annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

software Sony Bravia KDL46-HX850

bassplayer
Nieuw

software Sony Bravia KDL46-HX850

Al geruime tijd werkt "internet pagina www.....' niet meer. Ik krijg een foutmelding dat de Opera browser niet meer werkt, met een verwijzing om in te loggen naar gwlogin.net  Ook dit werkt niet meer. Bij navraag krijg ik de boodschap 'Oh mijnheer, maar uw TV is van 2014. Tja, die wordt niet langer ondersteund met software-updates. De LAN aansluiting heeft dus geen enkel nut meerToch maar eens nagevraagd of dit zomaar kan. Volgens juridisch loket kan dit dus niet zomaar! Ook de politiek bemoeid zich er al mee op de achtergrond.

En in de winkel 'Tja mijnheer, het kan zomaar zijn dat, als u nu een nieuwe TV koopt, dat u over een paar jaar weer tegen hetzelfde probleem oploopt! Wat een kanjer van een misser van SONY.

Geen achterdeurtje om het toch voor elkaar e krijgen?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
-hans-
Lid

Heb je al een keer tv opnieuw opgestart. Heb je al een keer een powerreset gedaan.

Je kan je tv een terugzetten naar fabrieksinstelling.

Maar ik vrees dat je webbrowser te oud is.

Kijk eens naar de mogelijkheden van een chromecast.

MvG Hans

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Probeer eerst de reset zoals hierboven wordt aangehaald. Werkt dan kunt u proberen of een fabrieksreset werkt. https://helpguide.sony.net/gbmig/C5651001/v1/dut/c_gset_europeall_co_facset.html

Het kan zijn dat de cash (geheugen) vol zit met informatie van eerder bezochte website. Dit is veel voorkomend issue bij browsers. Probeer dan eerst de TV te resetten. 

Andere mogelijke oplossing is gebruik maken van derde partij product als; Amazon Firestick, Apple TV, google chromecast en zo zijn er nog wel meer. 

——————————————————————-

Het blijft vervelend dat opgegeven moment de ondersteuning voor bepaalde software onderdelen stopt. En hiervoor geen updates meer komen. Vanuit de overheid is er een wetsvoorstel geweest m.b.t. Digitale inhoud. Zie onderstaande link.   

https://www.internetconsultatie.nl/verkoop_goederen_levering_digitale_inhoud

Je mag verwachten van fabrikanten dat apparaten 'minimaal blijven functioneren op hetzelfde niveau als ten tijde van de aankoop. Dit is wat men in het wetsvoorstel aangeeft. 

De link heel kort door de bocht samengevat?

"Wanneer een fabrikant niet voorziet in bepaalde updates, of gebrekkige of onvolledige updates verstrekt, dan wordt dit beschouwd als wanprestatie. Fabrikanten worden niet verplicht om upgrades naar bijvoorbeeld een nieuwe versie van een besturingssysteem te geven, tenzij dit onderdeel was van de koopovereenkomst. Browsers zijn veelal onderdeel van besturingsysteem” 

Als juridisch loket aangeeft dat dit niet zomaar mag. Dan hebben zij u vast ook voorzien van informatie wat beste weg is om te bewandelen? Voor u deze weg bewandeld dan zou ik eerst reset van de TV uitproberen, mocht dit niet werken de fabriek reset. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@bassplayer  schreef:

Geen achterdeurtje om het toch voor elkaar e krijgen?

Tip: Applicatie's op non Android TV toestellen 

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!