een vast kanaal toewijzen, echter staat deze functie juist op auto om zodoende een rustig kanaal op te zoeken. Als nu het vaste kanaal druk wordt (veel wifi in de buurt) dan zoekt ie niet meer automatisch een rustiger kanaal op.

Ook weet ik niet zeker of er na toewijzen van een vast kanaal storingen komen met bijvoorbeeld mijn Sonos baseplate.

 

Uiteraard, als er geen andere optie is dan zet ik de router-tv op een vast kanaal, maar kan het zo zijn dat er andere oplossingen zijn?

profile.country.NL.title
MarcoB838
Lid

Ik ben ermee aan de slag gegaan. 

Ten eerste kon ik een kanaal kiezen, niet hoger dan 9. Het gaat maar tot 9. Ook met het vastzetten op een ander kanaal, kan mijn tv nog steeds geen draadloze verbinding maken met mijn netwerk. 

 

Toch maar ns de winkel bellen waar ik m gekocht heb. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Tot kanaal 9 kan je maar het Ziggo modem instellen?

Het lijkt mij dat het modem het probleem is, heb eerlijk gezegd nog niet gelezen dat er een Ziggo modem uitgeleverd wordt tot maar kanaal 9, en dit in het huidige WiFi tijdperk.

Over welke type modem hebben we het?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
MarcoB838
Lid

Mijn fout, modem heeft veel meer kanalen. 

Uiteindelijk heb ik de tv met een lan kabel verbonden. Modem staat er vlakbij.