annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Netflix crash constant (50w805B/50W828B)

profile.country.NL.title
firebladex
Lid

Netflix crash constant (50w805B/50W828B)

Beste allen,


Ik heb sinds het begin van de aanschaf van de TV constant last van de Netflix app. Die crasht onregelmatig, maar vaak bij het selecteren van een serie.

1. Netflix start op
2. Kiest serie/film
3. Start serie/film
4. Scherm wordt zwart --> TV gaat weer aan (digitale zender)

Vervolgens start ik weer netflix op en doe exact hetzelfde en crasht exact op dezelfde manier. Hierdoor ben ik vaak verplicht om de Playstation aan te zetten en de Netflix app daar te gebruiken omdat de Smart-app van de TV dus niet werkt.  Wij hebben thuis twee tv's staan de 1. KDL-50W828B en de 2. KDL-50W805B. Beide vertonen dezelfde problemen met de app.

Ik ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft. Ik heb het gevoel dat het aan de app ligt en die een bug bevat waardoor het constant crasht. Echter verwacht ik van Sony een fatsoenlijke netflix app voor een 'smart-tv'....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes

36 ANTWOORDEN 36
profile.country.NL.title
firebladex
Lid

Heb ik ook gedaan. Sony wijst naar Netflix en Netflix naar Sony, ondertussen de klant gewoon de dupe en boeit het Sony helemaal niets. Chromecast (of in mijn geval ps4) is gewoon een betere optie. Ik heb er wel van geleerd, nooit meer in mijn leven zal ik een TV aanschaffen op basis van zijn smart-functionaliteiten. Zeker niet die van Sony.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@firebladex

Heb je al eens geprobeerd je af te melden aan Netflix en daarna opnieuw opnieuw aan te melden?

In sommige gevallen wil dit wel eens helpen.

 

Gr,Arie

 

profile.country.NL.title
firebladex
Lid

Al geprobeerd. Heeft niet geholpen. Nogmaals ik heb met WIFI en bedraad geprobeerd, ik heb verschillende opties aan/uit gezet zoals bluetooth, fabrieksinstellingen noem maar op, alles uitgeprobeerd, probleem blijft bestaan. Er zit gewoon ergens een bug (memoryleak) en zowel Sony als Netflix weigeren hier aandacht aan te besteden. Daarnaast heb ik nogmaals 2x van deze TV's en doen allebei exact hetzelfde gedrag.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@firebladex

Toch even voor de zekerheid.

Met Afmelden bedoel ik via de instellingen van Netflix je afmelden. Bij het opnieuw aanmelden moet je dan opnieuw je userid en password invoeren.

Ik neem aan dat je dat hebt gedaan. Heb je ook al eens geprobeerd een nieuw profiel aan te maken en daarop je film of serie te starten?

 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@firebladex

Als je bij internet provider Ziggo bent aangesloten, kan het ook nog aan de combinatie Ziggo/Netflix liggen.

Ik zie veel meldingen van problemen op:

http://allestoringen.nl/storing/ziggo

Misschien komt jou probleem overeen met een dezer meldingen.

Gr ,Arie

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Antwoord van SonySQE:

 

Hi,

 

This is indeed known and under investigation with Netflix. However, that's been like that for quite a while now already. This is our internal agent's info we have:

 

  • Issue: Netflix occasionally quits during playback, hangs when loading or causes your TV to restart unexpectedly while trying to stream.
  • Reason: This symptom occurs due to a lack of memory. Sony is aware of the symptom and is discussing with Netflix a way of improving it.
  • Solution: Netflix is aware of this issue, but no fix has been announced yet.

 

Zoals Vincent al verschillende keer heeft gepost ligt het aan de combinatie van het beschikbare geheugen en de Netflix applicatie.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia

Mijn toestel is een Sony KD-55XD8599

I.v.m omstandigheden heb ik een aantal weken niet naar Netflix gekeken. Toestel functioneerde redelijk stabiel in die periode. Momenteel kijken wij nu al weer een paar dagen naar Nerflix en terug is de instabiliteit in de vorm van crashes en het zelfstandig restarten van de TV. Ik denk dat je met je laatste bericht weleens heel dicht op de oorzaak van het probleem bent gekomen.

 

Gr, Arie

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@broekhua

 

Dat denk ik niet, want wat er omschreven wordt is puur voor de B-serie met Netflix. 

Jij hebt een model uit 2016, die andere hardware heeft. Wellicht dat Sony intern daar ook meer over weet hoor. 
Maar het zal waarschijnlijk niet liggen aan het beschikbare geheugen. 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Vinc_E

Ik kan in de bijgeleverde Manual al helemaal niets vinden over de grootte van het werkgeheugen en in de specificaties, op de site van Sony, wordt alleen gesproken over opslaggeheugen (16Gb) waarvan ik op mijn TV kan zien dat hier nog veel van ongebruikt is. Nu leert mijn ervaring met smatphones en Tablets dat een te klein werkgeheugen meestal resulteert in een traag werkend systeem en niet in spontane crashes. Tenzij er echter een zgn. watchdog process de TV zelf laat herstarten. Echter mismanagement van het werkgeheugen, niet goed vrijgeven van eerder gebruikt geheugen, memory leak leidt vaak wel tot crashes omdat dan mogelijk geheugen overschreven wordt wat feitelijk nog in gebruik is door nog gaande processen.

Dus mogelijk ligt het niet direct aan de hoeveelheid geheugen maar eerder aan het niet goed benutten ervan  

Tenslotte ben ik wel benieuwd naar de grootte van het werkgeheugen van mijn TV bouwjaar 2016.

 

Gr, Arie

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Misschien dat er nieuwe topic's moeten worden aangemaakt specifiek voor de problemen met Netflix of de vraag over de grote van het werkgeheugen i.p.v. dit topic te kapen wat duidelijk voor het Netflix probleen van de W80 serie uit 2014 is.

 


73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!