Deel jouw ervaring!
Als ik een opname op de HD via de timer doe, ben ik verplicht om naar die zender de kijken en kan niet naar een andere zender schakelen.
Is er soms een instelling die ik ergens moet veranderen ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Mijn Provider is Ziggo. Jammer dat ik dit niet wist voor de aanschaf van deze zeer mooie en goede TV.
Jammer dat Sony dit nergens meldt in haar specificaties.
Trouwens wanneer had ik die 2 tuners dan wel kunnen gebruiken? Via Canal Digital of bij aanbieders met ongecodeerde kanalen?
Inderdaad dan moet ik maar naar de SD kanalen van Ziggo gaan die niet gecodeerd zijn.
Maar dat is even zoeken (rond 930) omdat ik alle favoriete kanalen in een eigen voorkeur rangorde heb geplaatst.
Die SD kanalen moet ik dan maar noteren om ze alsnog te gebruiken ingeval van een gecodeerde opname via de HDD.
Ik hoop dat als de CAM module met software versie 1.4 niet weer een aanschaf van €125 vergt, want dat is meestal het doel van providers.
Dank u voor uw reacties:smileyhappy:
Nee ook de Humax is op HD kanalen ingesteld.
Zal inderdaad eens proberen met een rechtstreekse HDMI verbinding van Humax naar Sony scherm.
Dank u voor uw antwoorden.
Een paar maanden geleden een schitterende oled gekocht. helemaal tevreden, maandje geleden de horizon box van Ziggo teruggestuurd en een module genomen , die box heb ik niet nodig ........onnodig signaalverlies dacht ik.
Ik kom er nu achter dat als ik ga opnemen opeens alleen maar NPO 1/2/3/ kan kijken.
Ik lees nu de bovenstaande verhalen maar blijkbaar is dit normaal, jammer en onhandig, had ik dat maar eerder geweten. Gaat Ziggo hier ooit met een oplossing komen of komt Sony met een oplossing ?
Tijdens een opname zo als je in de voorgaande posten al heb kunnen lezen is het vanwege de te kortkoming van de CI+ module alleen mogelijk om met de 2e tuner naar de FTA kanalen te kijken. Op de Digitale netwerk van Ziggo is dit naar NPO1,2 en 3 en de Ziggo Sport kanalen in HD en oook naar de 30 SD kanalen uit het standaard pakket.
73's
Bestaan er ook modules die deze "tekortkoming" niet hebben? En is er bij jullie bekend of er door Ziggo ooit een module op de markt komt die wel naar behoren werkt?