Deel jouw ervaring!
Sinds de upgrade naar Android 7 van half maart 2018, krijg ik op mijn Sony Bravia KD-55XD8599 elke keer tijdens het opstarten de melding "Internet download mislukt". Deze melding blijft ongeveer 5 seconden in beeld en verdwijnt automatisch. Hebben meer gebruikers hier last van en wat kan ik hier eventueel aan doen.
Gr, Arie
Gebruik je de DVB-C tuner van het toestel? Zoja, dan op alle willekeurige zenders, of alleen op de NPO?
73's
Ik maak inderdaad gebruik van de DVB-C tuner. Veelal kijk ik als laatste naar NPO dus daar start de TV meestal ook weer mee op. Als ik de TV voor korte tijd uitschakel en weer opstart, dan gebeurt het niet. Meestal dus s'ochtends bij de eerste opstart.
Lijkt erop dat de Hbb toepassing op dat moment (nog) niet terugkoppeld, probeer het eens op de digitale zender zonder Hbb toepassing ofdat de melding nog terugkomt.
suc6 ermee,
73's
Om te kunnen constateren of het verschijnsel iets met Hbb te maken heeft, heb ik deze functie (interactieve toepassingen) tijdelijk uitgeschakeld. Ik zal laten weten of dit tot resultaat heeft geleid.
Gr, Arie
Ben benieuwd. Deze melding ook ooit eens gehad maar was de volgende dag opgelost, weet niet wat eigenlijk de veroorzaker van deze melding percies was.
suc6 ermee,
73's
Vanmorgen geen melding ontvangen bij het inschakelen van de TV.
Even afwachten nog. 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Na een paar dagen weten we meer. Nu is mijn vraag, wat heeft Hbb met Internet te maken. Dit is toch een faciliteit geleverd door in mijn geval Ziggo en aangeleverd via de kabel. Of zit ik fout.
Gr, Arie
Kijk een stapje verder. Het Hbb signaal wordt door Ziggo apart in het digitale signaal erbij gezet. Kan ook eventueel zijn dat het TV toestel nog niet de stream heeft ontvangen van de NPO om Hbb te downloaden, terwijl enkele seconden later de stream wel wordt ontvangen. Thuisnetwerk probleempje misschien? Al eens het modem/router opnieuw gestart?
suc6 ermee,
73's
Sinds het uitschakelen van de Hbb functie heb ik geen foutmelding meer ontvangen. Het lijkt dus uit die hoek te komen. Ik ga deze interactieve functie weer inschakelen en kijken of het met een Modem reset op te lossen is.
Gr, Arie