annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

moederbord tv al stuk na 2.5 jaar !!!

profile.country.BE.title
EVERZORA
Nieuw

moederbord tv al stuk na 2.5 jaar !!!

Juist een heel dure ervaring gehad met Sony. Na 2.5 jaar , stopt de tv met werken. Via Selexion wordt TV naar Sony gestuurd. Moederbord moet worden vervangen maar "we hebben pech" want garantie is juist vervallen. Sony doet "een geste" en vraagt slechts 323 EUR ipv meer dan 500 voor een mainboard swap. Dit voor een tv van nauwelijks meer dan 2 jaar oud. 

Dit lijkt op geprogrammeerde veroudering. Een echte commercieel geste zou zijn dat Sony zich verontschuldigt voor een fout dat nooit mag voorkomen en eist zou vragen. 

Pure geldklopperij. Voor ons is het nu ABS (anything but Sony)

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Zou ik zelf ook wel beetje geïrriteerd van worden als mij dat zou overkomen. Heeft u contact gehad met Sony rechtstreeks of is dit via de winkel gegaan waar u deze gekocht heeft.

 

In verleden keer zoiets gehad en dit is toen gegaan via de winkel die contact had met Sony en is uiteindelijk na tevredenheid opgelost. Apparaat was 2 maanden buiten garantie in mijn geval. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
EVERZORA
Nieuw

Alles via Selexion. Ook zij waren geel bitter over de manier waarop Sony reageert, of liever, het totaal gebrek aan reactie.

Moeilijk om een fout toe te geven, ook voor Sony.
profile.country.BE.title
kevinput
Ontdekker

Ik herken het heel hard. Ben om eerlijk te zijn compleet achterover gevallen van het complete amateurisme van Sony qua customer support. Zo'n dingen kunnen gebeuren bij kleine onbekende webwinkels, maar bij zo'n gigant als Sony tart dit werkelijk alle verbeelding. 

Mijn televisie is stuk na het installeren van hun laatste firmware. Heb al tientallen mensen gezien met hetzelfde probleem op dit forum. Tv blijft vastzitten in een constante loop van 'aan - uit - aan - uit'. Ik vind het compleet absurd dat een mislukte update langs Sony's zijde als compleet normaal wordt beschouwd. Heb alle mogelijke stappen die ik al geprobeerd heb haarfijn uitgelegd. 

Na 5 dagen wachten op de customer support moest ik concluderen dat ze zelfs niet de moeite hadden gedaan om men mailtje ook maar helemaal te lezen. Enigste dat je te horen krijgt is 'ga naar het service center in Wallonië", wat gigantisch ver weg is van waar ik woon. Na een 2de keer gemaild te hebben over hun complete gebrek aan het nemen van verantwoordelijkheid kreeg ik terug te horen: 

We vinden het heel vervelend en we willen u graag verder helpen. We willen u vragen om uw toestel te laten nazien door onze service partner, en als u niet tevreden bent van het aanbod, kunt u ons het reparatie rapport doorsturen, zodat we uw dossier kunnen doorsturen naar de bepaalde afdeling.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Wederom werd ik compleet afgewimpeld. Dus nu zou ik naar Wallonië moeten rijden, om daar vervolgens afgaande op wat ik hier al gelezen heb het volgende te horen: ''Hey we hebben jou tv verkloot met onze update, je hebt een nieuw moederbord nodig, dat gaat je een paar honderd euro kosten, het is onze schuld, maar betaal toch maar lekker'. Compleet absurd dit.

Ik ga straks gewoon een nieuwe televisie kopen, maar nooit van men leven zal ik nog zo'n product van Sony kopen en ik adviseer iedereen hetzelfde te doen. Echt schandalig.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Dit is toch wel heel ernstig.

Noem bij mij in huis een apparaat en het is van Sony. Ik ben zelf ook heel ontevreden over mijn Sony Smartphone XZ1. Mede dankzij jou ervaring ga ik toch maar eens mijn aankoop strategie heroverwegen. Wat een slechte Service. Ongehoord. Sony verkoopt mooie Apparatuur maar als het zo moet. Dan hoeft het voor mij niet meer. 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @EVERZORA, probeer dit via de winkel te spelen. Dat is waar je garantie hebt op je aankoop en zij moeten dus ook verzorgen dat jij een degelijk werkend product hebt. 
Daar kun je beter je consumentenrecht claimen dan bij de fabrikant. 

profile.country.NL.title
Square_One
Ontdekker

Hi @EVERZORA ,

 

Welke foutmelding / error kreeg jij voordat je de TV terugstuurde?

Ik heb een error waarbij de TV in een loop blijft hangen en constant opnieuw opstarten. Ook hier willen ze het mainboard vervangen, kosten 413 euro. Zie ook mijn topic. Uiteraard niet van plan om op te draaien voor deze exorbitant hoge kosten (nieuwprijs TV was 3 jaar gelden 799). 

 

https://community.sony.nl/t5/televisies/sony-android-tv-kd-49x8305c-start-voortdurend-opnieuw-op/m-p...

profile.country.BE.title
marcrokes
Lid

geluk bij een ongeluk , misschien dat U een nieuwe moederbord kan bemachtigen , na 5 jaar was onze zeer dure Philips ook via de moederbord kapot , blijkt dat al die bedrijven zelf hun stock via achterpoorten deze reserve stukken zelf opkopen en vernietigen  , opdat Wij er weer een hele nieuwe zouden kopen ! In de haven van New-York is er een deeltje met 100 jaar oude nachtverlichting met lampen van Philips die niet kapot gaan , later is men begonnen lampen te maken met materialen die wel stuk gaan na een tijdje ! Spijtig , doet daar niemand iets tegen ……..

Hier ook precies hetzelfde mainboard stuk na 2 jaar net uit de garantie €250,00