Deel jouw ervaring!
Ik wil graag het geluid van de koptelefoon uitgang gebruiken om mijn zone2 van mijn versterker aan te sturen. Echter als ik de koptelefooningang inplug valt het geluid van de speakers weg. Is er een manier om zowel de hoofdtelefoon uitgang en de speaker / audiosysteem uitgang tegelijk actief te houden? Op mijn vorige TV de Sony KD-55XE9005 kon ik dit wel instellen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste Bibi,
Bedankt voor het antwoord. Jammer dat deze functie niet meer werkt op deze chipset. Ik heb het nu op een andere manier "opgelost". Ik heb een toslink naar analoog (tulp) converter op de digitale uitgang geplaatst. Deze heb ik aangesloten op de zone2 ingang van mijn versterker. Het enige wat ik moest veranderen is dat de digitale uitvoer op PCM gezet moet worden.
Gr Niels
Is het niet in te stellen onder Home - Instellingen - Geluid - Hoofdtelefoon/Audio uit?
suc6 ermee,
73's
Bedankt voor jouw reactie. Helaas bestaat er geen instelling voor de hoofdtelefoon uitgang.
Jammer dat dit in een lager en ouder model dit wel mogelijk was.
Ik vond deze post op de Amerikaanse site.
Hier stuurt de moderator de vrager een p.m. misschien dat daar iets uitgelegd wordt. Eventueel via een software update o.i.d.
Ik zou er erg mee geholpen zijn.
Goedemorgen,
Het klopt dat dit bij de nieuwere toestellen niet meer werkt. De KD-55AF9 bevat een nieuwe chipset en die ondersteunt dit niet meer.
Met vriendelijke groet,
Bibi
Beste Bibi,
Bedankt voor het antwoord. Jammer dat deze functie niet meer werkt op deze chipset. Ik heb het nu op een andere manier "opgelost". Ik heb een toslink naar analoog (tulp) converter op de digitale uitgang geplaatst. Deze heb ik aangesloten op de zone2 ingang van mijn versterker. Het enige wat ik moest veranderen is dat de digitale uitvoer op PCM gezet moet worden.
Gr Niels
Blijkbaar is het audio signaal stereo geworden door te switchen naar PCM. Heb nu dus geen surround meer tenzij ik de audio uitvoer weer terug zet. Helaas werkt dan zone 2 niet meer. Moet nu dus steeds een instelling veranderen wil ik in zone 2 luisteren. Kan er wel mee leven. Maar fijn is het niet.