annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-32EX720 kan geen filmpjes afspelen

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Diana_B
Bezoeker

KDL-32EX720 kan geen filmpjes afspelen

Hallo,

Sinds een paar dagen hebben we de KDL-32EX720 in huis. Hij is inmiddels aangesloten op het netwerk en herkent onze Vaio-laptop.

Foto's zoeken via de Media optie gaat prima, bij de Video's zoeken (via mappen) vindt hij alleen .AVI filmpjes, maar die speelt hij niet af. We hebben echter vnl. .mpg filmpjes, die vindt hij niet eens.

Iemand een idee hoe dit is op te lossen?

In de manual staat dat hij wel .mpg zou ondersteunen.

Groeten,

Diana

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
tcviper
Ontdekker

Wat je het beste kunt doen is een pc of mac installeren met PS3 Mediaserver:

http://www.ps3mediaserver.org/

Dit werkt ook prima met BRAVIA TV's en nu kun je al je bestanden, fotos, videos en muziek gewoon afspelen. De server software zorgt voor on the fly transcoding, dus als je TV het formaat niet ondersteunt, zorgt de PS3MS ervoor en speelt alles meteen af :slight_smile: Zelfs MKV bestanden.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 ANTWOORDEN 12
breedBenR
Lid

Vermoedelijk staan je MPG filmpjes op de computer in een ander map, en is die nog niet 'geshared' .

Dit moet je op de Vaio laptop regelen. Google op 'share media folders'  oid.

Diana_B
Bezoeker

Helaas, ben bang dat dat het niet is.

Zowel mijn foto's als filmpjes staan op de Vaio onder de map Afbeeldingen (Pictures).

In Windows Media Player staat die map in de lijst van mappen die hij moet checken.

Nog andere ideeen?

breedBenR
Lid

kopieer eens een van je mpg's van 'Mijn Afbeeldingen'  naar 'Mijn Video's' , geeft Windows Media Player ze dan wel door aan de video-inhoudsopgave van je Bravia?

Zie je in de afbeeldingen-inhoudsopgave van je Bravia wel de JPGs die je op de PC in 'Mijn Afbeeldingen' hebt staan?

Een ander idee is een tweede DLNA-server programmatje te installeren op je PC, zien of dat wel werkt.

Mijn gutfeeling is dat dit aan de instellingen van het programma op je PC ligt, niet aan de Bravia-zijde.

Diana_B
Bezoeker

Toevallig zat ik vanmiddag aan hetzelfde te denken, dus ik heb een mapje met daarin 4 x mpeg's en 2 x avi's erin gekopieerd naar video's. Het wordt steeds gekker: hij laat dan die map zien, en toont alleen de eerste mpeg en de 2 avi's. Die mpeg speelt hij gewoon af (!) de avi's niet. Nu vind ik het helemaal niet meer logisch.

De jpg's laat hij keurig zien.

M.b.t. een 2e DLNA-server programmaatje: suggesties welke / waar vandaan te halen?

Als je trouwens in de FAQ van Support kijkt staat op het ene moment dat hij Windows Media Player niet zou ondersteunen, ergens anders staat weer dat mpeg1 niet ondersteund zou worden (terwijl in de i-manual staat van wel). Wordt er allemaal niet duidelijker op.

Ben benieuwd naar je reactie.

Diana_B
Bezoeker

Nog wat aanvullende info: wij hebben op zolder nog een (oude!) pc staan met daaraan een externe harde schijf gekoppeld, heb ik net even aangezet.

De tv herkent de pc, als ik de filmpjes van de losse harde schijf probeer te benaderen laat hij wel een lijstje mpeg's zien, maar lang niet allemaal. Ik heb al bekeken of het aan de bestandsgrootte ligt, maar dat is het niet. (Het afspelen ging overigens vrij moeizaam, maar van externe harde schijf via antieke computer via devolo netwerkverbinding over het stroomnetwerk via router naar tv is misschien best een hele opgave.)

Heb overigens op de vaio-laptop ook het programma Vaio Media, en die laat wel alle mpeg's van de externe harde schijf op zolder zien.

tcviper
Ontdekker

Wat je het beste kunt doen is een pc of mac installeren met PS3 Mediaserver:

http://www.ps3mediaserver.org/

Dit werkt ook prima met BRAVIA TV's en nu kun je al je bestanden, fotos, videos en muziek gewoon afspelen. De server software zorgt voor on the fly transcoding, dus als je TV het formaat niet ondersteunt, zorgt de PS3MS ervoor en speelt alles meteen af :slight_smile: Zelfs MKV bestanden.

Diana_B
Bezoeker

Dit was de gouden tip!!

Nu ben ik helemaal blij dat dit werkt, nu op naar de volgende stap.

Ik ben aan het overwegen om een netwerk harde schijf aan te sluiten op het netwerk en daar alle filmpjes, foto's en muziek op te zetten. Maar ik heb het gevoel dat ik dan hetzelfde probleem als voorheen ga krijgen - volgens mij werkt die alleen als opslag en kan ik daar geen PS3 mediaserver op installeren.

Heb jij (of iemand anders) daar toevallig ook verstand van?

tcviper
Ontdekker

Je kunt de netwerk HD gewoon aansluiten op je netwerk en dan de PS3 Mediaserver laten zoeken op die netwerk harddisk naar de films/audio etc, onder GENERAL CONFIRATION kun je de mappen die gedeeld worden wijzigen en zo bijv de netwerkdisk toevoegen daar :wink:

Puur vanuit de netwerkdisk zelf kan helaas niet.

Diana_B
Bezoeker

Ja precies, maar dit betekent dus dat ik altijd mijn laptop aan moeten laten staan wil ik die filmpjes/foto's etc kunnen benaderen, omdat die PS3Mediaserver op de laptop is geinstalleerd...?

Hmm helemaal naar mijn zin krijg ik het dus niet 🙂