annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Netflix App start regelmatig niet meer op

OPGELOST
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Netflix App start regelmatig niet meer op

Mijn Netflix App start regelmatig niet meer op. Mijn TV is van het type Bravia KD-55XD8599.

Het heeft altijd goed gewerkt tot enkele weken geleden. Na de tekst NETFLIX verschijnt er een ronddraaiende cirkel die niet meer stopt. Om Netflix toch te starten moet ik eerst de app stoppen d.m.v het enkele seconden ingedrukt houden van de "HOME" toest. Hierop verschijnen alle nog actieve apps. Met het kruisje stop ik dan de Netflix app.

Daarna gaat het opstarten van Netfljx meestal wel goed.

Wie heeft hier meer problemen mee? 

38 ANTWOORDEN 38
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Martin-A50

Nee hoor. Ik had de updates op handmatig gezet. 

Ik heb nu de Update wel weer geinstalleerd en ga proberen met de Home toets ingedrukt te houden de Netflix app steeds extra af te sluiten na gebruik. Kijken of dat beter gaat. Het is ook nog mogelijk dat er problemen zijn ontstaan nadat ik een CL+ module heb geinstalleerd. Echter dat hoop ik niet. 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
Martin-A50
Lid

@broekhua

Ok, ben benieuwd of dat scheelt

Succes!

gr. Martin

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Update 17-01-2019

Nog steeds problemen met het opstarten van Netflix. 

Ook indien ik de voorgaande sessie van Netflix volledig afsluit (ook de Netflix App), start de volgende sessie opnieuw weer niet probleemloos op.

Bij de 1e opstartpoging blijft het rondcirkelde icoontje doelloos draaien.

Dan moet ik de Netflix App opnieuw sluiten door de Home toets ingedrukt te houden en dan met het kruisje (X) de App sluiten. Hierna kan ik Netflix weer probleemloos opstarten. Als ik Netflix afsluit en na enige tijd opnieuw start, dan heb ik dat probleem niet. Een dag later weer wel.

Op het Ziggo forum worden eveneens problemen gemeld met de Netflix App. (kanaal 150) Deze problemen zijn echter weer van een andere categorie.

Met de Chromecast en de App via mijn Android telefoon heb ik echter geen enkel probleem. 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
Dylizz
Ontdekker

Zie post: https://community.sony.nl/t5/android-tv/sony-65-quot-a1e-oled-netflix-app-blijft-hangen/m-p/2559603#...

 

Voor mij hielp Dit:

  1. Geef het deactiveringsscherm weer door de volgende reeks in te voeren met de pijlknoppen op de afstandsbediening van het apparaat:

    • Omhoog, Omhoog, Omlaag, Omlaag, Links, Rechts, Links, Rechts, Omhoog, Omhoog, Omhoog, Omhoog

  2. Selecteer Afmelden(Sign Out) Opnieuw beginnen (Start Over) of Deactiveren(Deactivate).

  3. Meld je weer aan nadat je bent afgemeld en probeer Netflix opnieuw.

 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Update 22-01-2019

Mijn dochter heeft exact dezelfde TV van Sony als ik en geen klachten met het opstarten van Netflix. 

Wat is er anders bij haar configuratie?. In tegenstelling zoals bij zoals heeft zij een Wifi verbinding met een Ziggo modem en ik ben bedraad bij KPN. Gisteren mijn TV ook met Wifi verbonden.

En ja zowaar startte Netflix nu bij mij voor het eerst probleemloos op. Mijn vraag aan de community, is dit kenbaar bij jullie situatie. M.a.w hebben de gebruikers die ook last hebben van een moeilijke Netflix opstart, eveneens een bedraadde (Lan) verbinding?

Gaarne reactie

 

Update 23-01-2019

Ook vanmorgen startte Neflix weer probleemloos op na omschakeling van bedraad (Lan) naar draadloos (WiFi) 

profile.country.NL.title
Pluto-AV
Ontdekker

Ook ik heb dit probleem én een bedraade verbinding. Vanavond ga ik het overzetten op Wi-Fi, hoewel ik dat liever niet doe vanwege de performance.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Pluto-AV

Hallo. Dank dat je dit even terugmeld. 

Ik heb zowel Netflix als Sony benadert hiervoor. Sony bericht terug dat mogelijk aan de Lan kabel zou liggen en geadviseerd de kabel te vervangen en aan te sluiten op een andere poort van de Router. Zo niet dan moet ik mijn TV laten repareren. Teruggemeld dat al mijn andere streaming diensten zoalsYoutube, NPO start en Ziggo Go perfect werken met de Lan kabel. Daarom ben ik heel benieuwd naar jou bevindingen. Zoals je in deze Topic kan lezen zijn wij echter niet de enige met dit probleem. 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Netflix heeft vandaag een Update geplaatst met Foutoplossingen. 

Versie 6.1.3 build 2486

Datum 21 jan 2019

Benieuwd of dit een oplossing geeft voor het hangen van de App. 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
Pluto-AV
Ontdekker

Gisteravond de verbinding via Wi-Fi geactiveerd en verbinding gemaakt. Overigens heb ik de LAN-kabel gewoon laten zitten. Het probleem is, evenals bij jou, als sneeuw voor de zon verdwenen. Dit durf ik wel te stellen na meerdere keren switches tussen TV-kijken en Netflix, TV uit en weer aan. Ook vanochtend heb ik dat weer een paar maal geprobeerd.

Het valt me nu wel op dat bij het opstarten van Netflix het op-/afbouwend Netflix-logo en draaiende cirkeltje niet meer verschijnen. Je komt onmiddelijk bij selectie profiel binnen Netflix, na het starten van de app.

De Netflix-app blijft dus nog steeds actief, maar levert geen vastloper meer op. Vanavond opnieuw proberen en ik zal mijn ervaringen blijven posten hier.

PS de nieuw versie zal ik uiteraard ook testen !!!

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Pluto-AV

Top. Fijn dat je de ervaringen wilt delen. Ik ben vanmorgen weer teruggegaan naar bedraad zoals voorheen. Dan kan ik ervaren of de App eveneens het probleem heeft opgelost. 

Ik laat het weten maar dit zal wel enige dagen duren. 

Gr, Arie

 

Update 25-01-2019

De update van de app (V 6.1.3) heeft geen verbetering gebracht. 

Vanmiddag ga ik een andera Lan kabel installeren welke ik gisteren besteld heb. 

Gr, Arie