annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Opnemen

Ajram01
Ontdekker

Opnemen

Hoi,

 

ik heb een kd-43xd8305 en daar wil ik een programma mee opnemen.

nou had ik hem netjes geregistreerd maar als ik wil opnemen zegt hij dat hij hem niet ziet en dat ik hem in de juiste poort moet doen, maar hij zit in de juiste poort.

het is een externe hdd met een aparte voeding en een heel kort usb kabeltje.

ook een andere hdd doet het zelfde, wat doe ik verkeerd?

21 ANTWOORDEN 21
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Ik zou eens proberen om een van de hdd's te formateren als exFAT en deze met een korte (vaak standaard bijgeleverde) usb-kabel (indien het een voedingsloze is) aan te sluiten (indien de hdd een externe voeding heeft moet dit sowieso geen probleem zijn ) en het dan nog eens opnieuw proberen. Mocht dit niet willen dan eens proberen op ntfs of fat32. Gebrui je een pc of Mac voor het formateren?

Ajram01
Ontdekker

Ik laat de tv hemzelf formatteren, daarna kan ik hem beschikbaar maken als opneem apparaat.

dat gaat allemaal goed, maar zodra hij echt op moet nemen zegt hij dat er geen hdd is

Ajram01
Ontdekker

ik zal hem eens met mijn laptop formatteren (Windows 10) en kijken wat hij dan doet.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wel eerst de HDD softwarematig ontkoppelen op het toestel.

Kan het trouwens niet zijn dat alle geprobeerde HDD's en USB-sticks nog in het toestel zijn gekoppeld?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pauldaytona
Lid

IK heb eht eerst ook met hd's geprobeerd in een externe behuzing, omdat ik die had liggen. Werkte slecht. ook houd ik er niet van dat de hdd dan 24 uur aanstaat, want anders kan je niet met timer opnemen.

 Dus heb 128 GB usd stick gekocht en sindsdien gaat het probleemloos.  

 

SanDisk Ultra Flair 128GB USB 3.0 Flash Drive
1 €34,50

MaikR-010
Ontdekker

En wat gaat er dan probleemloos? Ik bedoel, wat kun je dan zoal opnemen, van welke bronnen?

Ajram01
Ontdekker

Kan helemaal niet opnemen maar zal eerst eens een andere usb stick kopen zoals eerder vermeld.

Ben alleen even niet thuis, na het weekend ben ik weer thuis en zal ik het eens gaan proberen met een andere stick.

MaikR-010
Ontdekker

Nee jij niet, maar Paul wel. Mij lukt het namelijk ook niet, ondanks dat de schijf wel wordt gezien en is geregistreerd.

profile.country.NL.title
pauldaytona
Lid

Met de ene externe harde schijf het ene probleem, de andere weer wat anders. tot ik de usb stick kocht. en 32 gb is niet genoeg, ze geven dat als minimum, maar hij moet dus groter zijn. 

Opnemen kan je tv uitzendingen, Die bij mij via CI+ kaart komen. Het opnemen gaat inclusief alles, dus je kan bij het kijken de ondertiteling nog aanzetten.

Tijdens het opmene kan je niet een andere zender kijken, Wel kan je via chromecast dan wat anders kijken.

Als je timer gestuurd opneemt als je er niet bent maakt het niet uit.

 

Het is allemaal wat primitief qua bediening, m'n vrouw vindt het te lastig.  Met android 6 komt er timeshift bij, Maar zover ik begrijp is de bediening ook niet echt intuitief daarvan. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kleine correctie:

 

Als DTV van Ziggo wordt gebruikt is het mogelijk tijdens de opname naar de FTA digitale zenders te kijken.

Deze FTA zenders staan hier vanaf 101 tm 132.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!