annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Scherm wordt licht en donker bij donkere scenes Netflix app op tv

fabiobbo
Nieuw

Scherm wordt licht en donker bij donkere scenes Netflix app op tv

Zoals in bijgaand filmpje te zien wordt het scherm afwisselend licht en donker bij donkere scene.

Dit doet zich (in ieder geval) voor bij het bekijken van serie via Netflix.

Heel irrirtant!

 

Gaat om tv van type KD-55XD8577

 

Iemand een idee wat dit is en hoe het is te verhelpen?

 

Hieronder een video:

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat is de backlight van je TV. De reden dat het bij Netflix meer opvalt, is omdat er veel beeldinstellingen anders zijn bij Netflix. 

 

Het beste wat je kunt doen, is de ondertiteling uitzetten. Of via de website van Netflix de kleur aanpassen.
Want wit wordt gezien door de TV als een onderdeel wat maximum verlichting nodig heeft. En gezien jouw toestel geen volledige dimming heeft, maar alleen de randen. Krijg je het resultaat dat licht en donker zeer opvallend afwisselen hierdoor. 

In de beeldinstellingen kun je ook instellen in welke mate je wilt dat het beeld wel of niet dimt. Daar zou ik binnen Netflix even mee rommelen. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Probeer ook eens de contrastoptimalisatie te veranderen.

 

<Quote>

Dat Netflix op een vage modus stond die ik nooit gebruik. Hierbij stond dus dynamic contrast en nog een paar van die gare software matige dingen aan. Nadat ik mijn eigen instellingen ingesteld had geen last meer gehad,

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Ik heb hetzelfde gehad bij een serie op netflix in HDR, Geavanceerde contrastoptimalisatie uitzetten heeft bij mij het probleem opgelost.

Renee_87
Nieuw

Hoi, waar kan ik dit uitzetten dan? Kan dit nergens vinden bij de Netflix instellingen op de laptop. Mijn tv geeft hetzelfde probleem (55S8505C)

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Deze instelling is te vinden in de S8505c, dus niet in Netflix.

De S8505c heeft toch ook Netflix aanboord, waarom dat Netflix via de laptop?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!