Deel jouw ervaring!
Ik kan de NPO uitzendingen via de PC terugkijken.
Op mijn KDL-43W805C is dat sinds kort niet meer mogelijk. De reclame voor de uitzending wordt wel getoond. Hierna verschijnt 'Niet beschikbaar' op beeld.
Ook hier op beide Android toestellen geeft de NPO applicatien na het starten van de video dat deze niet beschikbaar is, zelfs na het inloggen. Verdenk eerlijk gezegd dat het probleem bij de NPO ligt en niet in Android 6 ofAndroid 7.
73's
Als ik inlog via de PC dan krijg ik alles wel afgespeeld.
De reclame (2) wordt wel hier afgespeeld op de AndroidTV's daarna komt de mededeling dat de video niet beschikbaar is. Met de tablet is de video wel beschikbaar.en wordt netjes afgespeeld.
73's
Op andere apparatuur doet de NPO het dus wel.
Het probleem lijkt dus in de APP van de TV te zitten.
Kan deze app door iets anders worden vervangen?
Maak je gebruik van de HbbTV app die aanwezig is op het Digitale Ziggo netwerk?
Of heb je de NPO app gesideload?
73's
Nee, ik heb een Android TV waarop de app standaard door Sony is aangebracht. De app wordt geactiveerd met de rode knop op de afstandbediening.
Als er niet op de rode knop wordt gereageerd, kan ik de app niet apart starten. Dit is soms het geval. Ik moet de TV dan resetten en dan werkt de rode knop weer.
Als ik zoek via de TV in de google play apps dan vindt ik geen specifieke NPO app.
Je maak dus gebruik van het Ziggo Digitale netwerk. Dan is er op de NPO en SBS zenders de rode knop actief (HbbTV applicatie) actief is. Deze applicatie zit de laatste jaren standaard in de software voor de tuner.
Tot op heden is de NPO app niet beschikbaar voor het AndroidTV platform. De 2 mogelijkheden die dan overblijven zijn: sideloaden of casten.
suc6 ermee,
73's
Omdat de app niet goed lijkt te werken, neem ik aan dat Sony dit wel repareert.
Wat tegenvalt van een Android TV is: het aantal apps dat beschikbaar is om een probleem als dit op te lossen. Dit aantal oplossingen is nul.
Sideloaden wil zeggen via een 'niet geautoriseerde weg' een app op de TV zetten. Dat lijkt mij geen goed idee.
Casten kan natuurlijk maar dat is een oplossing die vergelijkbaar is met alles wat niet goed werkt op de TV: er staat een PC naast die met een HDMI stekker in de TV zit. Die gebruik ik nu ook voor de NPO uitzendingen.
Daarmee is het probleem van de 'niet beschikbare' NPO op mijn Sony TV echter niet opgelost.
De problemen zijn ontstaan op het moment dat de NPO het Hbb platform heeft aangepast, dit is in het verleden met de upgrade van het Hbb plaform al eerder voorgevallen. Het lijkt mij dat het probleem niet bij Sony ligt, anders had dit probleem ook voorgedaan op bijv. de Duitse satelliet zenders waar HbbTV zo is ingeburgerd als hier in NL teletekst is. Het ligt naar mij idee niet aan de Hbb applicatie omdat het zowel op de Android6 als Android7 voordoet, terwijl voor de NPO upgrade het wel naar behoren funcioneerde, al was de beeldkwaliteit slecht t.o.v. de HD kwaliteit op de digitale NPO zenders.
73's