annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Progamma opnemen

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Progamma opnemen

Goedemorgen,

Klopt het dat ik mijn NAS die in hetzelfde netwerk zit als de TV niet kan gebruiken als opname locatie?

En zo nee, waarom niet?

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Als je bedoelt de optie om echt TV programma's te kunnen opnemen, dan klopt het. Dat is alleen mogelijk op een dedicated HD, SSD of USB stick van meer dan 64Gb die direct aan de USB van de TV is verbonden. Het zit zelfs zo dicht, dat als je TV stuk zou gaan en je koopt een nieuwe, dan is de data niet meer te lezen. Is dus echt een 1 op 1 koppeling. Oftewel, iemand heeft zich een beetje te veel onder druk laten zetten door de content eigenaren.

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Bedankt voor je antwoord.

Als ik het goed begrijp kan ik dus ook geen content die ik heb opgenomen op mn Mac bekijken en/of editen.

Zoals al die reclames er uit knippen.....

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Inderdaad, je kan helemaal niets met de content. Hirvoor gebruik ik nog steeds mijn DREAMBOX. Die kan gewoon direct op m'n NAS opnemen. En via idere editing pakket te editten. SONY heeft zich echt in een hoek laten drukken. Je hebt dus eigenlijk helemaal niets aan die opname optie. Je kan zelfs niet RTL4 opnemen en RTL5 kijken. Alleen ongecodeerde kanalen kan je wat mee.

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Duidelijk verhaal. :thumbsup:

profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

Zelf heb ik alleen het kabel abbonnement van ZIGGO, en dit bevalt mij prima. Een kabeltje achterin de TV, en precies de zenders die ik wil, heb ik.   NED 1,2,3 en ziggo sport is in HD, de rest in SD.  Waarom het dure pakket en dan een smartkaart door je strot gedrukt te krijgen?  Ik heb geen behoefte aan RTL4 in HD, waarin toch bijna 50% reclame is.

Kan ik in HD de wasverzachter, tampons, broeken etc zien.....nee dus. Per uur zitten we gemiddeld op 3 blokken op een uur, en dan ca. 8=10 minuten per blok. Dat is dus ca. 24-30 min.

 

Nu kan ik met gemak RTL4 opnemen, en RTL 5 of een willekeurige andere zender bekijken. En met voordeel....ik kan de reclames doorspoelen en zo de kijkjtijd voor een film verkorten.

 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Het werkt inderdaad alleen op de ongecodeerde kanalen. Maar je koopt geen 4K TV om naar een SD signaal te gaan kijken. Of er nu reclame is of niet. Op de NPO hebben ze zelfs nog meer reclame dan op RTL.

 

Maar het punt blijft dat je ook op deze vrije kanalen helemaal niets met de opgenomen content kan, behalve het later terug kijken zolang je de zelfde TV hebt. Gaat de TV stuk, dan ben je al je data kwijt. De schijf kan niet aan een andere TV gehangen worden. Is een 1 op 1 koppeltje geworden.

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Lang leve usenet.

profile.country.NL.title
Dennus
Lid

Ik heb een ZIGGO abonnement met CI+ module.

Daarnaast een USB schijf om op te nemen. Gaat prima. 

Maar eigenlijk is het niet nodig want ik heb een abonnement op NLZIET voor €7,95.

Dan kan ik dus tot maanden terug kijken en casten naar mijn tv.

Ja, ik weet... het kost allemaal geld. Maar ik "rook" niet 🙂

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Nou, ik rook wel.Maar waar ik geen zin in heb is om weer ergens een abo te nemen, en zeker niet om al die troep terug te kunnen kijken.

Waar het mij om ging was af en toe eens iets opnemen bv motogp of F1.

Voor de rest is het toch de helft van de tijd reclames en promo's, dan gaan ze je op maandag vertellen day hey volgende week zondag echt leu wordt. :joy: Er zijn maar weinig slechtere dingen dan de NL TV.