Deel jouw ervaring!
Goedenavond,
Ik heb een Sony bravia met het type KDL 32 BX 400. Nu heb ik de laatste tijd vaak het probleem dat mijn tv automatisch naar de lijst gaat met de verschillende hdmi en av kanalen. Dit blijft hij dan constant doen. Hij opent dus zegmaar de lijst, alsof ik op mijn afstandsbediening op home druk, en dan gaat het scherm weer weg. Dit blijft zich constant herhalen. Soms doet hij het 10 seconde achter elkaar. Soms doet hij 5 minuten weer normaal maar dan gebeurt weer hetzelfde. Ook komt er af en toe boven in mijn beeld uit het niks een zwarte balk met alle functies van de tv. Deze verdwijnt ook weer maar blijft ook steeds terug komen.
Ik heb al meerdere malen de fabrieks instellingen opnieuw ingesteld en heb ook de firmware geupdate maar niks lijkt te helpen
Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Bijgevoegd heb ik een foto zitten met hoe mijn beeldscherm er dan uitziet als het gebeurt voor eventuele duidelijkheid
Welkom,
Op de foto staat HDMI 1 geselecteerd, is het elke keer deze ingang die op het scherm wordt getoond?
- Al een andere HDMI kabel geprobeerd?
- Al een andere HDMI ingang geprobeerd?
De HDMI1 in/uitgang heeft uitgebreidere functie t.o.v. de andere HDMI aansluitingen.
73's
Bedankt voor de reactie,
Nee het is ligt er maar net aan op welk kanaal mijn tv staat. Hij blijft dan automatisch het menu openen en het menu gaat ook vrijwel meteen weer weg. Ik denk ook niet dat het aan de HDMI kabels ligt. Het gebeurt ook als ik de tv gewoon op de normale tv stand heb.
Het toestel kijk in normale TV-stand constant naar de AV en HDMI ingangen.
Om uit te sluiten dat het onderstaande niet van toepassing is en het duidelijk aan het toestel kan liggen
- Blijf de afstandbediening niet hangen?
de batterijen even tijdelijk eruit verwijderen.
- zwarte tape voor het IR-oog tijdelijk plakken i.v.m. IR invloed van iets in de nabijheid.
- HDMI/AV kabels tijdelijk even loskoppelen.
suc6
Aan de afstandsbediening ligt het niet in ieder geval. Ik heb de batterijen er al meerdere malen uitgehaald.
Ook heb ik de tv al een keer 2 uur zonder stroom en andere kabels uit laten staan, ook dit heeft niet geholpen
Het afplakken lukt ook niet.
Ben bang dat ik hem moet laten maken
Wat je nog kan proberen is het volgende:
- aan/uit knop ingedruk houden en de de stekker eruit trekken, dit werkte bij de toestellen uit de 4xxx en de 5xxx serie en was de harde reset functie.
Anders zit er niet anders op om het toestel te laten repareren.
suc6