Deel jouw ervaring!
Ik kan de NPO uitzendingen via de PC terugkijken.
Op mijn KDL-43W805C is dat sinds kort niet meer mogelijk. De reclame voor de uitzending wordt wel getoond. Hierna verschijnt 'Niet beschikbaar' op beeld.
Wat ik constateer:
- NPO doet het wel op mijn PC's die ik heb geprobeerd
- Bij anderen doet hun tablet het ook.
- Mijn Sony TV doet het niet.
In het vervolg maar geen Sony meer kopen omdat zij hun spullen niet compatibel krijgen?
Wat jij constateer heeft betrekking op verschillende systemen (Windows/Apple/Android) waar het wel naar behoren funcioneerd. Helaas funcioneer het Hbb platform (AndroidTV) bij de NPO niet naar volle tevreden op dit moment, waarschijnlijk is dit ook bij de andere TV merken het geval.
73's
<edit>
Ook met de Android NPO app zijn de nodige problemen, lees de ervaringen van de gebruikers in de playstore eens.
Ik zie dat Hbb iets specifieks voor de combinatie van internet met digitale TV is.
Ik kijk eigenlijk alleen naar NPO 'uitzending gemist'. Alle andere 'Uitzending gemist' van RTL, SBS enz. doen het nu echter ook niet meer. Deze hebben wel gefunctioneerd.
Dit lijkt toch te wijzen op een probleem in de Sony TV.
Antwoord van de NPO:
Allereerst onze excuses voor de verlate reactie. Wij hebben op het moment wat problemen met HbbTV. Ervaart u deze problemen nog steeds? Dan horen wij graag of de problemen nog net zo zijn als dat u in het bericht heeft aangegeven en dan komen wij bij u terug met een stand van zaken of een eventuele oplossing.
Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd en anders horen wij uiteraard graag van u!
Met hartelijke groet,
Boyan - NPO
73's
Ja, de problemen zijn hetzelfde. De reklame wordt vertoond en hierna komt ' Niet beschikbaar'.
We zijn enige maanden verder en enige updates van de TV maar de problemen met NPO blijven hetzelfde.
Er is geen enkele activiteit of verbetering zichtbaar. Leven ze bij Sony nog? Wordt er nog naar dit probleem gekeken?
Hoezo leven ze nog bij Sony, en dat er naar het probleem moet gekeken worden?
Je geeft zelf alaan dat de reclames wel worden afgespeelt, maar het vervolg niet.
Waar ligt dan de fout, lijkt dan toch eerder bij de NPO. Helaas bij de NPO blijft het daar stil.
Al is het me kortgeleden toch 1x gelukt om iets in de herhaling te zien.
73's
Het is niet alleen NPO maar de andere zenders hebben hetzelfde probleem. Naar een ander wijzen en niets doen is de makkelijkste 'oplossing'.
IK HEB een Sony TV. Ik spreek Sony aan. Als zij de capaciteit of de mogelijkheden niet hebben om dit probleem op te lossen dan hoor ik dat graag.
Je hebt inderdaad een Sony TV, MET Android TV. Dat is van Google.
Als NPO hun software niet optimaliseerd, dan is dat hun probleem om op te lossen. Casten werkte in het verleden echter. Ik weet niet waarom dat nu anders is...
Ja, er zitten vele onderdelen van verschillende fabrikanten in de TV. Ik heb echter wel een Sony TV gekocht.
Ik merk dat mijn Sony tv het niet goed doet. Daarom wil ik dat Sony actie onderneemt.