annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-55X8505B bluetooth en Tv Side view problemen

profile.country.NL.title
ekeebrevO
Ontdekker

KD-55X8505B bluetooth en Tv Side view problemen

Ben sinds kort in het bezit van een Sony KD-55X8505B.

Ik gebruik ook de app TV side view, werkt goed behalve het toetsenbord ! zowel op Ipad als Android apparaten krijg ik de volgende melding; " Kan momenteel geen tekst verzenden. Het verbonden apparaat geeft geen tekstinvoerscherm weer." Dit op het moment dat ik bv een tekst wil invoeren bij de YouTube app, ik sta dan met de cursor in het tekstveld. Zeer vervelend want het intypen met het onscreen toetsenbord is uiterste vervelend !!!

Ook een bluetooth toetsenbord kan geen verbinding maken, trouwens bluetooth kan helemaal geen apparaten vinden !! dit terwijl er voldoende in de buurt zijn. Wat is het nut van bluetooth als deze niets kan vinden laat staan verbinden ! Als ik op de andere apparaten zoek, vinden ze de Bravia Tv wel ? Maar verbinding maken ho maar...

E.e.a. is toch wel teleurstellend, zowel de TV side view app als het niet kunnen koppelen van een bluetooth toetsenbord !

Ik wil minimaal een remote toetsenbord waarmee ik zoekteksten op mijn Tv kan ingeven ! maakt niet uit via welke apparaat of welke OS, heb zo ongeveer alles in huis, zou zeggen dat dit toch zou moeten kunnen met een SMART TV en niet de goedkoopste...

Tevens mis ik de app Uitzending gemist !

En als sluitstuk, ik kan geen goede verbinding krijgen met het Portaal van Zeelandnet, verbinding komt soms door maar bij de keuze van een app verbreekt de verbinding. Het type Tv staat wel in de lijst van Zeelandnet als dat deze compatible met deze smart functie, kan ook aan Zeelandnet liggen.

Alhoewel de Philips Tv heeft geen problemen met Zeelandnet !

Kortom toch nog al wat probleempjes en dat bij een nieuwe SMART Tv..... zo Smart is het nu ook weer niet blijkt wel.

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je kunt naar mijn weten vrijwel niks verbinden via de bluetooth verbinding van de TV. Het wordt alleen gebruikt voor actieve 3D brillen en de one flick remote. 

 

Als je echt een muis en keyboard wilt verbinden, probeer dan deze: http://www.amazon.co.uk/Wireless-Keyboard-Mouse-X8500B-SERIES-Black/dp/B00PH49IJS
Er zijn weinig draadloze keyboards ondersteund namelijk. Een bedraadde werkt wel, maar lijkt me niet heel praktisch. 

TV side view werkt in de meeste gevallen prima. Waar werkt het nu voor jou niet? 
Gebruik je de browser veel, zodat je het toetsenbord nodig hebt? 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waar ik toch sterk aan denk is de kwaliteit van het thuisnetwerk op de X850b als ik zo je problemen op een rijtje zet. Met de TV Side View applicatie ondevind ik geen enkel probleem hier op verwisselde Android toestellen i.c.m. bijv. het muispad of de tekstinvoer.

Is de X8505b bedraad of draadloos verbonden met het thuisnetwerk?

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ekeebrevO
Ontdekker

Het is jammer dat de bluetooth bijna niets ondersteund, had ik wel meer van verwacht ! is dus een uitdaging voor Sony.

T.a.v. Tv Side view al weer wat wijzer geworden... blijkt dat niet elk tekst veld ondersteund wordt met het toetsenbord van de TV side view. De brouwser wel, maar b.v. YouTube weer niet.. reden ? nog een uitdaging voor Sony.

E.e.a. heeft dus niets te maken met mijn netwerk, kan namelijk kiezen uit bekabeld, 2,4 Ghz of 5Ghz. Bekabeld heeft t.n.t. de voorkeur want dan kunnen zowel de 2,4Ghz als de 5Ghz. apparaten verbinding maken.

T.a.v. de online dienstverlening van Zeelandnet / Delta daar ben ik nog niet uit, wel vragen op het forum van ZLD net gesteld.

profile.country.NL.title
ekeebrevO
Ontdekker

Werkt dit toetsenbord gegarandeerd ?  of valt het te proberen..?

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat YouTube niet werkt, snap ik wel. 

Je kunt ten slotte je eigen YouTube app op je telefoon op tablet gebruiken en alles casten wat je wilt zien. 
Dan is de TV side view app veel langzamer qua werking, dan de eigen YouTube app.

 

Gewoon naar het cast icoontje op je toestel zoeken. Werkt automatisch als je telefoon en TV op hetzelfde netwerk zitten. Mogelijk dat je ze wel eenmalig handmatig moet koppelen.