Deel jouw ervaring!
Heb net een Sony KDL 40W905A gekocht en een poging gedaan om te koppelen met mijn netwerk.
De internet verbinding is OK , De TV wordt herkend door de computers in het netwerk maar ik slaag er niet in iets naar de TV te streamen.Ook wordt het netwerk ( server) niet herkend door de TV ( niet bedraad en niet draadloos).Heb al een poging gedaan langs Media Player zonder resultaat. Werk met Win 7 Pro
Wat is er mis?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welkom,
Lukt het ook niet als je een film op de PC met rechts aanklikt en vervolgens "afspelen met" en de W905a aanklikt?
73's
WINS Server ingesteld?
Upnp aan?
Installeer XBMC anders even http://mirrors.xbmc.org/releases/win32/xbmc-12.3.exe
XBMC opstarten en dan nog eens kijken bij aangesloten apparatuur op je TV.
Beste,
Bedankt voor alle antwoorden en suggesties.
Een mogelijke oorzaak kan zijn dat mijn Belkin N1 router niet DLNA gecertifierd is.
Indien dit het geval is, bestaat er een Work-around?
mvg.
Dotte
Hoe staan de instellingen in Home - Instellingen - Netwerk - Thuis Netwerk Installatie - Apparaat op afstand/Render?
73's
Beste,
Instelling "apparaat op afstand/renderen" staat (en stond) AAN
Bij zoeken naar servers : geen server gevonden
Dotte
DLNA is geen vereiste...
Maar ik begrijp dat je films die op je PC staan wilt afdraaien op de TV.
Ergens word er iets tegen gehouden in je router, al lijkt me dat vreemd daar
je alles bekabeld hebt aangesloten, toch kun je wellicht proberen je firewall
nog even uit te zetten.
Is in je thuis groep bestandsdeling ingeschakeld? ook in je particulier netwerk?
Media streaming ingeschakeld?
XBMC is een super media center/server, heb je deze geinstalleerd? Ga in XBMC naar systeem>Services>UpnP>Share video & audio aanvinken zet tevens de webserver aan, poort 80 open zetten..
XBMC op je PC gewoon open laten staan, zet je TV aan, druk op de homeknop, ga naar aangesloten apparatuur en druk helemaal naar rechts.
Dan moet XBMC erbij staan en kun je met je afstandsbediening door de XBMC bibliotheek heen drukken..
Bij mij werkt het streamen subliem alleen loop je vervolgens weer tegen andere problemen aan..
Ik heb een NAS (Synology DS-107) die bekabeld aan de ziggo router zit, m'n KDL55W905A en andere apparaten zitten ook bekabeld aan de ziggo router.
Bij de aangesloten apparaten op de TV is deze gelijk zichtbaar en kan ik zo de films draaien vanaf de NAS, volgende probleem is dan dat de losse .srt ondertitels weer niet worden ondersteund en niet alle Dolby Digital geluidssporen worden door gegeven..
Dat is dan weer jammer en krijg hierover geen pepernoot feedback van Sony!
rs125r bedoeld waarschijnlijk de firewall in de pc.
73's