Deel jouw ervaring!
Hallo allemaal,
Ik heb een kdl 22ex320 gekocht en heb een externe harde schijf van 100 gbaangekoppeld om films op te nemen. De schjf netjes aangemeld en opnemen / bekijken gaan uitstekend. maar nu komt het.....de schijf was vol aan het raken en ik wilde deze weer leeg maken. Heb de schijf op mijn PC aangesloten hoewel mijn pc wel herkent dat er van de USB poort gebruik gemaakt wordt is de schijf NIET zichtbaar en ik kan deze dus niet bereiken.
1. als je een schijf of usb stick "aanmeld" via de sony tv wordt deze dan onbruikbaar voor je PC?
2. hoe kijrg ik mijn schijf weer zichtbaar zodat ik deze weer kan leegmaken.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
groet Sylvester
Opgelost! Ga naar oplossing.
1. Ja. De Harde Schijf is dedicated gekoppeld aan je televisie, om reden van rechten voor digitale TV HD opnames, alleen voor prive gebruik in/met het apparaat zelf. Daarom laat hij zich niet meer zien aan een pc als hij in gebruik genomen is.
NB dit geldt alleen voor Harde Schijf die je aan de usb-uitgang van Opnemen koppeld.
Dit geldt niet voor usb sticks of harddisks die je via de andere USB uitgang af en toe aan je tv koppelt.
2. Weet ik niet, ik zou vermoeden dat vanuit de TV er een optie is tot compleet wissen van de schijf en ontkoppelen, en dat hij dan weer vrij zou moeten zijn om op je PC te gebruiken, pf weer met schone lei aan je tv te koppelen. Ik denk dat je opgenomen programmas ook kan wissen en zo weer ruimte vrij kan maken.
Tenslotte zit er misschien een knopje achterop je harddisk waarmee je een reset/partities wissen/formateren actie kan afdwingen ??? (check de documentatie bij je harddisk).
1. Ja. De Harde Schijf is dedicated gekoppeld aan je televisie, om reden van rechten voor digitale TV HD opnames, alleen voor prive gebruik in/met het apparaat zelf. Daarom laat hij zich niet meer zien aan een pc als hij in gebruik genomen is.
NB dit geldt alleen voor Harde Schijf die je aan de usb-uitgang van Opnemen koppeld.
Dit geldt niet voor usb sticks of harddisks die je via de andere USB uitgang af en toe aan je tv koppelt.
2. Weet ik niet, ik zou vermoeden dat vanuit de TV er een optie is tot compleet wissen van de schijf en ontkoppelen, en dat hij dan weer vrij zou moeten zijn om op je PC te gebruiken, pf weer met schone lei aan je tv te koppelen. Ik denk dat je opgenomen programmas ook kan wissen en zo weer ruimte vrij kan maken.
Tenslotte zit er misschien een knopje achterop je harddisk waarmee je een reset/partities wissen/formateren actie kan afdwingen ??? (check de documentatie bij je harddisk).
mijn antwoord op de 2de vraag:
Ik gebruik windows XP, ook ik kon na gebruik van de HDD (recording) op mijn Sony Bravia de betreffende HDD niet zomaar zichtbaar en bruikbaar maken op mijn PC.
Om de schijf weer bruikbaar te maken (in Windows XP) heb ik de volgende handelingen uitgevoerd:
1. HDD op usb poort aansluiten en aanzetten
2. Configuratiescherm geopend.
3. systeembeheer gestart
4. computerbeheer geopend.
5. in de linkerkolom onder "opslag", "schijfbeheer" aangeklikt.
nu is in het rechtergedeelte van het dialoogvenster "computerbeheer" de betreffende schijf te zien,
bij mij was deze in 4 onbekende partities ingedeeld.
Let erop dat je nu met de JUISTE SCHIJF aan de gang gaat (meestal te herkennen aan onbekende partities)
6. verwijder één voor één elke partitie door met rechts op een partitie te klikken en vervolgens voor "verwijderen"
te kiezen. als alle partities verwijderd zijn staat de schijfomvang (in GB's) genoemd en vervolgens dat deze niet toegewezen is.
7 klik met rechts op het niet toegewezen deel en kies "nieuwe partitie"
er opent zich een nieuw dialoogvenster
8. kies "volgende"
9. kies "primaire partitie" en druk op "volgende"
de hierna volgende instructies wijzen voor zich, als je iets niet weet, laat alle gevraagde instellingen
dan staan op waar ze standaard al op staan, de HDD wordt vervolgens weer geformateerd en is weer bruikbaar op de computer zoals je gewend bent.
ik hoop een ieder die dit leest behulpzaam te zijn met deze info.
Omdat ik (nog) geen windows 7 gebruik kan ik hier niet uitleggen hoe windows 7 gebruikers moeten handelen,
echter verwacht ik dat het in grove lijnen op hetzelfde neerkomt.
vriendelijke groet,
Edwin.
Harde schijf leeg halen d.m.v. je toestel:
Menu - Opnames - Titellijst - Opties.
Waarschijnlijk als je de HDD weer opnieuw registreet wordt deze opnieuw geformateerd.
Om de harde schijf weer aan een PC te koppelen zie de (top) inbreng van Edwin hierboven.
suc6
Antwoord op Edwin at sony,
Via windows 7 werkt het ook. Wel formateren in xFAT.
Groet, Jos
Dit topic is al lang beantwoord, maar voor de nieuwkomers (waaronder ik zelf) is er deze pagina: http://www.sony.nl/support/nl/product/KDL-26EX550/tips-and-solutions
Hierop vind je een handleiding voor XP en 7, alsook de Mac.
Dank voor de uitleg. Het werkte bij mij (windows 8.1).
Overigens is het mij wel gelukt om de HDD via mijn Sony Bravia te redegistreren. Dat was niet zo complex.
De volgende stappen moet je volgen:
1. home
2. gereedsschapskistje
3. system setting
4 opname instellen
5. deregistratie
6. HDD selecteren
7. bevestigen
Dan zou eigenlijk de HDD al op je PC te lezen moeten zijn. Maar dat was bij mij niet zo. Daarom heb ik dus de bovenstaande methode van Edwin uitgevoerd. Met succes.